گفت و گو با امیر رضا منصوری نیا؛از ششم تا قبولی در تیزهوشان

من تحت هر شرایطی در آزمون‌ها شرکت می‌کردم و به هیچ عنوان غیبت نمی‌کردم.بعد از هر آزمون ،تحلیل آزمون را انجام می‌دادم و سعی می‌کردم هر آزمون نسبت به آزمون قبلی پیشرفتی داشته باشم حتی اگر ...

گفت و گو با امیر رضا منصوری نیا؛از ششم تا قبولی در تیزهوشان

 

نام و نام خانوادگی : امیر رضا منصوری نیا

پایه : هفتم (قبولی تیزهوشان)

نام شهر و استان : شیراز، فارس

میانگین تراز:69۷۰

 عضویت در کانون از سال:1402

تعداد آزمون: ۱۶

شغل و تحصیلات مادر:لیسانس پرستاری ،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:لیسانس ادبیات و زبان فارسی، آزاد

 

مصاحبه‌گر : مریم علی نژاد منفرد

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 من با هر بار آزمون دادن چیزهای مختلفی یاد گرفتم،تا بتوانم برنامه ی خودم را مدیریت کنم که مهم‌ترین آن،کنترل زمان و گذشتن از سؤالات سخت و زمان بر بود و در کل، نتیجه‌ی شرکت در آزمون های قلم چی، قبولی در مدرسه‌ی تیزهوشان ناحیه 2 شد.


  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

 من با هر بار آزمون دادن و دیدن پیشرفت در درس هایم بیش‌تر انگیزه می‌گرفتم تا در آزمون بعدی بتوانم درصد و تراز بیشتری کسب کنم و همین پیشرفت من را تشویق به درس خواندن و آزمون دادن  و پیوستگی در آزمون ها می‌کرد.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

ریاضی،علوم و قرآن از نقاط قوت من بود؛در ابتدا کل مباحثی که در بودجه بندی آزمون ها می آمد را از کتاب درسی می‌خواندم و بعد تست های کتاب سه سطحی کانون را می زدم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

زیرا من پیشرفت خود را، در پیوستگی آزمون های قلم چی می‌دیدم، برای همین شروع به آزمون دادن و ادامه‌ی مسیر دوباره کردم.

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

من روز بعد از هر آزمون تحلیل آزمون را شروع می‌کردم، سوالات اشتباه و نزده را بررسی می‌کردم و نکات مهم آن را در دفترم یادداشت می‌کردم و هر بار قبل از آزمون ها، آن‌ها را مرور می‌کردم.

 

  1. اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

 من همیشه سعی می کردم با برنامه ریزی دقیق و منظم خودم را به بودجه بندی آزمون ها برسانم و اگر در آزمونی به آن بودجه بندی نمی‌رسیدم،در آزمون بعدی آن را جبران می‌کردم.

 

  1. در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

من تحت هر شرایطی در آزمون ها شرکت می‌کردم و به هیچ عنوان غیبت نمی‌کردم.بعد از هر آزمون ،تحلیل آزمون را انجام می‌دادم و سعی می کردم هر آزمون نسبت به آزمون قبلی پیشرفتی داشته باشم حتی اگر پیشرفتم به میزان خیلی کم باشد.

 


گفت و گو با امیر رضا منصوری نیا؛از ششم تا قبولی در تیزهوشان

  1. در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ 

من معمولاً بعد از انجام دادن تکالیف مدرسه، روزانه سه ساعت درس می خواندم و تست می زدم و در روزهای تعطیل ساعت مطالعه و تست زدن من،به پنج ساعت هم می‌رسید؛چون وقت بیش‌تری داشتم.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

عدم غیبت در آزمون‌ها و تحلیل آزمون و برنامه ریزی درست از عوامل موفقیت من بود.تشویق های خانم علی نژاد برای شرکت در آزمون ها وکلاس‌های کانون بسیار تاثیرگذار بود تا توانستم به موفقیت و قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان برسم.

 

  1. آیا در آزمون های هدیه و هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله ، من در آزمون‌های هدیه و هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم و تحلیل آن‌ها را حتی اگر، چند روز هم طول می کشید انجام می‌دادم. 

 

  1. درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟

تست زدن در درس استعداد تحلیلی را با کتاب های هوش کلامی و غیر کلامی کانون شروع کردم؛در ابتدا خیلی برایم سخت بود و اشتباهات زیادی داشتم،ولی با تکرار و تمرین زیاد و تحلیل آزمون ها و دیدن فیلم های آموزشی روش کار را یاد گرفتم و توانستم پیشرفت خوبی داشته باشم .

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

یکی از اصول  و عوامل موفقیت من،دفتر برنامه ریزی است.من دفتر برنامه ریزی را همیشه کامل می‌کردم و همیشه باورم این است که  باید به برنامه ای که نوشتم پایبند باشم و اعتقاد دارم انسانی که در کارهایش برنامه ریزی درستی نداشته باشد،نمی تواند موفق شود.


  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ 

در ماه آخر به دلیل تعطیلی مدرسه زمان بیش‌تری را برای تست زدن داشتم و می‌توانستم روزانه 300 تست را بزنم و اشتباهاتم را تحلیل کنم و شرایط آزمون را برای خودم فراهم می‌کردم و با در نظر گرفتن زمان از خودم آزمون می‌گرفتم.

 

  1. برنامه شما برای تابستان امسال چیست؟

من درآزمون‌های تابستان شرکت می‌کنم و سعی می‌کنم با پیش خوانی درس های سال تحصیلی جدید از همکلاسی هایم سبقت بگیرم و سال تحصیلی جدید را،با آرامش و آمادگی بیش‌تری شروع کنم.

 

  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

به نظر من آزمون‌ها در سایت کانون بسیارکاربردی و مفید است؛البته اعلام اسامی نفرات برتر آزمون ها برای من بسیار لذت بخش است و به من انگیزه می‌دهد تا همیشه اسم خودم را بین نفرات برتر ببینم،همچنین نمونه سؤالات امتحانی سایت،در ایام امتحانات هم بسیار مفید و سودمند است.

Menu