انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (4)

انتخاب رشته‌ی من بر اساس آینده‌ی شغلی‌ام بود. من به درس زیست علاقه نداشتم ولی به رشته‌ی پزشکی بسیار علاقه داشتم.

انتخاب رشته از دید رتبه‌های برتر (4)

احمد رضایی، رتبه‌ی 7 هنر کشور

من تا پیش‌دانشگاهی ریاضی خواندم ولی کنکور هنر دادم؛ زیرا از زمان کودکی به رشته‌ی موسیقی علاقه داشتم؛ در عین حال به رشته‌ی ریاضی، هم علاقه داشتم و هم استعداد آن را داشتم. ریاضی را انتخاب کردم ولی در تابستان سال چهارم تصمیم قطعی خود را گرفتم و کنکور هنر دادم. توصیه‌ی من به دانش‌آموزان اول دبیرستان این است که برای جلوگیری از این تغییر مسیر و انتخاب درست، توانایی خود را بررسی کنند که در چه رشته‌ای توانایی بیش‌تری دارند.


سیده‌زهرا موسوی، رتبه‌ی 3 تجربی کشور

انتخاب رشته‌ی من بر اساس آینده‌ی شغلی‌ام بود. من به درس زیست علاقه نداشتم ولی به رشته‌ی پزشکی بسیار علاقه داشتم و می‌دانستم اگر در دوران دبیرستان درس زیست را بهتر بخوانم علاقه هم به دنبالش می‌آید، ولی شغل، زندگی آینده‌ام را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ به همین دلیل آینده‌ی شغلی را به علاقه ترجیح دادم و با دیگران مشورت کردم و اکثراً بر روی همان رشته‌ی تجربی اتفاق نظر داشتند. به نظرم دانش‌آموزان اول دبیرستان باید اول  هدف خود را مشخص کنند و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنند.


امیرمسعود ندافی، رتبه‌ی 10 تجربی منطقه‌ی 2

علاقه برای من در اولویت بود. درس زیست‌شناسی و رشته‌ی پزشکی را دوست داشتم. در سال اول دبیرستان نمرات من در همه‌ی درس‌ها خوب بود و برخی از دبیران توصیه می‌کردند که وارد رشته‌ی ریاضی شوم. من با پدر و مادرم نیز مشورت کردم و آن‌ها نیز برای انتخاب رشته‌ی تجربی تشویقم کردند. به نظر من دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌ی خود می‌توانند به نمرات و وضعیت درس‌های خود توجه کنند، با خانواده‌شان و مشاور و هم‌چنین با دانشجویان رشته‌های مختلف مشورت کنند تا با آگاهی کافی انتخاب کنند.

Menu