گفت و گو با بهار امینی؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

دلیل موفقیت من این بود که روزانه تست می‌زدم،حتی اگر تعدادشان خیلی کم بود و بعد از حل تست‌ها حتماً حتماً پاسخ آن‌ها را در پاسخنامه نگاه می‌کردم ، حتی اگر درست پاسخ می‌دادم و از جواب ...

گفت و گو با بهار امینی؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی : بهار امینی

پایه : هفتم(قبولی تیزهوشان)

نام شهر و استان  : شیراز ، فارس

میانگین تراز : 6709

عضویت در کانون: از پایه‌ی ششم

تعداد آزمون: 16 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : دبیر، فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، فوق لیسانس

 

مصاحبه‌‌گر: محدثه آی

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنایی با جو آزمون،یاد گرفتن نحوه آزمون دادن،کم‌تر شدن استرس در آزمون اصلی تیزهوشان به دلیل تجربه های مشابه ( شرکت در ازمون های قلم‌چی) دستاورد من از شرکت در آزمون‌های کانون بود.


  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

دلیل پیوستگی من درآزمون‌های کانون یاد گرفتن نحوه‌ی آزمون دادن،عادی‌تر شدن آزمون برایم و با تجربه تر شدن در آزمون ها و آشنایی با نحوه‌ی حل سؤالات بود.

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟  

درس های علوم و فارسی و ریاضی نقطه قوت من بودند و در دروس هوش هم،هوش کلامی و تصویری نقطه قوت من بودند.

 


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

 تحلیل آزمون را در روزهای یکسان انجام نمی دادم و نحوه‌ی تحلیل آزمون من به این‌گونه بود که اول سؤال را می‌خواندم، بعد روش حل سؤال را مطالعه می‌کردم و نکته‌ی آن را می نوشتم که بهتر یاد بگیرم و تا زمانی که سؤالی را کامل متوجه نمی‌شدم آن را رها نمی‌کردم و سعی می‌کردم تحلیل‌ها را به نحو احسن انجام  دهم .

 


  1. آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

بله کتاب خود آموز داشتم که برای تحلیل آزمون استفاده می‌شد،به این صورت استفاده می‌کردم که اول سؤال را می‌نوشتم و بعد روش کامل حل سؤال را  زیرش می‌نوشتم .

 


  1. در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

دلیل موفقیت من این بود که روزانه تست می‌زدم،حتی اگر تعدادشان خیلی کم بود و بعد از حل تست ها حتماً حتماً پاسخ آن‌ها را در پاسخنامه نگاه می‌کردم ، حتی اگر درست پاسخ می‌دادم و از جواب خود مطمئن بودم باز هم با دقت هر سؤال را بررسی می کردم.من معقتد هستم که تعداد تست‌ها و یا مدت زمان تست زنی هر چه بیش‌تر شود نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند؛ اما اگر با کیفیت درس خوانده شود،قطعاً وضعیت بهتری در درس ها خواهید داشت،در صورتی که ممکن است کسی هر روز چهارصد تست بزند اما با کیفیت و با حوصله آن‌ها را چک نکند و خوب روی آن ها تمرکز نکند،اما فرد دیگری هم می تواند روزی 100 تست بزند اما آن‌قدر خوب همه‌ی آن ها را بفهمد و درک کند؛ قطعاً نفر دوم موفق تر خواهد بود .

 


  1. در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیش‌تر درس می‌خواندید؟

به‌طور میانگین روزانه بین4تا6ساعت؛روزانه بسته به شرایط پیش‌آمده زمان درس خواندن من متغیر بود و ممکن بود روزهای تعطیل بیشتر درس بخوانم و ممکن هم بود روزهای تعطیلی باشد که کمتر درس می‌خواندم.

 


  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید. 

دادن آزمون سخت،مفیدترین تجربه‌ی من بود و من به تمامی دانش آموزان توصیه می‌کنم که حتماً حتماً قبل از آزمون تیزهوشان،تجربه‌ی چندین آزمون سخت را داشته باشند تا اگر آزمون اصلی سخت بود قبلاً تجربه‌ی حال و هوای آزمون سخت و تجربه‌ی نحوه برخورد با آزمون سخت را داشته باشند.

 


درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟  

همانطور که گفتم درس استعداد تحلیلی مثل دروس ریاضی و فارسی و علوم و ... نیست که هر چه بیش‌تر تست زده شود و یا هرچه مدت زمان بیش‌تری خوانده شود فرد موفق‌تر خواهد بود، بلکه با بیش‌تر آزمون دادن، تحلیل آزمون ، نحوه تست زدن ( مثل شانسی جواب ندادن یا اولویت حل سؤالات ) ، تحلیل هر سؤالی که در تست‌زنی روزانه انجام می‌دهید  و ... می‌توانید در دروس استعداد تحلیلی موفق باشید .

 


  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ 

من در ماه آخر اصلاً از کتاب های مختلف تست نمی زدم،بلکه فقط آزمون های شبیه ساز سال‌های گذشته را انجام دادم و بعد سؤالات را کامل تحلیل می‌کردم و اگر سؤالی را متوجه نمی‌شدم دست از آن نمی‌کشیدم و روش حل همه‌ی سؤالات را روی دفترچه سوالات می‌نوشتم تا بهتر یاد بگیرم.

 


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 

بله، ویولن می‌نوازم ، بسکتبال بازی می‌کنم و مهارت ساخت لیوان چینی را هم دارم.

 


  1. برنامه شما برای تابستان امسال چیست؟

من تابستان امسال را اصلاً کلاس های درسی ثبت نام نکردم و فقط کلاس‌هایی مثل کلاس زبان یا    ویولن و یا کلاس بسکتبال ثبت نام کرده‌ام تا این تابستان را بعد از این همه درس خواندن فقط استراحت کنم و برای ورود به سال تحصیلی جدید انرژی داشته باشم.

 


  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

بخش کارنامه ها ( نگاه کردن تراز و رتبه و درصد و ...)  و بخش سؤالاتی که غلط نوشتم برای تحلیل آزمون ، زیرا انجا بهتر می‌توانستم بفهمم در چه رده سؤالاتی مشکل دارم و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کردم.

Menu