چگونه نتیجه‌ی امتحانات را به پدر و مادرتان نشان دهید؟

پدر و مادر گاهی ممکن است از عملکرد شما ناراضی باشند، در حالی که وجود آن‌ها به شما کمک می‌کند.

چگونه نتیجه‌ی امتحانات را  به پدر و مادرتان نشان دهید؟

پدر و مادر گاهی ممکن است از عملکرد شما ناراضی باشند، در حالی که وجود آن‌ها به شما کمک می‌کند. اگر شما در مورد صحبت کردن در مورد کارنامه‌ای که در امتحانات گرفته‌اید، نگران هستید، به یاد داشته باشید که آن‌ها فقط به مدت کوتاهی ناراحت می‌شوند و آن فقط به این دلیل است که می‌خواهند از شما مراقبت کنند و می‌خواهند شما وظیفه‌تان را به‌خوبی انجام دهید. اگر کارنامه‌ی خود را به آن‌ها توضیح دهید، اثر آن خیلی بد نخواهد بود.

1. کارنامه‌ی خود را بررسی کنید. مشخص کنید که در چه درس‌هایی قوی هستید و در چه درس‌هایی ضعف دارید.

2. از معلمتان کمک بخواهید تا شما را راهنمایی کند. در مورد دلایل ضعفتان از او کمک بخواهید. شاید در نحوه‌ی مطالعه‌ی درس مشکل داشته باشید یا این‌که ممکن است سر جلسه‌ی امتحان دقت کافی نداشته‌اید. با بحث کردن با معلمتان به نکات خوبی دست پیدا خواهید کرد. از او راهنمایی بخواهید که چگونه می‌توانید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید.

3. برنامه‌ی مناسبی برای ترم جدید در نظر بگیرید. با بررسی نمرات‌تان و راهنمایی از معلم و به دست آوردن نقاط ضعف و قوت می‌توانید یک برنامه‌ی درس برای نیم‌سال جدید و جبران نقاط ضعف خود داشته باشید. شما با نمرات‌تان تجربه کسب کرده‌اید و نمرات بد نباید شما را ناامید کند، بلکه باید گامی برای موفقیت بیش‌تر شما باشد.

4. سعی نکنید کارنامه‌ی خود را از پدر و مادرتان مخفی کنید. در مورد پنهان کردن کارنامه مقاومت نکنید. این کار باعث می‌شود شما ناپخته شوید. در حالی که باید مسئولیت را قبول کنید و پخته‌تر شوید و به پدر و مادرتان بیش‌تر نزدیک شوید.

5. با هر دوی پدر و مادرتان در یک زمان در مورد این موضوع صحبت کنید. حتی اگر فکر می‌کنید که یکی از آن‌ها بیش‌تر شما را درک می‌کند؛ ولی درنهایت شما با هر دو آن‌ها یکجا صحبت کنید. با انجام این کار به آن‌ها نشان می‌دهید که شما اشتباهات خود را قبول دارید و حاضر هستید با آن‌ها بحث کنید. با این کار یک راه طولانی برای کسب احترام خود را طی می‌کنید.

6. دلایل عملکرد خود را توضیح دهید. زمانی که شما با پدر و مادرتان صحبت می‌کنید، شما به آن‌ها توضیح دهید که شما فکر می‌کنید در این نیم‌سال ضعیف بوده‌اید. این کار باعث شروع شدن بحث و گفت‌وگو می‌شود. شما با برقراری ارتباط با آن‌ها این موضوع را نشان می‌دهید که شما از عملکردتان آگاه هستید و نقاط ضعف و قوت خود را می‌دانید. کارنامه‌ی خود را به آن‌ها نشان دهید و در مورد دلایل نمرات‌تان با آن‌ها صحبت کنید. یک بحث صادقانه.

6. برنامه‌تان را به آن‌ها نشان دهید. برنامه‌ی خود را به آن‌ها توضیح دهید و به آن‌ها بگویید که شما کاملاً از عملکرد خود آگاهید و با شروع نیم‌سال جدید در صدد جبران نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت هستید. مطمئن باشید که آن‌ها هم راه‌حل‌هایی را به شما ارائه خواهند داد که باعث می‌شود برنامه‌تان بهبود یابد.

7. بر نکات مثبت خود در کارنامه توجه کنید. فقط به نمرات بد در کارنامه تمرکز نکنید. حتی اگر نمرات بدی هم دارید به نمرات خوب هم توجه کنید. با آن‌ها بحث کنید که چه‌طور در این درس موفق شده‌اید و دلایل موفقیت شما چه بوده است.

8. تصور نکنید که پدر و مادر شما عصبانی خواهند شد. در نظر داشته باشید که آن‌ها هم روزی مثل شما دانش‌آموز بوده‌اند و ممکن است آن‌ها هم مثل شما نمرات بدی داشته باشند. پس اگر با آرامش با آن‌ها صحبت کنید  قطعاً شما را درک خواهند کرد.

9. خوش‌بین باشید. کارنامه‌ی یک نیم‌سال، آخر دنیا نیست. چیز خیلی مهمی اتفاق نیفتاده است. قطعاً می‌توانید آن را بهبود ببخشید. در حال حاضر شما یک طرح برای حل این مشکل دارید. می‌دانید که چه‌طور نمرات‌تان را بهبود ببخشید. به پدر و مادر خود قول بدهید که برنامه‌تان را دنبال خواهید کرد و قطعاً نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

10. از پدر و مادر خود بخواهید که با معلم شما یا با پدر و مادر‌های دیگر صحبت کند.

11. از پدر و مادرتان کمک بخواهید که به مطالعه‌ی شما کمک کند.

12. با پدر و مادرتان در مورد امتحانات میان‌ترم هم صحبت کنید.


منبع :

Menu