«این کتاب برای من آسان است»، «سطح سؤالات این کتاب برای من پایین است» و دهها جملهی مشابه اینها را بارها و بارها از زبان دانشآموزان برترم شنیدهام.
زمانی که احساس کردم سطح سؤالات کتابهای دوسالانه و کتاب کار برای دانشآموزانم معمولی به نظر میرسد و آنها نیازمند سطح بالاتری از سؤالات هستند به فکر پیشنهاد ویژهای برای آنها افتادم.
تنها ایدهی مناسب برای دانشآموزان برترم استفاده از کتابهای چاپ جدید مخصوص سه مقطع هفتم، هشتم و نهم به نام کتابهای سهسطحی بود.
بررسی ویژگیهای این کتاب نظرم را جلب کرد؛ زیرا در طراحی و انتخاب سؤالات این کتاب دقت زیادی شده تا مورد استفادهی سه گروه خاص از دانشآموزان برتر باشد.
ویژگی مثبت این کتاب، طراحی سؤالات در سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر است که حداقل نیمی از دانشآموزان کانونی که برتر هستند میتوانند نمونهسؤالات این کتاب را حل کنند.
تک تک سؤالات این کتاب شناسنامهدار هستند و ویژگی هر سؤال را که از کدام آزمون طرح شده و چند درصد دانشآموزان به آن پاسخ دادهاند و چند درصد از پاسخ ها صحیح است مشخص شده است.
طراحی این سؤالات شما را برای رقابت و پاسخگویی به سؤالاتی که یک پله از آنها عقبتر هستید به چالش میکشد.
هر چه در هر مرحله عقبتر باشید حس بهتری برای پیشی گرفتن به سمت سؤالات دشوارتر خواهید داشت.
پیشنهاد این کتاب به دانشآموزان علاوه بر افزایش تراز و حفظ برتر بودنشان باعث ایجاد حس رقابت برای پاسخگویی به سؤالات دشوارتر میشود.