روش ضربدر و منها و فواید آن

این تکنیک را در منزل اجرا کنید: برای به‌کارگیری صحیح این تکنیک باید توانایی شناسایی سریع سؤالات را داشته باشید. لازم است در منزل نیز این تکنیک را اجرا کنید.

روش ضربدر و منها و فواید آن

دانش‌آموز در این روش هنگام تست‌زنی تمام سؤالات را می‌خواند و سپس بر اساس توانایی پاسخ‌گویی خود آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند؛ یعنی سؤالاتی را که می‌داند پاسخ  می‌دهد، آن‌هایی را که زمان‌بر هستند با علامت ضربدر نشانه‌گذاری می‌کند و آن‌هایی را که بلد نیست با علامت منفی مشخص کرده و از پاسخ‌گویی به آن‌ها در جلسه‌ی آزمون صرف نظر می‌کند. در انتهای آزمون اگر زمان اضافه در اختیار داشته باشد به سراغ سؤالات با علامت های × می‌رود.

به موارد زیر توجه کنید:

  • اگر تعداد سؤالات با علامت × زیاد باشد: باید در برنامه‌تان زمانی را به مرور اختصاص دهید.

  • اگر تعداد سؤالات با علامت – زیاد باشد: باید یادگیری‌های ناقص و مباحثی را که مسلط نیستید شناسایی و رفع کنید.

  • با اجرای این روش تعداد پاسخ‌های اشتباه شما کاهش می‌یابد: آزمون‌ها نمره‌ی منفی دارند، بنابراین درصد و ترازتان افزایش می‌یابد.

  • مدیریت زمان: به‌کارگیری این تکنیک به شما کمک خواهد کرد تا برای سؤالاتی که بلد نیستید زمان را از دست ندهید و آن را به سؤالاتی که مطمئن هستید اختصاص دهید.

  • این تکنیک را در منزل اجرا کنید: برای به‌کارگیری صحیح این تکنیک باید توانایی شناسایی سریع سؤالات را داشته باشید. لازم است در منزل نیز این تکنیک را اجرا کنید.

Menu