گفت و گوبا فاطمه مومن دوازدهم انسانی عضوباشگاه پانصدتایی از قم

من در دوران نوروز از کتاب جمع بندی پایه و کتاب نوروز دوازدهم استفاده کردم .

گفت و گوبا فاطمه مومن دوازدهم انسانی عضوباشگاه  پانصدتایی از قم

نام و نام خانوادگی:  فاطمه مومن

نام شهر و استان:قم 

میانگین تراز: 5800

معدل: 19/43

سال‌های حضور در کانون: دوسال (یازدهم و دوازدهم )

چند آزمون شرکت کرده است: 33 مرحله

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد(کارگر)- سیکل

 

مصاحبه‌گر :  فاطمه زند

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم 5131 بود و آخرین ترازی که به دست آوردم 5800

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

مهمترین آنها پیوستگی در آزمون ها و تحلیل آزمون و اینکه خود را ملزم به درس خواندن می کردم .

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

برنامه نوروز من کلا طبق بودجه بندی کانون پیش می رفت و همچنین درس هایی مثل علوم وفنون ،اقتصاد، منطق ،روانشناسی و جامعه را توانستم جمع بندی کنم .

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

من در دوران نوروز از کتاب جمع بندی پایه و کتاب نوروز دوازدهم استفاده کردم .

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

من برای بعد از نوروز هم سعی کردم مباحثی که دوران نوروز مانده بود را تکمیل کنم و همچنین با استفاده از تست زنی سعی کردم مطالب جمع بندی شده را مرور کنم .

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 

من جمع بندی را یک هفته قبل از عید شروع کردم برای دوران جمع بندی سعی کردم مطالبی را که خیلی به آنها تسلط دارم را کمتر زمان بگذارم و بیشتر تست بزنم و مطالبی را که کمتر تسلط دارم را بیشتر بخوانم و تست بیشتری بزنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

در ابتدا ترازم پایین آمد چون طبق برنامه پیش رفتن برایم سخت بود اما رفته رفته به آزمون دادن عادت کردم و فهمیدم که هر دوهفته یکبار باید خود را بسنجم و به همین دلیل باعث پیشرفت من شد.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

من از روش ضربدرومنها استفاده می کنم در روش ضربدرومنها از اول سوال ها را می خوانم و سوالاتی را که بلدم را جواب می دهم و کنار سوالات شک دار ضربدرو در کنار سوالاتی که بلد نیستم منها می گزارم و اگر طمان اضافه آوردم روی سوالات ضربدر می گزارم بله در کنکور استفاده می کنم .

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

من بیشتر از کارنامه 5نوع درس استفاده می کنم چون نقاط قوت و نقاط ضعفم را به خوبی نشان می دهد . و مباحثی که در بیشترآزمون ها آنها را غلط دارم را هم به من نشان می دهد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله طبق برنامه راهبردی درس می خوانم – بعد از هر آزمون بودجه بندی آزمون بعدی را نگاه می کنم و و صفحاتی را باید بخوانم و کار کنم را مشخص می کنم و سعی می کنم در هفته اول مطالبی که روی آنها تسلط زیادی ندارم را کار کنم و سعی می کنم هفته دوم بیشتر روی مطالبی که تسلط دارم کارکنم و در هر دو هفته تست زنی دارم .

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

من همه سوالات آزمون اعم از غلط ،نزده و درست را تحلیل می کنم سعی می کنم اشتباهاتم را در اولیت قراردهم وبیشتر روی این مباحث کارکنم و بعد از دریافت پاسخنامه و مجدد اشتباهاتم را بررسی می کنم و نکات و مطالب مهم را یادداشت می کنم .

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

ماه های اول که شروع به درس خواندن کرده بودم و تسلط بیشتری نداشتم ،مدت زمان زیادی را صرف روخوانی و زمان کمی را برای تست زنی می گذاشتم اما رفته رفته از پاییز به بعد سعی کردم هردو باهم برابری داشته باشند و نزدیک کنکور سعی کردن مدت زمان که صرف تست زنی می کنم خیلی بیشتر کنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دفتربرنامه ریزی دارم – برایم مشخص می کرد که از چه زمان هایی مفید استفاده کردم و چه زمان هایی را هدر دادم و اینکه چه میزان برای تست زنی و روخوانی وقت می گذارم .

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های آبی جامع اقتصاد، ریاضی -جمع بندی پایه – کتاب نوروز دوازدهم – کتاب اول ریاضی دوازدهم – وقتی سوالات کنکور سال های گذشته را با سوالات موجود در این کتاب ها را مقایسه می کنم میبینم که واقعا بیشترین شباهت را دارند و این واقعا انگیزه ای می شود که بیشتر روی این کتاب ها کار کنم .

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

من چون تابستان را هم کانونی بودم مطابق برنامه راهبردی پیش می رفتم و سعی می کردم خودم را به 7مهر که جمع بندی بود برسانم و مطالبی که در این آزمون خوب نبودم را در طول سال تحصیلی دوازدهم کار کردم .

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

سعی کردم نقاط ضعف هود را که در نیمسال اول داشتم را برای نیمسال دوم رفع و به صورت جدی تر درس بخوانم .

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

کنکور اردیبهشت – چون می خواستم در آزمون فرهنگیان قبول شوم و خوشبختانه این نتیجه حاصل شد.  در کنکور تیرماه هم شرکت کردم . 


  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

با پیش روی عادی ، چون پیشروی سریع با برنامه مدرسه ام مطابق بنود و من با پیش روی عادی راحتربودم .

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

برای امتحانات نهایی از نمونه سوالات سایت کانون استفاده کردم .

Menu