انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (5)

من به همه‌ی درس‌های زیست، فیزیک، شیمی و ریاضی علاقه‌مند بودم اما چون روان‌شناسی را دوست داشتم رشته‌ی انسانی را انتخاب کردم.

انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (5)

حسن اسدی گندمانی، رتبه‌ی 2 تجربی سهمیه

برادرم دانشجوی رشته‌ی دندان‌پزشکی بود و پدر و مادرم اطلاعات خوبی از رشته‌ی پزشکی به دست آورده بودند و در مورد ویژگی‌ها و واحدهای درسی این رشته و مشکلات و آینده‌ی شغلی آن تحقیق کرده بودند و دانسته‌های خود را در اختیار من گذاشتند. این کار را البته در مورد دیگر رشته‌ها نیز جمع‌آوری کرده و به من انتقال دادند. این موضوع باعث شد اطلاعات بسیار خوبی کسب کنم و آن‌ها را با ویژگی‌های شخصیتی خود انطباق دهم. با استفاده از این اطلاعات رشته‌ی تجربی را انتخاب کردم. به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم حتماً در مورد رشته‌های دانشگاهی و گرایش‌های مختلف آن‌ها اطلاعات کافی به‌ دست آورند و نظریات مشاور، دوستان و آشنایانی را که در این زمینه تجربه و تخصص دارند بشنوند و دقت کنند که کدام‌یک از این رشته‌ها به ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها نزدیک‌تر است.


امید جلیل رتبه‌ی 3 تجربی منطقه‌ی 3

آشنایی خانوده‌ام در مورد رشته‌ی پزشکی در انتخاب رشته‌ی من بسیار مؤثر بود؛ چون خواهر من پزشکی می‌خواند و من نیز به این رشته علاقه‌مند بودم. ابتدا در انتخابم شک داشتم ولی با گذشت زمان و با افزایش آگاهی و آشنایی بیش‌تر توانستم شک خود را برطرف کنم.


موهبت آوازه، رتبه‌ی 9 انسانی منطقه‌ی 2

من به همه‌ی درس‌های زیست، فیزیک، شیمی و ریاضی علاقه‌مند بودم اما چون روان‌شناسی را دوست داشتم رشته‌ی انسانی را انتخاب کردم. به نظرم دانش‌آموز اگر به همه‌ی درس‌ها علاقه داشته باشد می‌تواند با اندیشیدن در مورد رشته‌ی دانشگاهی، انتخاب آسان‌تر و مناسب‌تری داشته باشد.

Menu