گفت و گو با امیرحسین حاجی آبادی؛ قهرمان پیوستگی ؛ از پرند

بعد از تحلیل هر آزمون و تکمیل کردن کتاب خود آموزی، در ایام عید یک جزوه بسیار عالی از اشتباهات خودم داشتم که باعث شد تا از ایام عیدم خیلی هدفمندترو هوشمندانه‌تر استفاده بکنم.

گفت و گو با امیرحسین حاجی آبادی؛ قهرمان پیوستگی ؛ از پرند

نام و نام خانوادگی: امیر حسین حاجی آبادی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: پرند، استان تهران

شغل و تحصیلات پدر: دکترای مدیریت بحران، نظامی 

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس مدیریت IT، خانه دار

میانگین تراز: 5958

سال های حضور در کانون: هفتم، هشتم و دوازدهم (3 سال)

چند آزمون شرکت کرده است؟ 69



مصاحبه گر: علی ندایی




مهم ترین دلیلی که آزمون های کانون قلم چی را برای شرکت کردن در سال کنکور انتخاب کردید چیست؟

به نظرم شرکت کردن در آزمون های قلم چی چیزی فراتر از سنجیدن سطع علمی ماست. اینکه در سال کنکورتان بتوانید بیش از 20 بار در فضایی شبیه سازی شده به کنکور حاضر شوبد و آزمون دادن را تجربه کرده و به آن عادت کنید خیلی مهم است. کسانی که به طور پیوسته در آزمون های قلم چی شرکت کرده باشند میدانند که میتوانند به  شناخت خیلی خوبی از خودتان بعد از یک بازه زمانی مشخص برسید. نقاط قوت و ضعف خود را خواهید دانست و همین باعث می شود تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید. به همین خاطر از تابستان امسال آزمون دادن را شروع کردم. چون به نظرم سه ماه زمان کافی و مناسببی بود تا بتوانم عادت های مطالعاتی و همچنین نقاط قوت و ضعف خودم را در دروس پایه بدانم و در طول سال نقاط ضعفم را به نقاط قوتم تبدیل کنم. 

 

کمی بیشتر راجب عادت های مطالعاتی خود توضیح دهید. 

 من در پایه دهم و یازدهم در مطالعه برخی از دروس تخصصی مثل زیست و فیزیک ضعف های بزرگی داشتم. همین مسئله باعث میشد تا نتوانم مطالب را با عمق زیاد و به خوبی یاد بگیرم. در تابستان سعی کردم در قدم اول با مشورت گرفتن از مشاور و همچنین تغییر روش مطالعه و منبع، این مشکل را بر طرف کنم. همچنین ضعف خیلی زیادی در حل تست های زمان دار داشتم. اما در تابستان با شرکت مستمر در آزمون ها توانستم بخش خیلی زیادی از این مشکل را نیز برطرف کنم. انجام مرور های شبانه به شکل پیوسته و داشتن روتین های روزانه در بعضی درس ها مثل حل تست های استوکیومتری شیمی عادت هایی بود که امسال داشتم و شروع انها از تابستان بود. 

 

 تحلیل آزمون چه قدر در میزان پیشرفت شما موثر بوده است؟

 معتقدم که بهترین منبع هر دانش آموزی اشتباهات خودش است. بعد از تحلیل هر آزمون و تکمیل کردن کتاب خود آموزی، در ایام عید یک جزوه بسیار عالی از اشتباهات خودم داشتم که باعث شد تا از ایام عیدم خیلی هدفمندتر و هوشمندانه تر استفاده بکنم. پیشنهادم به دانش آموزان این است که تحلیل آزمون را از همین تابستان جدی بگیرند.

 

 

کدام منبع کانونی بیشتر کمک را به شما کرد؟

کتاب های سه سطحی، زرد جمع بندی، پرتکرار و خود آموز. من از مهر ماه سال گذشته مطالعه تشریحی خودم را آغاز کرده بودم اما نمونه سوالات زیادی حل نمیکردم. از ایام عید به بعد با کتاب های پرتکرار مرور های خودم را برای امتحانات نهایی شروع کردم. همچنین زرد جمع بندی را هم به شکل سه روز یک بار برای کنکور اردیبهشت استفاده کردم و به شدت کمکم کرد. 

 

برای آزمون های جمع بندی، سوالات ازمون های گذشته را مجدد تحلیل می کردید؟

به شخصه در چندین آزمون جمع بندی تجربه کرده ام که سوالات چالشی و پر نکته آزمون های قبل مجدد تکرار شده اندو به واسطه داشتن کتاب خودآموزی سوالات مهم و غلطی را که در هر آزمون داشتم را یادداشت و برای آزمون های جمع بندی آنها را دوره میکردم. 

 

آیا مطابق با برنامه راهبردی درس میخواندید؟

  بله ؛ با توجه به برنامه های مشاورم ؛ که منطبق بر برنامه راهبردی میباشد؛ مطالعه  میکنم؛ چون که برنامه راهبردی یک نقشه راه کامل و   امتحان شده در طول چند سالی هست که آزمون های کانون برگزار میشوند و موجب آرامش و نظم فکری در طول سال کنکور می شود.

 

تا به حال احساس نا امیدی داشته اید؟

احساس خستگی بله ولی احساس نا امیدی خیر. معتقدم که مسیر موفقیت در کل مسیر راحتی نیست و باید زحمت زیادی برای رسیدن به اهداف کشیده شود. همین باعث می شد تا وقتی که احساس خستگی میکردم، نا امید نشوم و بعد از رفع خستگی مجدد به تلاش خود ادامه دهم. 

Menu