گفتگو با حدیث پوررضائی ؛ قبولی پزشکی دزفول

گفتگو با حدیث پوررضائی ؛ قبولی پزشکی دزفول سال 1402

گفتگو با حدیث پوررضائی ؛ قبولی پزشکی دزفول

نام و نام خانوادگی: حدیث پوررضائی

رتبه کنکور 1402 : 3929منطقه2

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دزفول

تراز کنکور : 9389

تراز سوابق تحصیلی: 8850

نام شهر و استان: دزفول - خوزستان

میانگین تراز: 5798

سال‌های حضور در کانون: سه سال از یازدهم

شغل و تحصیلات مادر: استاد حوزه – فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند - لیسانس

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

در آغاز کار اولین ترازم ۴۷۰۰ بود، به خوبی دریافته بودم که برای رسیدن به هدف باید سخت کوشید به همین خاطر از همان ابتدای مسیر کار را جدی گرفتم و توانستم با حل تست‌های کتاب‌های آبی قلم چی، مرورهای آخر هفته و رفع اشکالات آزمون ها به تدریج رشد خیلی خوبی داشته باشم در آخرین آزمون‌ها به تراز ۶3۰۰ رسیدم.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

در شروع برنامه در زمینه تحلیل آزمون‌ها گاهاً دچار مشکل می‌شدم و حتی در جلسه آزمون قلم چی وقت کم می‌آوردم به همین دلیل با استفاده از راهکارها و برنامه‌ای که توسط مشاور کانون به دست آوردم توانستم هدفمندتر عمل نمایم و با تحلیل آزمون در همان روز نقاط ضعف و قوتم را پیدا می‌کردم و با حل مجدد آن به یادگیری کامل مباحث می‌رسیدم و با عمل کردن به همین رویه توانستم افزایش تراز خوبی را داشته باشم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ 

کتاب تابستان در پیش خوانی دروس سال آینده کمک زیادی به من کرد و با مرور دروس سال قبل توانستم سطح واقعی خود را در دروس پایه بیابم همچنین از برنامه راهبردی تابستان جهت بازیابی دوباره مطالب سال دهم و یازدهم استفاده نمودم و به رفع اشکال آن مباحث پرداختم.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

با شرکت حضوری در آزمون‌های جمع بندی با روش سه روز یک بار توانستم با نظم بهتری پیش بروم و با حل کنکورهای سال های قبل با استفاده از کتاب زرد قلم چی با نکات تستی بیشتری آشنا شوم، اشتباهاتم را پیدا کرده و در رفع آن می‌کوشیدم و به مدیریت زمان بهتری می‌رسیدم که نتیجه‌اش رشد ترازم بود.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟

در یک ماه آخر نزدیک به کنکور جدی تر شدم و با استفاده از جزوه هوشمند سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده بودم و یا پاسخ نداده بودم بار دیگر حل کردم تا میزان تسلط خود را افزایش دهم و با حل تست از کتاب زرد و ۸ آزمون جامع پایانی آماده‌تر شدم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوسته آزمون دادن کمک می‌کند تا در هر آزمون حتی اگر آمادگی کافی نداشته باشیم با حل تست‌ها و تکرار مفاهیم آن مباحث به نکته‌های آن پی ببریم و یادگیری بیشتری در ذهن ما ایجاد شود و از طرفی با حل دوباره تست هایی که اشتباه پاسخ داده‌ایم یا پاسخ نداده‌ایم به یادگیری کامل آن مباحث برسیم پس می‌توان گفت در اصل آزمون دادن خود نیز نوعی یادگیری است.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

با استفاده از تکنیک‌های زمان های نقصانی و ضرب در منها توانستم مدیریت زمان بهتری را تجربه کنم به این ترتیب که ابتدا سوالات ساده‌تر را جواب می‌دادم و با علامت‌دار کردن سوالات دشوارتر در زمان اضافه‌ای که به دست می‌آوردم بار دیگر به آن می‌پرداختم و به این ترتیب شانس پاسخگویی به سوالات بیشتری را داشتم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

با شرکت در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال با حل سوالات بیشتر قبل از آزمون خود را می‌سنجیدم، اشتباهاتم را پیدا می‌کردم و با رفع آنها برای آزمون اصلی کانون آماده می‌شدم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

بیشتر از کلاسور ارزیابی استفاده می‌کردم تا با تحلیل جز به جز تمام درس‌هایم متوجه اشتباهات خود شوم و بدانم در چه بخش‌هایی قوی‌تر و یا ضعیف هستم و کارنامه اشتباهات کمک می‌کرد با حل دوباره هر اشتباه بخشی از یادگیری های ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل نموده و به سطح تسلط بالایی برسم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

همیشه طبق برنامه راهبردی پیش می‌رفتم و سعی می‌کردم با عمل به آن پیشروی خوبی داشته باشم چرا که در آن به همه درس‌ها توجه شده بود و اگر در هفته اول به درسی نمی‌رسیدم سعی می‌کردم در هفته دوم آن را جبران کنم و از انباشته شدن کار بپرهیزم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

تحلیل آزمون را همان روز جمعه بعد از اعلام نتایج انجام می‌دادم تا بسته به نیاز و اشکالاتی که داشتم سوالات اشتباه و سوالات ساده ی بدون پاسخ را بار دیگر پاسخ بدهم و به میزان تسلط خود پی ببرم تا در شرایط مشابه بار دیگر خطا نداشته باشم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

از کتاب‌های آبی جهت حل تست و اینکه از پایه تقویت شوم استفاده می‌کردم، کتاب‌های سه سطحی کمک کرد تا با سطح سوالات آشنا شوم و بتوانم آنها را ساده و دشوار کنم، کتاب زرد و ۸ آزمون جامع جهت استفاده در دوران جمع‌بندی از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

 

  1. در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت داشتید؟

با شرکت در کنکور دی ماه و آشنایی با تیپ سوالات کنکوری توانستم بار دیگر به ارزیابی اندوخته‌های ذهنی خود بپردازم و به اشتباهاتم پی ببرم تا در وقت اضافه‌ای که تا کنکور تیر ماه داشتم با بازیابی دوباره مطالب و رفع اشتباهات در کنکور تیر ماه درصدهای بهتری کسب نمایم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

با توجه به اهمیت درس‌های دهم و یازدهم و نقش به سزایی که در کنکور داشت سعی کردم از تابستان شروع کنم و با مرور و بازیابی دوباره مباحث مربوطه به سطح خوبی از یادگیری و حل مسئله برسم اما با شروع مهرماه نیز از پرداختن به آن در کنار درس‌های سال دوازدهم غافل نشدم به این دلیل که نتیجه کار برایم اهمیت زیادی داشت.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری در نیم سال دوم سعی کردم به مرور دوباره مباحث اشکال دار بپردازم تا ضعف‌هایم را پوشش دهم و با حل دوباره سوالات آزمون‌های قبل به تسلط بالایی برسم و با اطمینان خاطر بیشتری بدون هیچ نگرانی به مسیرم تا روز کنکور ادامه دهم.

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟

با توجه به برنامه‌ریزی و تلاشی که داشتم قبولی در رشته پزشکی برایم دور از ذهن نبود، زمانی که نتایج اعلام شد با ملاحظه رتبه و درصدهایم می‌دانستم که به هدفم خواهم رسید و بعد از اعلام قطعی نتایج و قبولی در رشته دلخواهم خدا را شاکر شدم و بسیار خوشحال بودم و پی بردم که در پس هر سختی آسایش نهفته است.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟ 

سایت کانون بسیار جذاب بود، استفاده از نمونه سوالات امتحانات نهایی کمک کرد تا با حل نمونه سوالات بیشتر نمرات خوبی کسب کنم، مطالعه صحبت‌های برترین‌ها و قهرمانان، انگیزه زیادی جهت رسیدن به موفقیت در من ایجاد می‌کرد تا با تلاش بیشتر من نیز بتوانم پیروز شوم.

 

  1. از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید؟

در دوران جمع‌بندی کارنامه‌های کنکور و تخمین رتبه که در سایت موجود بود کمک زیادی برای سنجش وضعیت و تخمین رتبه احتمالی در کنکور سراسری برایم بود و یک آرامش نسبی را برایم به همراه داشت زیرا ملاحظه می‌کردم که افراد دیگری با همین رتبه و درصدها توانسته‌اند موفق شوند.

 

 

Menu