گفت و گو با کسری بیرونی؛ از پنجم تا قبولی در تیزهوشان

پیوستگی در آزمون‌ها نقش به‌سزایی در موفقیت من داشت؛چون می‌توانستم نقاط ضعفم را متوجه شوم و به مهارت کافی در آزمون که کنترل استرس و مدیریت زمان است،برسم و این که بتوانم به راحتی از ...

گفت و گو با کسری بیرونی؛ از پنجم تا قبولی در  تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: کسری بیرونی  

پایه :هفتم (قبولی تیزهوشان)

نام شهر و استان : شیراز،فارس

میانگین تراز :5711

 عضویت در کانون: 3 سال (پایه‌های پنجم،ششم ،هفتم)

 تعداد آزمون: 42 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،لیسانس صنایع غذایی

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، لیسانس پلیمر

 

مصاحبه‌گر : مریم علی نژاد منفرد

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 از دستاوردهای من،افزایش سطح علمی و آشنا شدن با سؤالات متنوع،کنترل مدیریت زمان و سبقت گرفتن از هم‌کلاسی هایم در درس‌ها بود که نتیجه‌ی آن،قبولی در بهترین مدرسه استعدادهای درخشان ناحیه‌ی دو شد.

 

  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

من طبق برنامه ای مشخص برای آزمون‌های دوهفته ای درس می‌خواندم که این پیوستگی و نظم در آزمون‌ها  باعث می‌شد همیشه در مدرسه آمادگی کامل داشته باشم و بتوانم بدون استرس و فشار، درس‌هایم را مرور کنم و بخوانم .

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

کارنامه‌ی اصلی برایم مهم بود تا بتوانم رشد دو هفته ای خودم را ببینم؛بعد از آن به سراغ کارنامه اشتباهات می‌رفتم تا اشتباهاتم را بررسی کنم و از کارنامه پنج نوع درس و پروژه ای هم برای دیدن نقاط قوت و ضعفم استفاده می‌کردم .

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟

من تمام درس ها را به نقطه قوت تبدیل کرده‌ام ولی به دلیل علاقه به درس ریاضی،بیش‌تر آن را تمرین می‌کنم و تست می‌زنم تا نقطه قوتم را حفظ کنم.

 

گفت و گو با کسری بیرونی؛ از پنجم تا قبولی در  تیزهوشان

 

  1. چرا با این‌که در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

 چون آزمون‌ها باعث می‌شود طبق برنامه ای مشخص درس بخوانم و پیشرفت کنم و با برطرف کردن نقاط ضعفم،خودم را برای موفقیت در مسیر بعدی که کنکور سراسری می‌باشد آماده کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

من معمولاً همان روز جمعه اشتباهاتم را بررسی می‌کردم وآن‌ها را علامت گذاری می‌کردم و تا چند روز بعد،همه‌ی آنها را در دفترم یادداشت می‌کردم تا بتوانم دائم آن‌ها را مرور کنم و در ذهنم به تثبیت برسانم .

 

  1. آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

 بله ، بعد از هر آزمون اشتباهات و سؤالات نزده‌ی آزمون‌هایم را در کتاب خود آموزم یادداشت می‌کردم تا بتوانم یک گنجینه از سؤالات مهم را برای خودم جمع‌آوری کرده باشم .

 

  1. در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

به طور جدی درس می‌خواندم و تست می‌زدم و اشتباهاتم را تحلیل می‌کردم و به هدفم که قبولی در تیزهوشان بود فکر می‌کردم و همین داشتن هدف،باعث انگیزه بیش‌تر در من می‌شد.

 


  1. در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟

من هر چه قدر می‌توانستم درس می‌خواندم و تست می‌زدم؛اگر بخواهم به ساعت بگویم حدود 4 تا 5 ساعت و در روزهای تعطیل ساعت مطالعه‌ام به 6 الی 7 ساعت هم می‌رسید.


  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

پیوستگی در آزمون‌ها نقش به‌سزایی در موفقیت من داشت؛چون می‌توانستم نقاط ضعفم را متوجه شوم و به مهارت کافی در آزمون که کنترل استرس و مدیریت زمان است،برسم و این که بتوانم به راحتی از سؤالات سخت و دشوار عبور کنم،از دستاوردهای پیوستگی در آزمون‌ها برای من بود.

 

  1. از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

من درنیم‌سال اول سال تحصیلی از کتاب های آبی و کتاب های سه سطحی دائماً استفاده می‌کردم و با نزدیک شدن به آزمون ورودی تیزهوشان تمرکزم ر ا بیش‌تر روی  کتاب های هوش کلامی  و غیر کلامی   و سرعت و دقت گذاشتم.

 

  1. درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟

 در هوش کلامی تمام لغات و هم معنی‌ها و واژگان و حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌ها  را خوب می‌خواندم و شروع به تست زدن می‌کردم و در هوش تصویری فقط با تست زدن های زیاد می‌توانستم بر آن مباحث مسلط شوم.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله دفتر برنامه ریزی کانون از ارکان اصلی پیشرفت و موفقیت من تاکنون بوده است که باعث می‌شود به تعادل مطالعاتی برسم تا بتوانم ساعت مطالعه‌ام را تنظیم کنم.

 

  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

در ماه آخر،روزانه   250 تا 300 تست می‌زدم و علاوه‌بر آن در طول روز،یک آزمون شبیه‌ساز 120 تایی هم از خودم می‌گرفتم و اشتباهاتم را بررسی می‌کردم.

 

  1. آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟

پدرم به دلیل مشغله‌‌ی کاری فقط از لحاظ مالی من را حمایت می‌کرد و مادرم در تمام مدت در کنار من بود و به من کمک می‌کرد تا به نتیجه‌ی دلخواه برسم.

 

دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله؛من در المپیاد ریاضی آسیایی مدال برنز کسب کردم و در رشته‌ی ورزشی والیبال هم مهارت دارم.


  1. برنامه‌ی شما برای تابستان امسال چیست؟

 من به دلیل این که دو سال پشت سر هم در آزمون ها شرکت می‌کردم،یک ماه را به خودم استراحت دادم تا بتوانم برای شروع دوباره با انگیزه‌ی بیش‌تری آزمون‌ها را ادامه دهم.

 

  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

 سایت کانون برایم بسیار مفید و پرکاربرد است؛قسمت مصاحبه با افراد برتر را می‌خوانم تا بتوانم از تجربیات آن‌ها استفاده کنم و آزمون‌های مشابه و نمونه سؤال‌های امتحانی،کارنامه آزمون‌ها، آزمون‌های تک درس سایت،بسیار به پیشرفت من کمک کرده‌است.

 

Menu