گفتگو با بهناز کیامحمدی ؛ از قبولی در تیزهوشان تا قبولی پزشکی

گفتگو با بهناز کیامحمدی ؛ از قبولی در تیزهوشان تا قبولی پزشکی از دزفول

گفتگو با بهناز کیامحمدی ؛ از قبولی در تیزهوشان تا قبولی پزشکی

نام و نام خانوادگی : بهناز کیامحمدی

رتبه کنکور 1402 : 1501منطقه دو

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی اهواز

تراز کنکور : 10574

تراز سوابق تحصیلی: 8605

نام شهر و استان: دزفول - خوزستان

میانگین تراز: 5786

سال‌های حضور در کانون: 9سال از ششم دبستان

شغل و تحصیلات مادر: دبیر - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: مدیر – فوق لیسانس

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

به علت فعالیت خانواده‌ام در فضای آموزشی از کلاس ششم با کانون آشنا شدیم و اولین موفقیتم قبولی در تیزهوشان بود و همان نقطه عطفی شد که به صورت پیوسته عضو خانواده کانون باشم و با استفاده از برنامه‌های متنوعی که دارد توانستم در رشته دلخواهم پذیرفته شوم و برادرم نیز الان دو سال است که عضو کانون می‌باشد.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

به نظرم من تفاوت زیادی که بین سالی که به نتیجه دلخواهم نرسیدم و سال بعدش که نتیجه خوبی گرفتم تلاش و سخت کوشی بود؛ به این صورت که در سال قبل ممارست و تلاش کافی را نداشتم و همین باعث شد که در سال بعد با جدیت بیشتر درس خواندن را شروع کنم و در مسیر استمرار داشته باشم و نتیجه این کار به من نشان داد که لازمه موفقیت در هر کاری فقط تلاش و تلاش است.

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم در سال ششم ابتدایی که آغاز به کار کردم 5000 بود با توجه به هدفم که قبولی تیزهوشان بود سعی کردم با حل دوباره سوالات آزمون به تثبیت بهتر مطالب بپردازم و با هدف گذاری روی درصدهایم هر آزمون نسبت به آزمون قبل رشد بهتری داشته باشم که همین منجر شد به تراز 6990 برسم که نهایتاً در قبولی تیزهوشان من نقش به سزایی داشت و در پی قبولی تیزهوشان جدی تر شدم و آزمون ها را پیوسته تا کنکور ادامه دادم و در آزمون آخر به تراز 6500 رسیدم که حاصلش قبولی پزشکی بود.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

اعتقاد داشتم افت تراز و درصدها در آزمون نباید مانع درس خواندن و پیوستگی در مسیر شود و داشتن یک برنامه کامل و منسجم به من کمک زیادی می‌کرد به همین خاطر با شخصی‌سازی برنامه راهبردی کانون توانستم بدون هیچ نگرانی به مسیرم ادامه دهم و همزمان توجهم به هدفم باشد که سستی نکنم و بدون وقفه پیش بروم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ 

با توجه به اینکه مطالب پایه را قبلاً خوانده بودم توانستم با سرعت پیشروی برنامه راهبردی آزمون‌ها در تابستان پیش بروم و مرور مطالب پایه به من کمک کرد تا در طی سال تحصیلی تمرکز بیشتری روی مطالب دوازدهم داشته باشم.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

با نزدیک شدن به دوران جمع‌بندی آزمون‌ها را جدی‌تر ‌گرفتم و به تحلیل دقیق آنها ‌پرداختم و در ماه آخر با شرکت در آزمون‌های سه روز یک بار مطالب را برای خود مرور ‌کردم تا سر جلسه کنکور مطالب برایم آشنا و ساده‌تر باشد.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ 

اولین جمع‌بندی را برای کنکور دی ماه انجام دادم به نحوی که با حل تست‌های کتاب‌های زرد قلم چی و تست‌های شبیه سازی شده کنکورهای سال‌های قبل توانستم درصد قابل قبولی در کنکور دی کسب نمایم و با شروع نوروز جمع‌بندی برای کنکور تیر ماه را آغاز کردم تا طبق برنامه راهبردی مرور پایه‌ها را انجام دهم و با شرکت در آزمون‌های جمع‌بندی پایان نکات تستی بیشتری یاد گرفتم و در کنکور تیر هم نتیجه خوبی کسب نمودم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت منظم در آزمون‌ها کمک می‌کرد تا در هر آزمون نسبت به آزمون‌های دیگر سطح واقعی خود را بسنجم و حتی اگر گاهی بر خلاف انتظارم نتیجه مطلوبی کسب نمی‌نمودم نگران نمی‌شدم و با اطمینان خاطر و تلاش بیشتر می‌کوشیدم تا با رفع اشتباهاتم در آزمون بعد جبرانش نمایم، افت تراز و درصدها در ماه آخر و نزدیک به کنکور هم می‌تواند رخ دهد؛ اما نباید منجر به منحرف شدن از مسیر شود و همیشه یادمان باشد داشتن نظم و استمرار شرط اصلی رسیدن به موفقیت است.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

یکی از عمده‌ترین عواملی که در جلسه کنکور کمک می‌کرد تا به درصدهای مطلوبی برسم استفاده از تکنیک زمان‌های نقصانی بود به این ترتیب که برای هر درس میزانی از زمان را استفاده می‌کردم و بخشی از آن را ذخیره می‌نمودم تا در زمان اضافه به سوالات دشوارتر و آنهایی که پاسخ نداده بودم بپردازم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

با شرکت در این آزمون‌ها قبل از آزمون اصلی کانون به جمع‌بندی قابل توجهی از مطالب آموخته شده می‌رسیدم اشکالاتم را پیدا نموده تا با حل تست‌های بیشتر آمادگی بهتری برای آزمون پیش رو داشته باشم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

کارنامه اصلی آزمون کمک می‌کرد با ملاحظه درصدهایم متوجه ضعف و قوت‌هایم شوم و در نهایت با استفاده از تراز مربوط به هر درس سطح سوالات را بهتر بشناسم تا خود را پایش نمایم و کارنامه اشتباهات در تحلیل آزمون کمک می‌کرد تا با شناخت سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم و حل مجدد آنها ایراداتم را برطرف نمایم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

عمدتاً طبق برنامه راهبردی مطالعه می‌کردم به این طریق که حجم بیشتر مطالب را در هفته اول پیشروی می‌کردم و هفته دوم را به دو قسمت تقسیم می‌کردم؛ بخشی را به پیشروی مطالب جدید و بخشی دیگر را به مرور و تثبیت مطالب خوانده شده اختصاص می‌دادم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

روز جمعه بلافاصله بعد از اعلام نتایج ابتدا به تحلیل سوالاتی که غلط پاسخ داده بودم و یا پاسخ نداده بودم می‌پرداختم تا علت را پیدا کنم و درصدد حل مشکل باشم سپس سوالاتی را که درست پاسخ داده بودم یک بار دیگر حل می‌کردم تا با تحلیل پاسخنامه به بررسی دقیق نکات بپردازم زیرا به این اصل اعتقاد داشتم که تحلیل آزمون از آزمون دادن مهم‌تر است و کمک می‌کند مطالب جدیدی بیاموزیم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

با ثبت روزانه ساعات مطالعه‌ام حجم پیشروی مطالب را برای خود مشخص می‌کردم و سعی می‌کردم هر روز ساعت مطالعه ثابتی داشته باشم و به صورت نوسانی درس نخوانم، ثبت ساعت مطالعه هر درس و تعداد تست‌های روزانه با روند صعودی در پیشبرد ساعت مطالعه به من کمک می‌کرد که نزدیک کنکور ساعت مطالعه نسبتاً بالایی داشته باشم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ 

کتاب‌های سه سطحی به ویژه در دروس محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک بعد از اتمام هر فصل به جمع‌بندی مطالب آن فصل کمک زیادی می‌کرد به این خاطر که از هر موضوعی سوالاتی متفاوت در سطح‌های مختلف در این کتاب موجود و بسیار کمک کننده بود، کتاب‌های کانون در دوران جمع‌بندی با شبیه‌سازی کنکورهای سال‌های قبل به آشنایی با سبک سوالات کنکور کمک می‌کرد.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

قبل از شروع سال تحصیلی تسلط نسبتاً خوبی بر مباحث پایه داشتم و با شروع سال تحصیلی مطابق برنامه راهبردی آزمون‌ها و البته با تمرکز بیشتر روی مباحث دوازدهم دروس پایه را هم می‌خواندم و در مباحثی که تسلط بهتری داشتم به مرور و حل آزمون‌ها برای این مباحث می‌پرداختم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

با جدیت بیشتر در گام اول ساعت مطالعه‌ام را افزایش دادم و به حل تعداد تست بیشتر از منابع و آزمون‌های مختلف می‌پرداختم و سپس جمع‌بندی اصولی در پایان سال و شرکت در آزمون‌های جمع‌بندی کمک کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر بتوانم تا کنکور پیش بروم.

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟

با توجه به روند پیشروی که در طول سال داشتم از اینکه به نتیجه دلخواهم می‌رسم مطمئن بودم و می‌دانستم که هیچ تلاشی بدون ثمر باقی نمی‌ماند به همین دلیل با اعلام نتایج و دیدن مزد زحماتم که نتیجه تلاش‌هایم بود خوشحالی  وصف ناپذیری را تجربه کردم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟

بله - با استفاده از سوالات موجود در سایت در فصل امتحانات با حل نمونه سوالات متفاوت و بیشتر برای امتحانات، خودم را آماده می‌کردم و با استفاده از تجارب رتبه‌های برتر سال‌های گذشته و شخصی‌سازی کردن آنها برای خود الگوبرداری می‌کردم.

 

 

  1. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟

در این شرایط به این موضوع فکر می‌کردم که مسبب خستگی‌هایم و عدم کسب نتیجه فقط خودم هستم و تنها کسی که می‌تواند در این حال به من کمک کند باز هم فقط خودم هستم و برای درست کردن وضعیت به وجود آمده و شرایطی که لیاقتش را دارم باید ادامه دهم و از سختی‌ها نهراسم.

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟

اوایل که درس خواندن را برای کنکور شروع کرده بودم گاهی به مسیر دوستانم نگاه می‌کردم و خودم را با آنها مقایسه می‌کردم ولی بعد از مدت کوتاهی متوجه این موضوع شدم که هر فردی نردبان پیشرفت خودش را دارد و با مقایسه خود امروزم با دیروز می‌توانم به موفقیت‌های بیشتری برسم.

Menu