گل طلایی با آزمون‌های سه روز یک‌بار

برای موفقیت در کنکور نیاز نیست همه‌ی مباحث را بخوانید. شما با میانگین درصد‌های 60 الی 70 می‌توانید در رشته و حتی دانشگاه دلخواهتان پذیرفته شوید.

گل طلایی با آزمون‌های سه روز یک‌بار

شاید بپرسید که «آیا می‌توان از امروز برای کنکور 96 کاری کرد؟»

توصیه می‌کنم از فکرهای منفی و پوچِ «من نمی‌توانم»، «من خوب مطالعه نکرده‌ام»، «تا الان از خودم راضی نیستم» و مشابه این جملات دوری کنید و این کلمات را از دایره‌ی واژگان خود حذف کنید. در همین روز‌های پایانی با یک برنامه‌ریزی قوی می‌توان با کنکور سرشاخ شد و به اندازه‌ی تلاش و اراده‌ نتیجه گرفت.

اگر در یک جلسه‌ی آموزشی از همه‌ی دوستانتان سؤال کنیم که «آیا برای کنکور آماده‌اید؟» قطعاً بیش از 90 درصد آن‌ها خواهند گفت که هنوز درس‌های ناقص و نیمه‌تمام دارند. پس آرامش خود را حفظ کنید و برای روز‌های پایانی برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه داشته باشید. مثل برتر‌ها عمل کنید و قانون 20- 80 را مد نظر داشته باشید. کسانی که همین امروز عزم و اراده‌ی خود را برای یک تغییر بزرگ در زندگی تحصیلی خود جزم کرده‌اند می‌توانند با این روش همراه شوند و به بهترین نتیجه‌ی ممکن در کنکور برسند.

برای موفقیت در کنکور نیاز نیست همه‌ی مباحث را بخوانید. شما با میانگین درصد‌های 60 الی 70  می‌توانید در رشته و حتی دانشگاه دلخواهتان پذیرفته شوید. پس کمی آرامشتان را حفظ کنید و این گام‌های پایانی تا کنکور را هوشمندانه و مبتنی بر قاعده‌ی 20-80 بردارید و خود را درگیر مباحث کم‌اهمیت نکنید. یک بار دیگر به کارنامه‌ی مبحثی خود مراجعه کنید و روی داشته‌های‌تان متمرکز شوید. مباحث پایدار و نقاط‌ قوت خود را شناسایی کنید. اگر آرامش خود را حفظ کنید و به جای عقب‌نشینی، یک بار دیگر عزم و اراده‌تان را برای زدن یک گل طلایی در وقت‌های پایانی جزم کنید، در این بازه‌ی زمانی می‌توانید با اتکا به پشتکار و عمل هوشمندانه‌تان به بازی برگردید و قهرمان بلامنازع این ماراتن 12 ساله باشید.

برای موفقیت همه چیز آماده است؛ فقط کافی است گام‌های‌تان را استوار بردارید و با یک روش اصولی و تجربه‌شده همراه شوید؛ روشی که سال‌های اخیر همه‌ی برتر‌ها از آن بهره گرفته‌اند: روش سه روز یک‌بار.

این یک روش خاص است. دانش‌آموزان طی سال‌هایی که مشغول به تحصيل بوده‌اند هيچ گاه به اين روش درس نخوانده‌اند. در اين روش ابتدا آزمون مي‌دهيد و بعد درس مي‌خوانيد، در حالي که در سال‌هاي گذشته  ابتدا درس مي‌خواندید و بعد آزمون مي‌دادید.

کانون برای این بازه‌ی زمانی، کتاب زرد را طراحی کرده است. این کتاب شامل 6 دوره کنکور‌های سراسری داخل و 6 دوره کنکور‌های خارج کشور است؛ یعنی شامل 12 دوره کنکور است که اگر سه روز یک‌بار از این کتاب استفاده کنید در مدت 36 روز تمام می‌شود.

در روش سه روز یک‌بار که یکی از اصولی‌ترین روش‌های جمع‌بندی کنکور است، در یک نیم‌روز از ساعت  8 صبح (مشابه کنکور سراسری) به صورت گروهی با داشتن یک مراقب آزمون دهید تا شرایط کنکور شبیه‌سازی شود. دانش‌آموز بايد لباسي را که قرار است روز کنکور بپوشد، هنگام آزمون هم به تن کند و ابزار و وسايل لازم براي تست‌زني را همراه داشته باشد و رأس ساعت 8 صبح اولين آزمون دوران جمع‌بندي خود را شروع کند. رأس ساعت نه و ربع آزمون عمومي‌ها را تمام کنید. لزومي ندارد درس‌هاي عمومي را زود تمام کنید؛ زيرا اگر در جلسه‌ی کنکور هم حاضر شويد حتي اگر تست‌هاي عمومي را زود بزنيد تا قبل از ساعت نه و ربع سؤالات درس‌هاي اختصاصي را به شما نمي‌دهند.

اگر سؤالات عمومي را زود تمام کرديد استراتژي بازگشت را تمرین کنید؛ يعني اگر وقت زياد آورديد بايد بدانيد چه‌طور برگرديد و سؤالات باقی‌مانده را ببينيد. اين‌ها کارهايي است که دانش‌آموزان بايد در آزمون‌هاي سه روز يک‌بار تمرين کنند. وقتي 75 دقيقه‌ی مربوط به درس‌های عمومي به اتمام رسيد بايد به سراغ درس‌های اختصاصي بروید که در مورد درس‌های اختصاصي نيز از استراتژي بازگشت استفاده ‌کنيد و به اين ترتيب زمان آزمون به پايان مي‌رسد.

نوبت دو روز و نيم باقي‌مانده است که طي آن، دانش‌آموزان بايد تمام درس‌هاي خود را دوره کنند. دانش‌آموزان بايد طوري درس‌ها را بخوانند که گویی سه روز ديگر کنکور خواهند داشت و با در نظر گرفتن اين فرض بايد بدانند بهترين کاري که طي سه روز مانده به کنکور انجام مي‌دهند چيست و بر اساس آن پيش بروند.

اگر دانش‌آموزان آزمون‌هاي دوره‌ی جمع‌بندي را طبق برنامه‌ی راهبردي برگزار کنند طي اجرای آن با روش سه روز يک‌بار، هر هفته مي‌توانند دو آزمون جامع کنکور بدهند و در کل 6 کنکور داخل و 6 کنکور خارج کشور را آزمون دهند. هر بار که دانش‌آموز آزمون مي‌دهد يک بار همه‌ی درس‌ها را دوره کرده و هر بار بعد از آزمون به بررسي و يادگيري نکات مهم درس‌ها مي‌پردازد؛ يعني جمعاً دوازده بار به مرور و دوره‌ی کتاب‌هاي درسي خود می‌پردازد. با استفاده از کتاب زرد که به صورت دو رنگ چاپ شده است و نکات مهم هر درس کاملاً مشخص است، کار دوره کردن درس‌ها خيلي راحت و سريع‌تر پيش خواهد رفت.

Menu