آزمون‌های برنامه‌ای برای رقابت با خود

آزمون‌های برنامه‌ای، فراتر از یک رقابت بین شما و دیگر داوطلبان است.

آزمون‌های برنامه‌ای برای رقابت با خود

آزمون‌های برنامه‌ای، فراتر از یک رقابت بین شما و دیگر داوطلبان است. بعضی از داوطلبان و دانش‌آموزان با موضوع آزمون به مثابه یادگیری به‌درستی آشنا نشده‌اند و هنوز به معنای واقعی، آن را درک نکرده‌اند و فقط در همان سطح ابتدایی و پوسته‌ی آزمون‌ها باقی مانده‌اند.

سعی کنید آزمون را از حالت رقابت عادی خارج کرده و به رقابت با خود تبدیل کنید؛ رقابتی که در هر آزمون سعی کنید به خود واقعی‌تان برسید؛ زیرا بزرگ‌ترین رقیب شما، خودتان هستید.

اگر خود واقعی‌تان را به عنوان رقیب اصلی‌تان بشناسید، دست به رقابت می‌زنید و بیش‌تر از قبل تلاش می‌کنید تا خودتان را به خودتان ثابت کنید که می‌توانید؛ می‌توانید به همه‌ی خواسته‌ها و آرزو‌های‌تان دست یابید. اگر چنین رقابتی را در خود ایجاد کنید موفق خواهید بود؛ در این روش خودتان از خودتان پیشی می‌گیرید و امروز‌تان از دیروزتان بهتر می‌شود. این همان راز موفقیت شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای است؛ زیرا از امروز نگاهتان به آزمون، نگاهی متفاوت و حرفه‌ای خواهد بود و به دنبال یافتن خود واقعی‌تان هستید نه فقط صرفاً شرکت در آزمون!

برای این‌که در هر آزمون به خود واقعی‌تان برسید سعی کنید نگاه تحلیل‌گرانه به موضوع و آزمون‌های کانون داشته باشید و هر آزمون را از لحاظ آموزشی و رفتار‌های امتحانی تحلیل و کارشناسی کنید تا با واقعیت مطالعاتی‌تان آشنا شوید و بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و سعی بر تحلیل نقاط قوت خود داشته باشید تا به راه‌حل‌ها و ایده‌های کلیدی دست یابید و آن را به نقاط ضعف خود تعمیم دهید. در هر آزمون نقاط قوت‌تان نمود پیدا می‌کند و بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود و نقاط ضعفتان کاهش می‌یابد. سعی کنید در هر آزمون آن را از جنبه‌ی تراز و فقط به دید یک آزمون نگاه نکنید بلکه  باید از آزمون یاد بگیرید. هدف از آزمون یادگیری است. باید هر سؤال آن برای شما یک دستاورد داشته باشد. باید هر سؤال را کاملاً بررسی و تحلیل کنید. هنگام آزمون دادن به نکاتی برمی‌خورید که مهم هستند. برای پاسخ به آن‌ها باید راه‌حل‌ها و نکات خاصی به یاد داشته باشید. گاهی هنگام آزمون متوجه می‌شوید توهم در یادگیری داشته‌اید و فکر می‌کردید که مبحثی را بلد هستید، در حالی که این طور نیست و این‌که استراتژی شما در مطالعه‌ی یک درس و حتی یک مبحث درست بوده است یا خیر!

این‌ها موجب می‌شود تفکر کنید و اغلب به نتایجی دست یابید که درست و کلیدی هستند. سعی کنید آن‌ها را در مراحل مطالعه‌تان تا آزمون بعد تمرین و تکرار کنید تا به تعادل برسید و در آزمون بعد دست پر شرکت کنید و موفقیت‌تان را تضمین کنید.

                         

Menu