گفتگو با محمدحسین داروفروش ؛ رتبه 557 کنکور1402

گفتگو با محمدحسین داروفروش ؛ رتبه 557 کنکور1402 از دزفول

گفتگو با محمدحسین داروفروش ؛ رتبه 557 کنکور1402

نام و نام خانوادگی: محمد حسین داروفروش

رتبه کنکور 1402 : ۵۵۷ منطقه ۲

رشته و دانشگاه قبولی : مهندسی معماری – دانشگاه تهران

تراز کنکور : ۹۹۰۷

تراز سوابق تحصیلی: ۸۷۵۹

نام شهر و استان: دزفول - خوزستان

میانگین تراز: ۵۸۰۸

سال‌های حضور در کانون: یک سال دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: دبیر - فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: آزاد - فوق لیسانس

 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

با توجه به اینکه اکثر همکلاسی‌هایم عضو کانون بودند و صحبت‌هایی که از پیشرفتشان در آزمون‌ها داشتند من نیز علاقمند شدم و تصمیم گرفتم با ثبت نام در آزمون‌ها از رقیبانم عقب نمانم و همین کمک کرد که با جدیت بیشتری تا قبولی در کنکور سراسری با برنامه کانون همراه باشم.

 

تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

به خوبی می‌دانستم که تلاش و سخت‌کوشی مقدمه هر موفقیتی است به همین خاطر وقتی گاهی نمره دلخواهم را کسب نمی‌کردم و یا تعداد غلط‌هایم زیاد می‌شد ناامید نمی‌شدم و سعی می‌کردم با افزایش ساعت مطالعه، حل تست‌های بیشتر و تحلیل سوالات به اشکالاتم پی ببرم تا در آزمون‌های بعد کمتر دچار خطا شوم و همین رویه موجب شد در کنکور نیز نتیجه خوبی کسب نمایم.

 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

  با تراز ۵۹۰۰ شروع کردم و از آن پس سعی نمودم با تسلط بیشتر بر مباحث و مرور دروسی که یادگیری آن به صورت کامل اتفاق نیفتاده بود و در نهایت شرکت منظم در آزمون‌ها جهت یادگیری فن آزمون دادن در آزمون‌های آخر به تراز ۶۴۰۰ برسم.

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

  استمرار در مطالعه روزمره و حفظ انگیزه جهت قبولی در کنکور موجب شد تا پیوسته در آزمون‌ها شرکت کنم و با تیپ سوالات بیشتری آشنا شوم، همین قدرت تحلیل من را بالا برد و در هر آزمون با کشف اشکالات و رفع آنها توانستم نسبت به قبل پیشرفت بیشتری داشته باشم.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

  سعی کردم به مرور برای کنکور بپردازم و همزمان با توجه به نزدیک‌تر شدن به زمان امتحانات پایان سال بخشی از زمان را به خواندن دروس امتحانات نهایی پرداختم و با حل نمونه سوالات امتحانی از سایت کانون و تست‌های مربوطه خود را ارزیابی می‌کردم تا اگر در درسی به تسلط لازم نرسیده‌ام بتوانم آمادگی خود را افزایش دهم.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ 

  بعد از اتمام امتحانات نهایی جمع‌بندی را با حل کنکورهای سال‌های قبل آغاز کردم؛ به این صورت که با یک شبیه‌سازی دقیق در بازه زمانی مشخصی روزانه نمونه سوالات یکی از کنکورهای سال‌های قبل را حل می‌کردم سپس با تحلیل آن متوجه نقاط ضعف و قوت و اشکالات خود می‌شدم و با رفع آنها سعی می‌کردم در شرایط مشابه آن را در آزمون‌های بعد جبران نمایم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

  پیوستگی در آزمون‌ها نشانه مسئولیت پذیر بودن شخص نسبت به درس خواندن و هدفمند بودن است؛ چرا که کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و جهت تقویت و رفع آنها بکوشیم و بتوانیم توانایی کنکور دادن را در خود بیافزاییم و به یک خودباوری بالا برسیم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

  در تکنیک ضرب در منها ابتدا به سوالاتی که مطمئن بودم پاسخ می‌دادم و با علامت‌دار کردن سوالاتی که شک داشتم آنها را مشخص می‌کردم تا در زمان اضافه مجدد به آنها بپردازم، در تکنیک زمان‌های نقصانی از زمان هر درس مقداری کم می‌کردم تا بعد از اتمام همه درس‌ها، بار دیگر در وقتی که ذخیره داشتم بتوانم به سوالات بیشتری پاسخ بدهم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

  بیشتر از کارنامه اصلی آزمون استفاده می‌کردم تا با تحلیل به موقع هر درس به اشتباهات خود پی ببرم و با مقایسه رتبه درصدهای آن نسبت به آزمون‌های قبل خود را بیازمایم و بدانم نسبت به قبل چه میزان پیشرفت یا پسرفت داشته‌ام؛ تا با رفع اشکال به تسلط بهتری برسم، کارنامه اشتباهات نیز کمک می‌کرد تا با بررسی و حل مجدد سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم به نکات تستی آن پی ببرم و به تثبیت بخشی از یادگیری‌هایم کمک می‌کرد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

  به برنامه راهبردی به عنوان شاهراهی که کمک می‌کرد تا به همه درس‌ها توجه داشته باشم معتقد بودم و سعی می‌کردم با شخصی‌سازی آن طبق ساعت مطالعه روزانه‌ای که برای هر درس داشتم به منطق برنامه آزمون برسم و اگر در هفته اول از درسی غافل می‌شدم در هفته دوم به آن می‌پرداختم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

  همان روز جمعه بعد از اعلام نتایج به تحلیل کارنامه می‌پرداختم ابتدا به سراغ سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم و سپس سوالاتی که پاسخ نداده بودم می‌رفتم تا با حل مجدد آن اشکالات خود را پیدا نمایم و نکات تستی آن را یاد بگیرم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید؟

  در نیم سال اول با توجه به اینکه تسلط کمتری داشتم تقریباً نصف زمان را به مطالعه و مرور می‌پرداختم و در نصف دیگر زمان با حل تمرین و تست بیشتر به تثبیت مباحث می‌رسیدم، اما در نیم سال دوم که به کنکور نزدیک‌تر می‌شدم به دلیل داشتن اشراف بیشتر بر مباحث و اهمیت حل تست جهت ایجاد مهارت سعی کردم وقت کمتری را به مرور مطالب و بیشتر به حل تست‌های طبقه‌بندی بپردازم.

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

  با ثبت روزانه ساعت مطالعه در دفتر برنامه یزی و تعداد تست‌هایی که درست یا غلط پاسخ داده بودم به مقایسه خود با روزهای قبل می‌پرداختم و تلاش می‌کردم زمان مطالعه و تعداد تست‌هایی که حل می‌کردم را افزایش دهم که همین موجب افزایش انگیزه در من می‌شد و کمک می‌کرد تا بدون خستگی به مسیرم تا رسیدن به هدف ادامه دهم.

 

در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

  با توجه به اینکه دانش آموز بودم و تا قبل از کنکور دی ماه به همه مباحث نرسیده بودم این کنکور بیشتر برایم جنبه آزمایشی داشت تا هم با محیط آشنا شوم و هم تیپ سوالات کنکور را بشناسم به همین دلیل بعد از کنکور دی ماه تلاش کردم تا مرور همه مباحث را به اتمام برسانم و با حل دوباره سوالات کنکور اشتباهات خود را پیدا و حل نمایم که سبب شد با یک خودباوری بهتر در کنکور تیر ماه نتیجه دلخواهم را کسب نمایم.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

  طبق برنامه راهبردی و فاصله دو هفته‌ای بین آزمون‌ها سعی کردم با دقت به مرور هر مبحث در زمان مشخص شده بپردازم و همزمان با حل تست‌های بیشتر سطح مهارت خود را بسنجم و اشکالاتم را پیدا نمایم و با حل آنها برای آزمون پیش رو آماده‌تر باشم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

  با توجه به نزدیک شدن به امتحانات پایان سال سعی نمودم زمان مطالعه خود را افزایش دهم و با توجه به اهمیت هدفم تعداد نسبتاً خوبی از همان مباحث تست می‌زدم تا بدون غفلت از برنامه و توجه به نکات تستی آمادگی خود را حفظ نمایم.

 

از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

  بعد از تعطیلات نوروز و نزدیک شدن به فصل امتحانات تصمیم گرفتم مطالعه برای امتحانات را با جدیت بیشتری پیش ببرم و زمان مطالعه‌ام را افزایش دادم، همزمان با توجه به اهمیت کنکور سعی می‌کردم روزانه با حل تعدادی تست و تمرین میزان تسلط خود را بالا ببرم تا از برنامه کانون عقب نمانم.

 

فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ 

  خدا را شکر می‌گویم که توانستم رتبه‌ای بهتر از آنچه که فکر می‌کردم به دست بیاورم، می‌دانستم بالاخره نتیجه زحماتم به ثمر رسیده و بسیار خوشحال بودم که در انتخاب نهایی‌ام توانستم در رشته مهندسی که علاقه‌ام بود پذیرفته شوم.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ 

  من بیشتر از نمونه سوالات امتحانی موجود در سایت استفاده می‌کردم تا بتوانم با حل تعداد بیشتری از سوالات نمره خوبی در امتحانات نهایی کسب کنم، همچنین کارنامه‌های قبولی‌های سال‌های قبل که در انتخاب رشته‌ام بسیار کارساز و کمک کننده بود.

 

با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟

بیشتر با خودم رقابت می‌کردم زیرا اولویت اصلی برایم کسب تراز و درصدهای قابل قبول بود؛ به همین خاطر بعد از هر آزمون با تحلیل جز به جز آن تلاش می‌کردم تا اشتباهاتم را پیدا و رفع نمایم تا سطح مهارت خود را بالا بیاورم و گاهی نیز با دوستانم رقابت می‌کردم تا عقب نمانم.

Menu