گفت و گو با پارسا کاظم نژاد؛ از پنجم تا قبولی در تیزهوشان

شرکت درآزمون‌های حضوری روزهای جمعه باعث شده بود تا کاملاً به آزمون دادن و مدیریت زمان،مسلط باشم و کنترل جلسه‌ی آزمون ورودی تیزهوشان برایم خیلی راحت باشد.

گفت و گو با پارسا کاظم نژاد؛ از پنجم تا قبولی  در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی:  پارسا کاظم زاده 

پایه:  هفتم(قبولی تیزهوشان)

نام شهر و استان: شیراز،فارس

میانگین: 5842

عضویت در کانون: دو سال ( پایه‌های   پنجم و ششم)

تعداد آزمون:42 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،کارشناسی ارشد فلسفه

شغل و تحصیلات آزاد، فوق دیپلم برق

 

مصاحبه‌گر : مریم علی نژاد منفرد

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مهم‌ترین دستاوردم قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان ناحیه‌ی دو بود که توانستم با شرکت در آزمون‌ها به این موفقیت برسم،در واقع طی کردن این مسیر برایم خیلی راحت‌تر از بقیه دوستانم بود؛زیرا من از کلاس پنجم،مهارت اصولی درس خواندن و کنترل زمان در آزمون‌ها را به دست آورده‌بودم. 

 

  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

پیوستگی در آزمون‌ها باعث شد مسیر سال تحصیلی برایم آسان‌تر شود،با توجه به آزمون‌ها و برنامه‌ی راهبردی یاد گرفته‌بودم درس‌ها را از همان ابتدا خوب بخوانم و چون هر از دو هفته یک بار باید آزمون می‌دادم،درس‌ها روی هم جمع نمی‌شدند و روزهای امتحان و ارزشیابی برایم هیچ فرقی با بقیه‌ی روزها نداشت و همین علت پیوستگی من شد.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

کارنامه‌ی اصلی برایم اهمیت زیادی داشت؛زیرا به‌شدت منتظر نتیجه آزمونم بودم؛از کارنامه‌ی اشتباهات و کارنامه‌ی پروژه ای هم برای برطرف کردن نقاط ضعفم،خیلی استفاده می‌کردم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

در سال پنجم و سال ششم در تمام درس‌ها به نقطه قوت رسیدم و علت آن را با برنامه‌ی راهبردی پیش رفتن و مرور و تست زدن زیاد می‌دانم؛اما با نزدیک شدن به آزمون تیزهوشان بیش‌تر تمرکزم را روی تست‌های هوش گذاشتم و فقط به سؤالات هوش پاسخ می‌دادم،میانگین ترازم کم شد ولی تراز تیزهوشانم 6500 بود که در هوش کلامی به‌خاطر دایره‌ی لغت و کتاب خواندن بسیار،خیلی قوی بودم.


  1. چرا با این‌که در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

 چون با شرکت در آزمون‌های کانون قلم چی،طی کردن مسیر سال تحصیلی خیلی برایم آسان‌تر می‌شود و بدون فشار و استرس در رتبه‌ی برترها قرار می‌گیرم.

 گفت و گو با پارسا کاظم نژاد؛ از پنجم تا قبولی  در تیزهوشان

  1. آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله در آزمون‌های هدیه شرکت می‌کردم و همیشه سعی می‌کردم در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت کنم تا با آمادگی بیش‌تری آزمون روز جمعه را بدهم.

 

  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟

 معمولاً روزهای شنبه را کلاً برای   بررسی آزمون قلم‌چی اختصاص می‌دادم و سعی می‌کردم تمام سؤالات را بررسی کنم و نکات مهم و اشتباهات را در دفترم یادداشت کنم.

 

  1. آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

بله سؤالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم و سؤالات نکته‌دار را حتی اگر درست جواب داده بودم در دفترخود آموزم یادداشت می‌کردم و در قسمت هوش کلامی تمام کلمه‌های مهم را با جزئیات کامل می‌نوشتم تا بتوانم مدام آن‌ها را مرور کنم.

 

  1. در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

 با پیوستگی درآزمون‌ها و داشتن نظم و برنامه‌ریزی مناسب توانستم این موفقیت را کسب کنم و شروع درس خواندن و آزمون دادن از تابستان هم بسیار تاثیرگذار بود .

 

  1. در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟

بعداز انجام دادن تکالیف مدرسه روزانه دو تا سه ساعت را فقط به تست های هوش اختصاص می‌دادم و درروزهای تعطیل،به شش تا هشت ساعت هم می رسید .

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

شرکت درآزمون‌های حضوری روزهای جمعه باعث شده بود تا کاملاً به آزمون دادن و مدیریت زمان،مسلط باشم و کنترل جلسه‌ی آزمون ورودی تیزهوشان برایم خیلی راحت باشد.

 

  1. از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

از کتاب‌های آبی و سه سطحی ،کتاب‌های هوش کلامی و غیر کلامی و کتاب 12 آزمون جامع تیزهوشان قلم‌چی استفاده کردم.

 

  1. درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟

 با تست زدن و بررسی تست‌ها نکات مهم هر سؤال را یاد می‌گرفتم و یادداشت می‌کردم و تست‌هایی که برایم سخت بود را دوباره در زمانی دیگر مرور می‌کردم و همان‌ها را دوباره پاسخ دهم و با این روش تمام مطالب را تثبیت می‌کردم .

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله؛تکمیل دفتر برنامه ریزی  باعث می‌شد نظم و پیوستگی درس خواندنم کنترل شود و اگر بنا به دلایلی یک هفته،ساعت مطالعه‌ام کم می‌شد در هفته‌های بعد می‌توانستم آگاهانه آن را جبران کنم.

 

  1. در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

حدود۱۵۰ تا  ۲۰۰ تست؛البته بعضی دوستانم تعداد بیش‌تری تست می‌زدند اما بررسی و تحلیل نمی‌کردند؛اما من تک تک تست‌ها را بررسی می‌کردم و این‌کار زمان زیادی نیاز داشت و برای همین تعداد تست‌هایی که می‌زدم کم می‌شد.

 

  1. آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟

تمام مسیر تحصیلی‌ام مادرم همیشه همراه و کنارم بود و حتی پدرم با وجود مشغله‌ی زیاد،مدام پیگیر ترازهایم بود؛تقریباً همه‌ی خانواده حتی برادر کوچکم روز جمعه منتظر نتیجه‌ی آزمون قلم‌چی بودند! مخصوصاً در آزمون‌های شبیه ساز تیزهوشان بعد از عید نوروز که این امر باعث شده بود انگیزه بگیرم و پیشرفت خیلی خوبی هم داشته باشم.

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله؛من به‌طور منظم و حرفه‌ای حدود پنج سال است که موسیقی (ساز سنتور)کار می‌کنم و همین‌طور برنامه‌ی شرکت در کلاس زبان را حتی با وجود آزمون تیزهوشان را تغییر ندادم و در کل، برنامه‌ی زبان و موسیقی‌ام را هم به خوبی در کنار درس خواندنم حفظ کردم.

 

  1. کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

من از قسمت وب کارت کانون خیلی استفاده کردم؛روزانه آزمونک‌هایی از خودم می‌گرفتم و چون تعداد سؤالات کم بود بدون صرف زمان زیاد و خستگی می‌توانستم روزانه تست بزنم و در پایان هفته تست های زیادی کار کرده بودم .

 

Menu