گفت و گو با محمد حسین کبیری دانش آموز برتر پایه دوازدهم ریاضی

برنامه ریزی برنامه راهبردی آزمون‌ها بسیار قوی است،زیرا من در تمام این سال‌ها مشاور تحصیلی نداشتم و یادگرفتم که برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی کنم.

گفت و گو با محمد حسین کبیری دانش آموز برتر پایه دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی :  محمدحسین کبیری

پایه : دوازدهم  ریاضی

شهر و استان : شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری 

شغل و تحصیلات پدر : کارشناسی ارشد، آزاد

شغل و تحصیلات مادر : کارشناسی، کارمند شرکت آب منطقه ای

نام مدرسه: تیزهوشان شهید بهشتی

میانگین تراز : 7447

سال های حضور در کانون : 6 سال، از سال هفتم 

چند آزمون شرکت کرده است : بیش از 135 آزمون 

شمارنده: 965401353

درصدهای کنکور اردیبهشت: شیمی:  ۷۸ /  فیزیک:  72 /  ریاضی:   ۷۱

 

مصاحبه گر: سیده زهرا ضیایی

 

  1. شما از چه سالی در آزمون های کانون شرکت کردید و آیا در آزمون ها غیبت هم داشتید؟

از کلاس هفتم کانونی بودم،در تعداد محدودی از آزمون ها غیبت کردم،گاهی به علت بیماری یا مسافرت نمی توانستم  حضوری در آزمون ها شرکت کنم که حتما آنلاین آزمون می دادم.

 

  1. از نظر شما آزمون آنلاین بهتر است یا حضوری؟چرا؟

 به نظر من حضوری بهتر است چون مدیریت آزمون را یاد می گیری،که چگونه زمان را مدیریت کنی . وقتی آنلاین آزمون می دهی چون دفترچه نداری تسلطت بر روی سوالات کمتر است و این‌که وقتی در خانه آزمون می دهی ناخودآگاه جدیت کمتری داری و گاهی زمان بندی ها را رعایت نمی کنی یا وقت بیشتری می‌گذاری.

 

  1. شما از کلاس هفتم در آزمون های قلم چی شرکت می‌کنید،شرکت در این تعداد آزمون چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما داشته است؟

آزمون دادن به درس خواندن جهت می دهد،باعث می شود که سردرگم نباشی و در هر بازه زمانی بدانی دقیقا باید چه کاری انجام دهی،وقتی آزمون می دهی می دانی با یک برنامه ای پیش می روی که افراد  زیادی با آن برنامه هماهنگ هستند و مطمئن می شوی در مسیر درستی قرار داری.

 

  1. آیا در تابستان هم آزمون می دادی؟چرا در تابستان آزمون می دادی؟

 بله در همه سال ها در آزمون های تابستان شرکت می کردم به این خاطر که در تابستان  فاصله ای بین درس خواندنم ایجاد نشود چون وقتی برای مدت زیادی یک چیزی را کنار می گذاری بعدا برگشت به آن سخت می شود، درس خواندن هرچند کم در تابستان در حفظ عادت درس خواندن بسیار کمک کننده است.

 

  1. از نظر بعضی افراد تابستان فرصتی برای استراحت است،آیا برای تو شرکت در آزمون های تابستان سخت نبود؟

در تابستان خیلی به خودم سخت نمی گرفتم زمانی که متوسطه اول بودم در تابستان روزی ۱ الی ۲ساعت درس می‌خواندم و در متوسطه دوم روزی ۴ الی ۶ ساعت درس می خواندم. در تابستان معمولا درس های سال آینده را مطالعه می کردم.

 

  1. به نظر شما مطالعه درس های سال آینده در تابستان کمک کننده و موثر است؟

 پیش‌خوانی مطالب در تابستان باعث می‌شود در طول سال تحصیلی درک بالاتری از مطالبی که معلم درس می دهد داشته باشی،خیلی راحت تر مطالب سخت تر را متوجه می شوی.

 

  1. در تابستان مباحث نگاه به آینده را کامل می خواندی که مسلط شوی یا فقط در حدی مطالعه می کردی که مفاهیم اولیه را بیاموزی؟

قطعا تسلط کامل بر مطالب سال آینده آن هم بدون تدریس معلم کار بسیار سختی است،ولی اینکه کلیات را متوجه بشوی بسیار کمک کننده است،مثلا در درس ریاضی در مبحث مشتق همین که بفهمی مشتق چیست یا هدفمان از مشتق گرفتن چیست به نظر من در تابستان کفایت می کند،همین که مفاهیم را به صورت کلی بیاموزی و بتوانی سوال های ساده در حد کتاب درسی را پاسخ بدهی کافی است.

 

  1. هماهنگی با قسمت نگاه به آینده برنامه راهبردی چه مقدار بر وضعیت درسی تو در سال دوازدهم تاثیر گذار بود؟

خیلی کمک کننده بود،زیرا وقتی معلم مبحثی را تدریس می کند که تو آن را بلدی اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنی و این باعث می شود در یادگیری مطالب سخت تر عزم راسخ تری داشته باشی.

 

  1. اگر بخواهی به چند ویژگی مهم آزمون های کانون اشاره کنی،کدام ویژگی های آزمون های کانون را ذکر میکنی؟

برنامه ریزی برنامه راهبردی آزمون ها بسیار قوی است،زیرا من در تمام این سال ها مشاور تحصیلی نداشتم و یادگرفتم که برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی کنم و من به واسطه پایبندی یه برنامه راهبردی برنامه ریزی را نیز یاد گرفتم. ویژگی دیگر جامعه آماری بالا و فضای رقابتی بود که وجود داشت،وقتی که همکلاسی من از من تراز بالاتری می گرفت به خودم  می گفتم که تو چرا نتوانی تراز بالاتری بگیری و این باعث می شد برای آزمون های بعد با تلاش و جدیت بیشتری درس بخوانم.

 

  1. در طول سال که برای کنکور مطالعه می کردی آیا بازه زمانی وجود داشت که دلسرد شوی یا ساعت مطالعه پایین تری داشته باشی؟

 بعد از امتحانات نوبت اول که مقداری از فضای تستی خواندن و آزمون دور شده بودم و بیشتر مشغول مطالعه تشریحی بودم دچار افت ساعت مطالعه شدم که مدتی طول کشید که به روز های با ساعت مطالعه بالا نزدیک شوم و مجددا در دوران طلایی نوروز موفق شدم کم کاری های آن دوران را جبران کنم.

 

  1. آیا در درس خاصی ضعف داشتی؟راه حل تو برای نقاط ضعف چه بود؟

این گونه نبود که یک درس کاملا برای من نقطه ضعف محسوب شود ولی از هر درسی در برخی مباحث ضعف داشتم،مثلا در درس فیزیک در قسمت شکست نور و بازتاب ضعف داشتم یا در درس شیمی در مبحث الکتروشیمی ضعیف بودم،برای همین  این دو مبحث در روتین های شبانه من قرار گرفتند و‌هرشب در حد پنج تا ده تست از این مباحث کار می کردم یا در حد نیم ساعت درسنامه کتاب کار را مطالعه می کردم و این کار در درازمدت باعث شد که رفته رفته به این مباحث مسلط شوم. درس شیمی از درس های سخت کنکور اردیبهشت بود،در این درس چه درصدی کسب کردی و روش مطالعه تو چگونه بود؟من در درس شیمی درصد ۷۸ را کسب کردم.

برای درس شیمی ابتدا درسنامه کتاب کار را مطالعه می کردم و وقتی متوجه موضوع درس می شدم کتاب درسی را مطالعه می کردم. بعد تست هایی که در کتاب کار به عنوان تست های مهمتر مشخص شده بودند را کامل کار میکردم و وقتی که وقت اضافه می اوردم همان تست های مهم را مجدد کار میکردم که تسلط بیشتری داشته باشم.

من برای حفظیات کتاب درسی را در دوشنبه و سه شنبه هفته اول و دوم‌مطالعه می کردم که به آزمون نزدیک تر باشد و فراموش نکنم ولی محاسبات را در طول روز های هر دوهفته کار می کردم که کاملا مسلط شوم.

 

  1. از کدام منابع کانونی استفاده می کردی؟

من در درس های فیزیک و حسابان از کتاب های سه سطحی استفاده کردم.سوال های دشوار و دشوار تر را کار می کردم و به نظرم سخت ترین تست هایی بودند که در این دو درس تمرین کردم.

 

  1. اگر بخواهی به دانش آموزان برای تابستان توصیه ای داشته باشی به آنها چه می گویی؟

 پیوستگی خود را در مطالعه حفظ کنید،سعی کنید در تابستان هرروز درس بخوانید حتی اگر شده خیلی کم هم بخوانند که وقفه ایجاد نشود زیرا در صورت ایجاد وقفه برگشت به درس خواندن خیلی سخت می شود. از همین تابستان مدیریت زمان را جدی بگیرید،یاد بگیرید هر درس را در تایم خودش پاسخ بدهید.

 

  1. برای جمع بندی از چه روشی استفاده کردی؟

از جمع بندی به روش سه روز یکبار  استفاده می کردم.  البته قبل از کنکور  به دلیل فرصت کم یک روز در میان یا هرروز آزمون می دادم،سپس آزمون را تحلیل می کردم و بر اساس تحلیل آزمون قسمت هایی که فراموش کرده بودم را پیدا می کردم و مرور می کردم.

 

  1. آیا با سوالات ساده تر آزمون ها آشنایی داری؟

به نظر من مهمترین قسمت آزمون همین سوالات ساده بودند،من از آزمونهای قلم چی یاد گرفتم که ابتدا به سوالات ساده پاسخ بدهم و‌ همین موضوع در درس شیمی کنکور  بسیار به من کمک کرد.

 

  1. از خدمات سایت کانون استفاده می کردی؟

در دوران جمعبندی از کارنامه اشتباهات استفاده زیادی کردم،زیرا در روز های نزدیک به کنکور کاملا نمی دانستم که در طول سال در چه مباحثی ضعف بیشتری داشتم،برای مثال با مراجعه با کارنامه اشتباهات متوجه می شدم از ۵۰سوال هندسه به ۳۸سوال پاسخ اشتباه دادم که این موصوع خود باعث می‌شد برای مرور برنامه ریزی دقیق تری داشته باشم.

 

  1. در امتحانات نهایی در چه درس هایی نمره ۲۰ کسب کردی؟

 فارسی، حسابان، فیزیک

 

  1. به نظرت چه رتبه ای کسب می کنی؟

 به نظر خودم رتبه ام حدود ۵۰ تا ۶۰ منطقه دو می شود.

 

  1. دوست داری در دانشگاه در چه رشته ای تحصیل کنی؟

به مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر علاقه مند هستم ولی احتمالا مهندسی کامپیوتر را انتخاب کنم چون بازار کار بهتری دارد.

Menu