گفت و گو با زهرا پردل؛ عضو باشگاه پانصدتایی‌ها از شیراز

هدف من از شرکت در آزمون‌های مشابه پارسال و هدف گذاری این بود که کیفیت مطالعه‌ام را ارزیابی کنم و خودم رابه چالش بکشم؛ ضعف‌هایم را بشناسم وآن‌ها را برطرف کنم و درنهایت...

گفت و گو  با زهرا پردل؛ عضو باشگاه پانصدتایی‌ها از شیراز

نام و نام خانوادگی:زهرا پردل

پایه: دوزادهم انسانی 

نام شهر و استان: شیراز، فارس

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار ، متوسطه

شغل و تحصیلات پدر:آزاد ، متوسطه

میانگین تراز:5065

معدل:18.60

سال‌های حضور در کانون:2سال

تعداد آزمون:16آزمون

 

مصاحبه‌گر : نگین کاظمی نیا 

 

 

هدف شما از شرکت در 16 آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون های کانون قلم چی این بود که با نحوه تست زنی و سؤالات و جو کنکور آشنا شوم.

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

با برنامه ریزی دقیق سعی می‌کردم بعد از مطالعه دروس، تست های زیادی بزنم و اگر در جایی مشکل داشتم،مشکل خود را به کمک درسنامه و تحلیل سؤال، برطرف کنم.

 

برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

حرکت با برنامه راهبردی؛قصد دارم دروس دهم و یازدهم را جمع بندی کنم و برای دوزادهم پیشخوانی داشته باشم و بتوانم به تست های دشوار تر پاسخ بدهم.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری این بود که کیفیت مطالعه‌ام را ارزیابی کنم و خودم رابه چالش بکشم؛ ضعف‌هایم را بشناسم وآن‌ها را برطرف کنم و درنهایت، آن‌ها به نقطه‌ی قوتم تبدیل کنم و مهارت تست زنی و تکنیک‌های مختلف مدیریت زمان را تقویت کنم.

 

از شرکت در16 آزمون خسته نشدید؟

خیر.هیچ‌وقت خسته نشدم و تابستان و سال تحصیلی جدید را با انگیزه و استمرار و پیوستگی در شرکت در آزمون‌های کانون،ادامه خواهم داد.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

با برنامه ریزی دقیق مطابق با برنامه‌راهبردی و نظم و پشتکار و تلاش توانستم به پیشرفت دست یابم؛ با تحلیل سؤالات تمام آزمون ها نقاط ضعفم را تبدیل به نقاط قوت کرده و ترازم هر آزمون نسبت به قبل بهتر می‌شد.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

برنامه راهبردی و آزمون ها مطابق با بودجه‌بندی درس های مدرسه جلو می‌رفت اما در بعضی مواقع هم که مدرسه عقب تر بود،سعی می‌کردم دروس مربوطه را مطابق با برنامه‌ی راهبردی پیشخوانی کنم تا هم برای مدرسه،هم برای آزمون ها آمادگی لازم را داشته باشم و این موضوع باعث پیشرفت من در مدرسه شد و تاثیر مثبتی روی روند تحصیلی من داشت.

 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله؛مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنم.

برنامه ریزی من برای دو هفته به این صورت است که ابتدا درس هایی ک مشکل دارم را مطالعه می‌کنم و سپس به سراغ درس هایی می‌روم که  فهمشان برایم راحت تراست و زمان کم‌تری نیاز دارند.

 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من دروس جامعه شناسی وجغرافیا است  که برای مسلط شدن در آنها ابتدا،درسنامه‌ی کتاب درسی را مطالعه می‌کنم و بعد به سراغ کتاب های آبی کانون رفته و تعداد زیادی تست می‌زنم و تک تک آن‌ها را تحلیل و بررسی می‌کنم تا اشتباهات خود را متوجه شوم و آنها را برطرف کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله؛در دفتر برنامه ریزی ساعت مطالعه و تعداد تست ها را درج می‌کنم واین امر باعث می‌شود که در مطالعه ام نظم و دقت لازم را داشته باشم و بین ساعت خواندن دروس عمومی و تخصصی و مطالعه‌ی تستی وتشریحی تعادل را ایجاد کنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اول سؤالاتی که برایم دشوار بود و پاسخ نداده و یا اشتباه پاسخ دادم را بررسی می‌کنم و در درفتر خودآموز آنها را تحلیل می‌کنم،بعد به سراغ سؤالاتی که درست جواب دادم می‌روم و آنها را مرور می‌کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

والدینم مشوق بسیار خوبی برای من هستند و همیشه و در همه حال به من روحیه می‌دهند ومحیط مناسب را برای درس خواندن من فراهم می‌کنند.

 

برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

قصد دارم طبق برنامه راهبردی پیش بروم و دروس دهم و یازدهم را کاملاً جمع بندی کنم‌ و نگاهی به دوازدهم داشته باشم تا برای سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داشته باشم.

 

در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

نگاه به گذشته. تا بتوانم کامل به دروس سال‌های گذشته مسلط شوم.

 

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ 

بله؛استفاده می‌کنم.تقریباً هر روز به سایت کانون مراجعه می‌کنم و کارنامه های اصلی و مبحثی و اشتباهات و مصاحبه با برترها را چک می‌کنم.

 

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت مصاحبه ها برایم کاربرد زیادی دارد؛ سؤالات امتحانی نیز در ایام امتحانات مدرسه پر کاربردند.

Menu