گفت و گو با پارمیس نگهبان؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار داشتم،به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادم در برنامه‌ی درسی و مطالعه‌ام،اختلالی ایجاد شود؛علاوه بر آن خود را به آزمون‌های کانون متعهد می‌دانستم و غیبت نمی‌کردم ...

گفت و گو با پارمیس نگهبان؛ از ششم تا قبولی  در تیزهوشان

 نام و نام خانوادگی : پارمیس نگهبان

پایه : هفتم(قبولی تیزهوشان)

نام شهر و استان :شیراز، فارس

میانگین تراز :4847

 عضویت در کانون از:پایه‌ی ششم

 تعداد آزمون :آزمون21

شغل و تحصیلات مادر  خانه دار کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی

شغل و تحصیلات پدر کارمند، کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی

 

مصاحبه‌گر : حدیث فاطمی

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنایی با نحوه برگزاری آزمون ها در مرحله اول بسیار پر اهمیت بود،چرا که باعث کاهش اضطراب من می شد؛همچنین تمرین زیاد از طریق شرکت در آزمون ،باعث شد تا آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارم. 

 

  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

طبق تحقیقاتی که داشتم افراد پذیرفته شده در سال های گذشته اکثرا عضو کانون بودند و پیوستگی زیادی داشتند، به این معنا که در تعداد زیادی آزمون بدون غیبت شرکت کرده بودند؛بنابراین به این نتیجه رسیدم که برنامه‌ی راهبردی و آزمون‌های کانون مفید می ‌باشد. برنامه‌ی‌کانون یک برنامه منظم و منسجم است که هم استعداد تحصیلی را پوشش می‌دهد و هم استعداد تحلیلی را هدف قرار می‌دهد. 

 


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

من از کارنامه‌ی اصلی استفاده می‌کردم چون تراز،رتبه ،تعداد پاسخ های درست و اشتباه در آن مشخص بود، با کارنامه های کانون آشنایی داشتم؛اما کارنامه‌ی اصلی بیش‌ترین کمک را به من می‌کرد و باعث می‌شد تا بدانم در چه سطحی قرار دارم و یک نگاه کلی از آزمون ورودی به من داده بود. 

 


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

من در دروس مدرسه مثل ریاضی و علوم قوی بودم و  پیشرفت درسی را نیز هدف قرار داده بودم؛اما در دروس استعداد تحلیلی،مانند هوش کلامی و تصویری نیز بسیار قوی بودم و همین باعث شد تا بتوانم از پس آزمون ورودی بر بیایم و در این دروس تست‌های زیادی کار کردم تا مسلط‌تر شوم. 



  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

با آزمون های برنامه ای کانون احساس بهتری به درس خواندن پیدا می کردم و سعی می کردم به برنامه متعهد تر باشم، همین باعث شد تا درس خواندن منظم‌تر و هدفمندتری داشته باشم. 

 

  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله.در همه ی آزمون‌های آنلاین شرکت کردم،چرا که هدف من تمرین بیش‌تر بود و بهترین راه، شرکت در آزمون‌های بیش‌تر بود. هر آزمون باعث می شد تا من نقاط ضعف‌های خود را بشناسم و آن هارا تکرار نکنم؛پس تا جای ممکن سعی داشتم آزمونی را از دست ندهم. 

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

تحلیل آزمون ها را در عصر همان روز آزمون انجام می‌دادم؛به این‌صورت که ابتدا اشتباهات خود را پیدا می کردم، سپس حل می‌کردم،در مرحله‌ی بعد،از همان تیپ سؤالات،تست‌های بیش‌تری در برنامه درسی‌ام قرار می‌دادم و حل می‌کردم. 

 


  1. آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

بله من کتاب خودآموز داشتم که نکات مربوط به اشتباهاتم را در آن یادداشت می‌کردم تا در زمان نزدیک به آزمون ورودی،آن ها را مجدد مطالعه کنم و مروری بر اشتباهاتم داشته باشم.کتاب خودآموز به تحلیل آزمون بسیار کمک می کرد. 

 


  1. اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

از اوقات فراغت خود برای جبران مباحثی که از برنامه ی راهبردی عقب افتاده بودم،استفاده می‌کردم و همیشه یک الی دو روز را در برنامه برای جبران و مرور کلی قرار می دادم. 

 


  1. در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار داشتم،به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادم در برنامه‌ی درسی و مطالعه‌ام،اختلالی ایجاد شود؛علاوه بر آن خود را به آزمون های کانون متعهد می‌دانستم و غیبت نمی‌کردم و بعد از هر آزمون،تحلیل را انجام می دادم.  

 


  1. در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ 

به طور میانگین روزی ۵ تا ۶ ساعت درس می‌خواندم،ولی در روزهای تعطیل،این زمان حدوداً  ۲ تا ۳ ساعت بیش‌تر می‌شد و سعی می کردم از عمده ی زمانی که دارم،به نحو احسن استفاده کنم.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید و به صورت منظم تست بزنید و بعد از آن حتماً تست‌ها را بررسی و تصحیح کنید و تا جایی که یادگیری شما تکمیل شود از تمرین و تکرار مفاهیم دست نکشید. 

 

  1. از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

کتاب های هوش کانون استفاده می کردم، کتاب سرعت و دقت و هوش کلامی بسیار در این راه به من کمک کرد. 

 گفت و گو با پارمیس نگهبان؛ از ششم تا قبولی  در تیزهوشان

  1. درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟  

من برای این درس معلم داشتم و کلاس می رفتم، مفاهیم را در کلاس و از استادم می آموختم و سپس از همان مفاهیم،تست های زیادی حل می کردم، باعث شد تا به تسلطی که نیاز است،دست پیدا کنم. 

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله؛به من اعتماد به نفس بیش‌تری می داد و نظم بیش‌تری در انجام برنامه ام پیدا کرده بودم. دفتر برنامه‌ریزی باعث شد تا بدانم چه روزهایی مطالعه کمتری داشته‌ام و در هفته‌های بعد آن‌ها را اصلاح می‌کردم. 

 

  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تست همراه با تحلیل انجام می‌دادم و سعی می کردم بیش‌تر تست بزنم تا اینکه مطالعه کنم؛حجم مطالعه را کم و حجم تست ها را بیش‌تر کرده بودم وتحلیل تست‌ها را مانند تحلیل آزمون‌های جمعه انجام می‌دادم.

 

  1. آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟

بله.مادرم در برنامه های روزانه به من کمک می‌کرد و هم چنین تحلیل تست ها را با کمک هم انجام می‌دادیم، پدرم هم در تحلیل آزمون های آخر هفته به من کمک می‌کرد.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله.رتبه برتر در مسابقات تولید محتوای کامپیوتری هستم.

 

  1. برنامه شما برای تابستان امسال چیست؟

برنامه‌ام رفتن به کلاس‌های درسی و پیش‌خوانی دروس سال آینده و کلاس های ورزشی می‌باشد،می خواهم مقداری استراحت کنم و برای سال تحصیلی جدید را پرقدرت شروع کنم. 

 

  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

مصاحبه با قبولی های تیزهوشان سال های گذشته برای من جذاب بود، مصاحبه های سایت را می‌خواندم و روش مطالعه و... رتبه های برتر و قبولی های سال قبل را یاد می‌گرفتم و سعی می‌کردم انجام دهم. استفاده از تجربه‌ی دانش آموزان گذشته نیز بسیار به من کمک کرد. 

Menu