گفتگو با بنیامین چکین ؛ قبولی تیزهوشان

گفتگو با بنیامین چکین ؛ قبولی تیزهوشان 1402 از دزفول

گفتگو با بنیامین چکین ؛ قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: بنیامین چکین

پایه: ششم دبستان

نام شهر و استان: دزفول خوزستان

میانگین تراز: ۶۵۳۴

سال‌های حضور در کانون: یک سال ششم

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: هیئت علمی دانشگاه - دکترا

 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق مشورت با چند نفر از دوستان خانوادگی که فرزندانشان عضو کانون بودند متوجه ارزش و اهمیت برنامه‌های آن شدم و با تصمیم خانواده جهت ثبت نام اقدام نمودم و همین کمک کرد تا با داشتن برنامه دقیق‌تری بدون اتلاف وقت به مسیرم تا رسیدن به موفقیت ادامه دهم.

 

دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

برای قبولی در تیزهوشان و پیشرفت تحصیلی در مدرسه تلاش می‌کردم بدون غیبت و پیوسته در همه آزمون‌ها شرکت کنم زیرا می‌دانستم در هر آزمون به بخشی از مباحث مورد نیاز پرداخته می‌شود که با تسلط بر آن می‌توانیم با آسودگی و اطمینان بهتر به مسیرمان ادامه دهیم.

 

تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

کلید رسیدن به هر موفقیتی تلاش و کوشش مداوم و پیوسته است؛ ابتدای شروع به کار سرعت عمل پایینی داشتم و استرس بر من غالب می‌شد، اما با گذشت زمان و شرکت منظم در آزمون‌ها کم کم سرعت عملم افزایش یافت و همین کمک کرد تا آرامش خود را نیز به دست بیاورم و بتوانم با اعتماد به نفس و خودباوری به قبولی در تیزهوشان برسم.


 نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

  با استفاده از برنامه راهبردی پیشروی خوبی داشتم زیرا منطبق بر برنامه مدرسه‌ام بود و همیشه سعی می‌کردم برای مطالعه همه دروس طبق آن پیش بروم و اگر موردی پیش می‌آمد که به مطالعه بخشی از مباحث نمی‌رسیدم سعی می‌کردم در هفته دوم جبران نمایم.

 

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

  از اوایل شروع سال تحصیلی ششم جهت قبولی در تیزهوشان جدی شدم و سعی کردم طبق برنامه کانون پیش بروم؛ ولی سرعت عمل لازم را نداشتم اما به مرور با شرکت منظم در آزمون‌ها در هر آزمون نسبت به آزمون قبل سریع‌تر عمل می‌کردم و همین کمک کرد که بتوانم به نتیجه مطلوب برسم.

 

 فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟

  قطعاً سعی و تلاش و حفظ انگیزه لازمه هر موفقیتی است؛ به همین دلیل همیشه می‌کوشیدم با شرکت منظم در همه آزمون‌ها و حل تست‌های فراوان استرس خود را کنترل نمایم و با سرعت عمل و دقت نظر خوبی پیش بروم.

 

جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟

  شباهت زیاد سطح سوالات آزمون اصلی تیزهوشان با سوالات آزمون‌های قلم چی کمک زیادی به من کرد تا بتوانم با اعتماد به نفس و آرامش خاطر بهتری اول به سوالاتی که ساده‌تر بودند پاسخ دهم سپس در وقت اضافه به سوالاتی که دشوارتر بود و وقت بیشتری می‌طلبید پاسخ دهم و همین کمک زیادی به من کرد که وقت کم نیاورم.

 

 از نقش اولیای خود بگویید.

ایجاد استقلال فردی از همان دوران کودکی توسط اولیا در من باعث شد که کمتر به آنها متکی باشم و به این خودباوری برسم که مسئولیت بیشتر کارهایم به عهده خودم می‌باشد به همین خاطر در انتخاب مسیرم با دقت بیشتری عمل می‌کردم و هر جایی که به مشکل بر می‌خوردم با حمایت و راهنمایی به موقع آنها به رفع آن می‌پرداختم.

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

  تیپ سوالات آزمون‌های هدفگذاری بسیار شبیه به آزمون‌های قلم‌چی بود و همین کمک می‌کرد با حل سوالات و پیدا کردن و رفع اشکالاتم بتوانم در آزمون اصلی قلم چی عملکرد بهتری داشته باشم و با استرس کمتر و سرعت بیشتری پیش بروم.

 

 شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

  کلاً آزمون دادن در پیشروی درسی من در مدرسه نقش فراوانی داشت و به دلیل اینکه سطح سوالات آزمون‌های قلم چی بالاتر از مدرسه بود سخت کوشی بیشتری می‌طلبید و موجب شد تا با تسلط بیشتر بر مباحثی که برای آزمون داشتم بتوانم در درس‌های مدرسه نیز نمره های خیلی خوبی کسب نمایم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ 

  کارنامه اصلی آزمون کمک می‌کرد تا با یک نگاه اجمالی بر نمره و درصد همه درس‌هایم متوجه ضعف و قوت‌هایم شوم تا بتوانم با رفع آنها مسلط‌تر باشم، با استفاده از کارنامه اشتباهات نیز متوجه می‌شدم چه سوالاتی را اشتباه پاسخ داده‌ام تا بار دیگر پاسخ دهم و به رفع آن بپردازم.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

  با تحلیل دوباره سوالات آزمون سعی می‌کردم ابتدا سوالاتی را که غلط پاسخ داده‌ام را بار دیگر حل نمایم و به همین ترتیب با پاسخ به سوالاتی که پاسخ نداده بودم سطح دانش و مهارت خود را بالا بیاورم و برای آزمون‌های بعد کمتر دچار اشتباه شوم.

 

برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون تیزهوشان به چه صورت بود؟

همزمان با آماده شدن برای امتحانات پایان سال مدرسه سعی کردم با جدیت بیشتری برای آزمون تیزهوشان نیز تلاش کنم تا در وقت باقیمانده با حل تست‌های بیشتر ضعف و قوت‌هایم را پیدا و به رفع اشکالاتم بپردازم.

 

میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟

  به طور میانگین روزانه ۴ ساعت تشریحی و ۶ ساعت تستی کار می‌کردم، با نزدیک‌تر شدن به فصل امتحانات این زمانبندی با اولویت قرار دادن تشریحی هایم ادامه پیدا کرد تا در کنار موفقیت در امتحانات مدرسه بتوانم در آزمون تیزهوشان نیز پیروز شوم.

 

 چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می کردید؟

  زمان مطالعه خود را به دو بخش تقسیم کردم معمولاً صبح‌ها از ساعت ۷ تا ۱۲ ظهر به مرور و حل تست‌های تیزهوشان می‌پرداختم و بعد از کمی استراحت با مطالعه برای درس‌های مربوط به امتحاناتم می‌کوشیدم تا بتوانم نمرات دلخواهم را کسب نمایم.

 

از چه منابع کانونی برای آمادگی در تیزهوشان استفاده کردید؟

  با استفاده از کتاب‌های سه سطحی توانستم با حل روزانه بخشی از سوالات آن در درس مدرسه پیشرفت داشته باشم؛ زیرا سطح دشوار آن کمک می‌کرد تا درس‌های مدرسه برایم ساده‌تر نمود پیدا کند، کتاب های هوش کلامی و غیرکلامی با سطح دشواری خاصی که داشت باعث شد تا آزمون تیزهوشان را با موفقیت پشت سر بگذارم.

 

 آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟ 

  با استفاده از نمونه سوالات امتحانی موجود در سایت توانستم با تیپ سوالات بیشتری آشنا شوم و با حل آنها اشکالاتم را پیدا کنم و همین کمک کرد تا در همه درس‌هایم نمرات عالی کسب نمایم و شاگرد ممتاز مدرسه شدم.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

  نمونه سوالات موجود در سایت کانون - دریافت کارنامه‌های آزمون جهت تحلیل و رفع اشتباهات.

 

وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟ 

  وقتی خسته می‌شدم سعی می‌کردم با تمرکز روی موفقیتی که قرار بود در آینده کسب نمایم و کمی استراحت انگیزه پیدا کنم و با انرژی دوچندان به مسیرم تا رسیدن به هدف دلخواهم بکوشم.

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ 

همیشه سعی می‌کنم با رقابت با خود بتوانم ضعف‌ها و اشکالاتم را پیدا کنم تا با تحلیل و رفع آنها بهترین خودم باشم و در کنار آن سعی می‌کنم با مقایسه خود با دوستانی که در سطح بالایی از پیشرفت هستند ضعف خود را نسبت به آنها پیدا نموده و در حل آن بکوشم.

Menu