گفت وگو با آرمان قنواتی؛ دانش آموز برتر ریاضی

سال کنکور یکی از پرفشار‌ترین سال هایی است که احتمالا افراد تا آن زمان داشته اند. پدر و مادر و خواهر من هم سعی می‌کردند در زمان ناامیدی یا خستگی باعث شوند استرس و نگرانی کمتری داشته باشم و بهم انگیزه م

گفت وگو با آرمان قنواتی؛ دانش آموز برتر ریاضی

گفت وگو با آرمان قنواتی؛ دانش آموز برتر ریاضی


تحصیلات و شغل مادر: پزشک

تحصیلات و شغل پدر :  پزشک

مصاحبه گر : رامین غفرانی

 

به نظر شما چه عواملی باعث می شوند که امسال بتوانید نتایج درخشان را بگیرید؟

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین نکات در سال کنکور تلاش کردن تا حد توان است ولی به نظرم در کنار تلاش کردن و حتی مهم تر از این نکته اهمیت برنامه ریزی و استمرار داشتن این تلاش در شرایط سخت تر مخصوصا در ماه های پایانی منتهی به کنکور است.


به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شد به اینجا برسید؟

با برنامه ریزی و ترکیب کردن این مورد با تلاش بیشتری بازدهی ممکن برای هر فرد به دست میاد. تلاش کردن بدون برنامه ریزی در طولانی مدت به اندازه کافی مفید نیست و برنامه خوبی که عملی نشود با برنامه نداشتن تفاوتی ندارد.


 چرا کانون را درسال کنکور  انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟

همانطور که می دانید در سال کنکور سنجش درست اهمیت بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت و ارتقا پیشرفت درسی دارد. آزمونی که جامعه آماری بالایی داشته باشد و آزمون های با کیفیت شبیه به کنکور برگزار کند در این مسیر کمک کننده است.

 از نتیجه و درصد کدام درس هایتان در آزمون های اخیر رضایت بیشتری داشتید و علت این رضایت چه بود؟

فیزیک. در درسی مثل فیزیک که سطح سوال های کنکور شباهت زیادی به مثال های کتاب درسی دارد با تلاش کمتر میشود به درصد های بالاتر رسید. من هم با تسلط کامل به کتاب و ارتقا این موضوع بوسیله آزمون های کشور و کتاب های کمک درسی سعی کردم این تسلط را به سطح قابل اجرا در زمان های کم سوال های آزمون ها برسونم. 


 روش مطالعه درس ریاضی را لطفا" بیان کنید.

ریاضیات. سطح کنکور 1402 در درس ریاضیات نسبت به سال های قبل جهش زیادی داشت. بعد از مدتی که متوجه این سختی نسبت به درس های دیگر داشتم سعی کردم تا در سوال های ریاضیات و مخصوصا حسابان بیشتر به مفاهیم بپردازم و بعد از رسیدن به تسلط نسبی بیشتر به سمت سوال های سخت تر و شبیه تر به کنکور بروم تا سوال های راحت تر 


 آیا تا بحال در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دراین ارتباط و تاثیرغیبت بفرمایید.

 پیش آمده به دلیل تداخل زمان آزمون با زمانبندی مدرسه در روز امتحان توانایی شرکت نداشته باشم ولی سعی کردم در سریع ترین زمان به حل و تحلیل سوال ها بپردازم. 


 درمورد ارتباط خودتان با پشتیبان و پشتیبان ویژه خودتون بفرمایید و اینکه وجود پشتیبان و مشاور چقدر میتواند موثر باشد؟  

در سال کنکور خیلی از دانش آموزان چالشات زیادی در برنامه ریزی و نحوه مطالعه دارند. داشتن مشاور باعث می شود چالش هایشان را بشناسند و بتوانند آنها را برطرف کنند.


در امتحانات نیمسال اول برنامه مطالعاتی شما چگونه بود؟

طبیعتا بیشتر تمرکز در دروس عمومی بود اما در کنار این موضوع درس های اختصاصی هم جلو می بردم.


 تعادل بین مطالعه تستی و تشریحی را در این دوران چگونه برقرار کردید؟

از آنجا که امسال سهم تراز امتحان نهایی و کنکور به یک میزان تقسیم شده هردو به یک میزان اهمیت دارند و نمی شود به دلیل به نتیجه رساندن یکی از اینها از دیگری غافل شویم. من هم سعی کردم دروس عمومی را تا حدی به پایان برسانم و از مدت زمان بین کنکور نوبت اول و امتحان نهایی ها برای مرور و حل نمونه سوالات بیشتر استفاده کنم.


مفهوم بازیابی در دوران امتحانات قابل لمس تر است. ابتدا آزمون دادن است و سپس مطالعه بر مبنای نتایج امتحان یکی از اصلی ترین مفاهیم بازیابی است. شما در ایام امتحانات از این روش چگونه بهرمند شدید؟

با آزمون دادن بعد از مدتی میتوان مباحثی که بیشتر در اون های ضعف وجود دارد را شناسایی کرد و با اختصاص زمان بیشتری برای اون درس ها در مدت باقیمانده این تفاوت را برطرف کرد یا حداقل کاهش داد.

 از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

این موضوعی است که خیلی به هر فرد و شرایطش و زمانی که می تواند درس ها را تمام کند بستگی دارد. خود من از اواسط اسفند تقریبا با آزمون های جامع و مبحثی به جمع بندی پرداختم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

این سوال خیلی بستگی به درسی دارد که در آن بازه می خوانم. به طور کلی در خواندن هر درس در بازه های ابتدایی زمان زیادی برای تست زدن نیست و بیشتر زمان را صرف یادگیری مفاهیم و حفظیات و فرمول های درس میکنم. ولی در بازه های بعدی که خواندن به پایان برسد در هر 1 ساعت در ابتدا حدود 30-20  و  بعد از گذشت مدتی با توجه به مبحث می تواند به 40 یا 50 یا 60 برسد.


دوماه پایانی امسال برای کنکور 1403 بسیار مهم است.آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

از آن جایی که امسال کنکور اول در اردیبهشت برگزار می شود اهمیت بالایی داشت که درس ها سریع تر پیش بروند تا در اردیبهشت به همه مباحث تسلط نسبی داشته باشم بنابراین پیش روی سریع که روند سریع تری برای تمام کردن درس ها بود مناسب تر بود.


از سال های گذشته در کانون به مسیر کنکور از بازه ی زمانی 25 اسفند تا 17 فروردین را دوران طلایی نوروز نام گذاری کرده ایم. در این دوران شما چه برنامه ای داشتید؟

بله همانطور که گفتم این زمان را به مرور مباحث گذشته و رفع اشکال و آزمون های جامع پرداختم.


شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

 سه سطحی. این کتاب ها بدلیل اینکه سوال های خود  آزمون ها هستند شباهت بیشتری به امتحانات دارند و مخصوصا از اونجا که سطح بندی شده اند اگر دنبال سوالات با سختی بیشتر بودم به سراغ این کتاب می رفتم.


 تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟ 

بعد از آزمون سوال های نزده و غلط و حتی سوال های درستی که به نطرم راه حل درستی نداشتم یا شک داشتم را یکبار دیگه با پاسخنامه بررسی می کنم و نکاتی که فکر می کنم می تواند در آینده به کمکم بیاید را یادداشت می کنم.


 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در سال کنکور را بفرمایید. خانواده شما در چالش ها و خستگی های شما چگونه حامی شما هستند؟

سال کنکور یکی از پرفشار ترین سال هایی است که احتمالا افراد تا آن زمان داشته اند. پدر و مادر و خواهر من هم سعی می کردند در زمان ناامیدی یا خستگی باعث شوند استرس و نگرانی کمتری داشته باشم و بهم انگیزه می دادند.


برای دانش آموزانی که تا الان تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید ؟ 

هفته های پایانی کنکور اهمیت درس خواندن به نسبت زمان های قبل دوچندان می شود. توصیه می کنم حداقل بخاطر هدر نرفتن زمان هایی که در طول سال داشتند این زمان را با جدیت ادامه دهند و فراموش نکنند هدف در این ماجرا روز به روز بهتر شدن است نه بهترین بودن.


Menu