اشتباهات

همه‌ی افراد در زندگی خود اشتباهاتی دارند و باید تلاش کنند از این اشتباهات درس گرفته و هرگز آن‌ها را تکرار نکنند.

اشتباهات

همه‌ی افراد در زندگی خود اشتباهاتی دارند و باید تلاش کنند از این اشتباهات درس گرفته و هرگز آن‌ها را تکرار نکنند. درس خواندن جزء مهمی از زندگی دانش‌آموزان است و کاهش خطا و اشتباه در آن موجب می‌شود فرد از تلاشش نتیجه‌ی رضایت‌بخشی بگیرد.

یکی از بهترین منابعی که می‌تواند به دانش‌آموزان برای کم کردن سؤال‌های غلط در آزمون کمک کند کتاب اشتباهات متداول است. کافی است بعد از مطالعه‌ی مباحث درسی و حل نمونه‌سؤال و تمرین از آن، مسائل و سؤالات مرتبط با آن را از روی کتاب اشتباهات متداول تمرین کنید تا ببینید در کدام موضوع گرفتار اشتباه یا دام آموزشی می‌شوید. در این کتاب مشخص شده است که کدام گزینه دام آموزشی بوده و چند درصد از دانش‌آموزان در دام افتاده‌اند. می‌توان با خواندن نکاتو هشدارهای آموزشی، پاسخ صحیح و تشریح دام آموزشی سؤال‌ها، از اشتباهات دیگران درس گرفت.

کار دیگری که برای کم کردن اشتباهات می‌توان انجام داد، یادگیری از اشتباهات خودتان است. بعد از هر آزمون حتماً سؤالات را بررسی کرده و آن‌هایی را که اشتباه پاسخ داده‌اید یا قادر به جواب‌گویی نبوده‌اید به همراه جواب به صورت کاملاً تشریحی در کتاب خودآموزی یادداشت کنید. با این کار نکته‌ی آموزشی تمام سؤالات آزمون را یاد می‌گیرید و دیگر آن را تکرار نمی‌کنید.

Menu