جمع‌بندی پایه با روش 3 روز یک‌بار

تمرکز خود را با توجه به روشی که گفته خواهد شد روی دو آزمون (دوم یا سوم و بر اساس زوج درسی که انتخاب کرده‌اید) بگذارید و آزمون‌های بعدی را برای دوران نوروز نگه دارید.

جمع‌بندی پایه با روش 3 روز یک‌بار

برای دست‌یابی به بهترین نتیجه و سامان‌دهی آموخته‌های‌تان در درس‌های نیم‌سال اول لازم است تا بهترین روش و ابزار را انتخاب کنید؛ طوری که تمام مباحث در ذهن مرور و طبقه‌بندی شوند و با خیالی آسوده سراغ نیم‌سال دوم بروید. کتاب جمع‌بندی پايه در این زمینه با دو ویژگی «سؤالات تیپ‌بندی‌شده برای کمک به داوطلب در طبقه‌بندی مباحث» و «طبقه‌بندی سؤالات از ساده به دشوار» به شما عزیزان کمک شایانی می‌کند.

اما روش پیشنهادی ما برای استفاده از کتاب‌هاي جمع‌بندی پايه:

تمرکز خود را با توجه به روشی که گفته خواهد شد روی دو آزمون (دوم يا سوم و بر اساس زوج درسي كه انتخاب كرده‌ايد) بگذارید و آزمون‌هاي بعدي را برای دوران نوروز نگه دارید.

بهترین روش، جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار است.

نیم‌روز اول را از خود آزمون بگیرید و بعد از یک استراحت کوتاه، شروع به درصدگیری کرده و پس از آن نقاط ضعف خود را در مباحث آزمون تعیین کنید و یادداشت کنید. در هر نیم‌روز سعی کنید دو مبحث درسی  گنجانده شود؛ یعنی شما دو و نیم‌روز (در روش 2 روز یک‌بار یک و نیم‌روز) فرصت دارید تا روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید و برای بهبود آن‌ها تلاش کنید. برای هر مبحث دقیقاً تعیین کنید که قصد دارید چه‌کار کنید، چه‌قدر تست بزنید و از کدام منبع استفاده می کنید. در هر نیم‌روز سعی کنید دو مبحث درسی را بگنجانید.

اگر در مبحث مورد نظر خلاصه‌برداری ندارید در وهله‌ی اول خلاصه‌های خود را تکمیل کنید، در مرحله‌ی بعد تست‌های نشان‌دار خود را بررسی کنید (اگر قبلاً تست زده‌اید ولی نشان‌دار نکرده‌اید بهترین فرصت برای نشان‌دار کردن تست‌ها هم‌اکنون است) و در آخر 60 درصد تست‌های نزده‌ی خود را باید تمام کنید (40 درصد باقی‌مانده در نوروز کار خواهد شد).

برای درس‌های عمومی از زرد عمومی استفاده کنید و قبل از شروع آزمون تست‌ها را برای خود معین کنید. دانش‌آموزان ریاضی سعی کنند از تست‌های پیش تجربی 3 سال اخیر استفاده کنند و تجربی‌ها باقی تست‌های زرد عمومی برای نوروز را کار کنند.

نکات آزمون را حتماً در کتاب خودآموزی یادداشت کنید.

زمان‌‌بندی آزمون‌ها دقیقاً مطابق آزمون‌های کانون است.

مطالب گفته‌شده چهارچوبی کلی از این روش بود. با پشتیبان خود درباره‌ی جزئیات این روش و چگونگی انجام  آن مشورت کنید.

Menu