گفتگو با زهرا موحدی؛ قهرمان پیوستگی و کنکوری سال 99 رشته تجربی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: زهرا موحدی پایه: دوازدهم تجربی نام شهر و استان: شاهرود، سمنان تعداد کل آزمون‌های حاضر: 51 آزمون سال‌های حضور در کانون: 2 سال میانگین تراز: 6882

گفتگو با زهرا موحدی؛ قهرمان پیوستگی و کنکوری سال 99 رشته تجربی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: زهرا موحدی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: شاهرود، سمنان

تعداد کل آزمون های حاضر: 51 آزمون 

سال های حضور در کانون: 2 سال 

میانگین تراز: 6882

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم، شرکت حمل و نقل

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم، خانه دار 

میانگین درصد هر درس در آزمون های برنامه ای  کانون: 

ریاضی: 80 درصد        فیزیک:75 درصد        شیمی: 70 درصد             زیست: 50 درصد


مصاحبه کننده: اعظم معصومی

 

  1. برنامه شما برای دوران جمع‌بندی چیست؟
  2. برای دوران جمعبندی با استفاده از آزمون های 3 روز یک بار و کتاب های زرد قلمچی به کنکورهای سال های قبل تسلط پیدا میکنم و خودم رو میسنجم، بعد از آزمون، کامل تحلیل می‌کنم و مباحثی که مشکل دارم و فراموش شده است رو پیدا می‌کنم و طی 2 روز بعدی این مباحث رو کامل مرور و رفع اشکال می‌کنم و برای آزمون بعدی آماده می‌شوم. با این روش همه نقاط ضعف و قوتم رو به خوبی شناسایی می‌کنم و با مرورهای درست جمعبندی رو به بهترین وجه ممکن انجام می‌دهم.


  1. در هفته تورق سریع چه کارهایی انجام خواهید دادید؟ 
  2. در هفته تورق سریع یا هفته آخر کنکور، برای درس شیمی و زیست متن کتاب درسی و نکاتی که قبلا از تست های توی کتابم نوشته بودم با روخوانی سریع مرور می‌کنم و برای درس های ریاضی و فیزیک هم فرمول ها و متن کتاب و تمرین های کتاب رو مرور می‌کنم و از هر فرمول هم یک یا دوتا تست نشان دار حل می‌کنم که کاربرد آن فرمول ها در تست برام مرور بشود.


  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کنید؟ 
  2. بله هم در آزمون هدف گذاری و هم در آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کنم. در آزمون هدفگذاری شرکت می‌کنم تا بهتر بتوانم برای هفته دوم آزمون برنامه ریزی کنم و بر اساس تسلطم به مباحث برنامه‌ام رو پیش ببرم و آزمون مشابه پارسال رو هم شرکت می‌کنم تا برای روز آزمون هدف گذاری انجام بدهم و مرور و تورق سریع روز قبل از آزمونم رو هدفمندتر پیش ببرم.


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 
  2. بیشتر از کارنامه اصلی برای بررسی عملکردم روز آزمون استفاده می‌کنم. از کلاسور ارزیابی برای تحلیل های روز آزمون استفاده می‌کنم، از کارنامه اشتباهات برای بازه های جمعبندی کمک می‌گیرم، از کارنامه 5 درس برای بررسی کلی درس ها استفاده می‌کنم تا متوجه بشوم که کدام درس ها نیاز به تلاش بیشتری دارند و از کارنامه های پروژه ای هم برای بررسی پیشرفت هایم استفاده می‌کنم.


  1. روش مطالعه درس‌هایی که نقطه قوت شما بودند، چگونه بود؟ 
  2. درس های ریاضی و فیزیک نقاط قوت من بودند و به نظرم مهم ترین قسمت های مطالعه این 2 درس در مرحله اول آموزش خوب و بعد از آن فقط تست زدن زیاد می‌باشد. اگر دانش آموز خودخوانی هستید اول با کمک درسنامه مطالب رو خودتان کامل مسلط شوید و بعد تست زیاد حل کنید تا خلاقیتتان در حل سوالات افزایش پیدا کند. اگر هم دانش آموز متکی به کلاس هستید حتما در انتخاب معلم خودتان وسواس کافی به خرج بدهید.


  1. در ماه آخر برای درس‌هایی که نقطه قوت‌تان بودند، چکار کردید؟ 
  2. با زدن آزمون های زیاد، سعی کردم سرعتم رو توی این درس ها بالاتر ببرم و نقطه قوتم رو تثبیت کنم تا روز کنکور سوالی رو از دست ندهم و تست های سخت تر و چالشی تر کار کردم تا برای روبرویی با هر نوع سوالی آمادگی داشته باشم.


  1. در ماه آخر برای درس‌هایی که نقطه ضعف‌تان بودند، چکار کردید؟ 
  2. سعی کردم تست های بیشتری کار کنم و قسمت هایی که مشکل داشتم رو بیشتر مطالعه کنم. 

  3. روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ 
  4. بستگی به بازه سال داشت، مثلا در پاییز و زمان مدرسه ها روزی 6 الی 7 ساعت می‌خواندم و همزمان درس های مدرسه هم می‌خواندم و تست هم کار می‌کردم اما زمان تابستان که لازم نبود وقتی برای مدرسه بگذارم، درصد بیشتری از ساعت مطالعه‌ام صرف تست زدن می‌شد و تقریبا روزی 10 ساعت مطالعه می‌کردم. در دوران جمعبندی هم حدودا بین 10 تا 12 ساعت مطالعه مفید داشتم.


  1. ساعت مطالعه‌تان در ماه آخر و هفته آخر چه تغییری کرده است؟ 
  2. در ماه آخر ساعت مطالعم حدودا 2 ساعت نسبت به روزهای تعطیل افزایش پیدا کرده است. ولی در هفته آخر برای اینکه به مغزم استراحت و فرصت بازیابی بدهم مقداری ساعت مطالعه‌ام رو پایین آوردم یعنی روزانه حدود 8 ساعت مطالعه و مرور دارم.


  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ 
  2. بله، روزهای آزمون و بعد از انجام دادن تحلیل، وقتی برای استراحت باقی می‌ماند که اکثرا این وقت رو به بیرون رفتن با خانواده یا خانه فامیل رفتن اختصاص می‌دادم و تلاشم این بود که خیلی کم وارد فضای مجازی بشوم.


  1. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟
  2. روزهای جمعه بعد از آزمون تحلیل آزمون رو انجام می‌دادم. برای تحلیل هم تحلیل علمی انجام می‌دادم و هم تحلیل تکنیکی. تحلیل علمی به این صورت بود که تک تک سوالات غلط و درست و نزده رو به ترتیب خاصی بررسی می‌کردم و اگر نکته جدیدی داشت وارد کتاب می‌کردم. با تحلیل تکنیکی هم استراتژی های مدیریت زمان و روش های مطالعه و تست زدنم قبل از آزمون رو بررسی میکردم که کارآمد بوده یا نه و توانستم به درصد های هدفگذاری برسم یا نه و اگه نرسیدم علت چی بوده است.


  1. روش سه روزیکبار را اجرا می‌کنید؟ 
  2. بله، از روش آزمون های سه روز یک بار برای دوران جمعبندی استفاده می‌کنم. روز اول در زمان استاندارد و طبق کنکور آزمون رو می‌زنم، بعدازظهر تحلیل آزمون رو به صورت کامل انجام می‌دهم و دو روز بعدی رو به مرورو رفع اشکال مباحث اختصاص می‌دهم.


  1. تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 
  2. بله هم از تکنیک ضربدرمنها و هم از تکنیک زمان های نقصانی استفاده میکردم تا بتوانم بهترین نتیجه رو از آزمون ها بگیرم.


  1. توصیه‌ای برای دانش آموزان دارید؟ 
  2. شاید تنها توصیه ای که برای دانش آموز ها دارم این است که پیوستگی خودتان رو در درس خوندن حفظ کنید و حتی 1 روز رو هم از دست ندهید چون اگر زمانتان رو از دست بدهید بعدا کلی حسرت و ای کاش همراهتان می‌ماند.


  1. نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟
  2. به نظرم  پیشروی معقول درس ها و توجه به بازه های بلندمدت مروری و ایستگاه های جبرانی باعث شده بود تا برنامه راهبردی قلمچی به بهترین برنامه برای کنکور تبدیل بشود.


  1. از چه زمانی برای قبولی در کنکور جدی شدید؟ 
  2. از آذر سال یازدهم به طور جدی برای کنکور شروع به خوندن کردم.


  1. از کتاب‌های جمع‌بندی چه زمانی استفاده می‌کردید؟ 
  2. از کتاب های جمع بندی مبحثی در روزهای آخر برای هر آزمون استفاده می‌کنم، در بازه هایی مثل تابستان برای مرور و بازیابی و جمعبندی استفاده می‌کردم، در زمان عید و دوران جمعبندی هم به صورت مبحثی یا جامع از این کتاب ها استفاده می‌کنم.


  1. از کتاب‌های زرد چه زمانی استفاده می‌کردید؟ 
  2. از کتاب های زرد در بازه جمع بندی برای آزمون های سه روز یکبار استفاده می‌کنم.


  1. کدام بخش مجله آزمون و سایت برای شما جالب است؟ 
  2. بخش تجربه ها و داستان های رتبه برتر ها و قبولی های سال های قبل کنکور.


  1. در ماه آخر چالشی داشتید؟
  2. من کنکوری 99 بودم و یکی از چالش هایی که باهاش روبرو بودم تعویق کنکور به علت کرونا بود که هرروز با خبرهای مختلفی از تعویق و تکذیب تعویق کنکور روحیم خراب میشد. سعی کردم از اخبار و حاشیه هایی که به وجود میاد دوری کنم و بیشتر تمرکزم رو روی درس بگذارم و از خانوادم خواستم که فقط اگر خبر واقعا مهمی بود بهم منتقل کنند.


  1. اگر  به سال قبل برگردید، چه کاری انجام می‌دهید؟ 
  2. اگه به سال یازدهم برگردم، سال یازدهم رو خیلی دقیق تر مطالعه میکردم که تابستون سال دوازدهم زمان بیشتری برای پایه دهم و حتی پیشخوانی دوازدهم داشته باشم.


  1. از نقش اولیای خود بگویید. 
  2. پدر و مادر من همیشه و در همه مراحل حامی من بودند و هیچوقت من رو با کسی مقایسه نکردند و باعث القای حس بد به من نشدند و تا جایی که توانستند هوای من رو همه جوره داشتند و من این موقعیتی که الان دارم رو کاملا مدیون حمایت های پدر و مادرم هستم.
Menu