گفتگو با شیوا اخشم ؛ قبولی دندانپزشکی1402

گفتگو با شیوا اخشم ؛ قبولی دندانپزشکی1402 از دزفول

گفتگو با شیوا اخشم ؛ قبولی دندانپزشکی1402

نام و نام خانوادگی: شیوا اخشم

رتبه کنکور 1402 : ۱۴۳۷ منطقه ۲

رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی اهواز

تراز کنکور : ۹۴۵۱

تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۳۵۶

نام شهر و استان: دزفول - خوزستان

میانگین تراز: ۵۷۴۱

سال‌های حضور در کانون: دو سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد - مهندسی کشاورزی

 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

موسسه کانون فرهنگی آموزش به دلیل جامعه آماری بالا و تست‌های مفهومی مشابه با کنکور بین همگان شناخته شده بود و این اطمینان خاطر را فراهم می‌کرد که با شرکت در آزمون‌ها و استفاده از خدمات ارزنده‌ای که دارد بتوانم به موفقیت برسم که برایم اتفاق افتاد.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

با شرکت در آزمون‌ها به این اطمینان رسیده بودم که به یک برنامه جامع مهندسی شده دسترسی دارم که دورنمای کلی برنامه‌ام را تا پایان سال ملاحظه می‌کردم، از طرفی وضعیت خود را نسبت به رقیبانم می‌سنجیدم، همچنین سوالات با نکات جدید و غیر تکراری سطح تبحرم را افزایش می‌داد که نتیجه‌اش منجر به قبولی در دندانپزشکی که رشته مورد علاقه‌ام بود شد.

 

تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

قطعاً سخت کوشی و تمرین مداوم لازمه هر موفقیتی است اما کافی نیست؛ داشتن برنامه درست، مدیریت هوش هیجانی، دسترسی به منابع و آزمون‌های به روز نقش بسزایی در رسیدن به موفقیت دارد.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

  اولین تراز من ۵۰۰۰ بود؛ به مرور با شرکت در آزمون‌ها و حل تست‌های بیشتر توانستم با تحلیل سوالات و پیدا کردن ضعف‌ها و قوت‌هایم به آنها مسلط شوم و در آزمون آخر به تراز ۶۲۰۰ رسیدم.

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

  استمرار و ناامید نشدن راز اصلی پیشرفت من بود زیرا می‌دانستم برای رسیدن به هدف باید با جدیت و سخت‌کوشی به مسیرم ادامه دهم و با پیدا کردن و حل اشکالاتم آمادگی بیشتری کسب نموده و در آخر این اطمینان را پیدا کنم که از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ام تا از عملکرد خود راضی باشم.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

  سعی کردم از برنامه کانون جدا نشوم و با نزدیک شدن به زمان کنکور وقت بیشتری را برای حل تست‌های پوششی و شرکت در آزمون‌های جامع اختصاص دهم و در نهایت تحلیل درست آزمون‌ها منجر به پیشرفت من شد.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ 

  از اسفند ماه جمع‌بندی خود را با حل تست‌های محدود از مباحث مهم نیمسال اول شروع کردم و تا آخر فروردین به جمع‌بندی مباحث سه پایه رسیدم و از اردیبهشت برای آمادگی جهت امتحانات نهایی به مطالعه پرداختم و همزمان به حل تعدادی تست از همان مباحث آمادگی خود را برای کنکور حفظ نمودم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

  با شرکت منظم در آزمون‌ها توانستم برای همه مباحث نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنم و به نکات تستی جدیدی دست یابم که قبلاً به آن توجه نکرده بودم و همچنین وضعیت خود را نسبت به تمام رقیبانم بسنجم و بدانم نسبت به آنها چه جایگاهی دارم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

  با استفاده از روش‌های مدیریت زمان توانستم تمام سوالات را یک بار بخوانم و ابتدا به ساده‌ترها پاسخ دهم و با علامت‌دار کردن سوالات دشوارتر در وقت اضافه به آنها نیز بپردازم و با این روش به بالاترین درصد ممکن در حد خودم دست یافتم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

  با شرکت در این آزمون‌ها توانستم حدود تعداد تستی را که می‌توانم در آزمون اصلی پاسخ دهم متوجه شوم، با حل سوالات آن سطح دشواری مباحث را بدانم تا با رفع اشکال و مرور بیشتر وضعیت بهتری داشته باشم.

  

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

  کاملاً مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم؛ به نحوی که تمام مباحث را پوشش دهم و در هفته اول بیشتر به مطالعه و مرور و در هفته دوم سه روز اول را تست حل می‌کردم و در سه روز آخر، آزمون جامع از همان مباحث که مربوط به سال‌های قبل بود را حل و تحلیل می‌کردم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

  در تحلیل آزمون سعی می‌کردم به همه سوالات توجه کنم ولی عمده توجهم روی سوالات اشتباه و سوالات ساده‌ای که پاسخ نداده بودم متمرکز بود تا بتوانم علت آن را بیابم و با رفع به موقع آن در موقعیت های مشابه بار دیگر اشتباه نکنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

  با استفاده از کتاب‌های سه سطحی توانستم با سوالات دشوار آشنا شوم تا به نکات و مفاهیم کنکوری نزدیک شوم؛ چرا که حل این دسته از سوالات حس بهتری برای شرکت در آزمون‌های اصلی کانون در من ایجاد می‌کرد.

 

در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

  با شرکت در آزمون دی ماه متوجه شدم هنوز به آمادگی کافی نرسیده ام و نیاز به مرور و جمع‌بندی بیشتری دارم به همین خاطر تصمیم گرفتم در زمان باقیمانده تا کنکور تیر به مرور مباحث ناقص بپردازم و با حل تست و آزمون بیشتر سرعت عمل خود را بالا بیاورم و همین باعث شد که در کنکور تیر ماه نتیجه بهتری کسب نمایم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

  مطابق با برنامه راهبردی سال دهم را مطابق با نیم سال اول و سال یازدهم را مطابق با نیمسال دوم مرور نمودم و تا پایان اسفند توانستم به اتمام مباحث پایه رسیده و در دوران جمع‌بندی یک مرور کلی روی سه پایه داشته باشم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟  

  با توجه به نزدیکتر شدن به زمان کنکور ساعت مطالعه خود را افزایش دادم، تعداد تست بیشتری کار کردم و با تغییر فضای مطالعه ام تمرکز خود را بالا برده و به کیفیت مطالعاتی بالاتری رسیدم.

 

از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

  از اردیبهشت زمان مطالعه تشریحی خود را افزایش دادم تا برای امتحانات نهایی آمادگی بهتری پیدا کنم و به موازات آن تعداد مشخصی تست برای کنکور کار می‌کردم تا از برنامه عقب نمانم.

 

فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ 

  با توجه به اطمینان خاطری که از نتایج آزمون‌ها داشتم می‌دانستم که به نتیجه دلخواهم می‌رسم به این دلیل که در تمام مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده بودم و در نهایت با توکل بر خدا توانستم به رتبه درصدهای خوبی در کنکور برسم که نتیجه‌اش قبولی در رشته دلخواهم بود.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟ 

  از سایت کانون جهت شرکت در آزمون‌های مبحثی، آزمون‌های سال‌های قبل قلم چی، درصدگیری آزمون‌ها و تخمین رتبه استفاده می‌کردم.

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟

بیشتر با خود ایده آلم رقابت می‌کردم و تلاش می‌کردم به بهترین سطح از خودم برسم؛ به همین خاطر سعی می‌کردم هر روز نسبت به روز قبل فعالانه‌تر عمل نموده ،اشتباهاتم را پیدا و حل نمایم.

Menu