گفت وگو با نوید حبیبی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

گفت وگو با نوید حبیبی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی برتر ریاضی

گفت وگو با نوید حبیبی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

 نام و نام خانوادگی: نوید حبیبی

نام شهر و استان: یزد

میانگین تراز: 7246

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است:  23

شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم ادبیات فارسی/ خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی مهندسی برق/ آزاد

 

مصاحبه‌گر :  محمدصالح پورابراهیمی


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟  
  2. تراز اولین ازمون من در دوازدهم 6600 بود و در امتحان آخر به 8200 رسید.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 
  2. استمرار در مطالعه و شرکت در ازمون های ازمایشی باعث این اتفاق شد. استمرار داشتن باعث می شود همیشه در حال و هوای درس باشم و همیشه برای اینکه پیشرفت کنم تلاشم را بیشتر کنم. به نظر من مستمر بودن مطالعه بهترین راهی است که می توان به کمک ان پیشرفت کرد. البته شاید در اول کار مقداری سخت باشد و اراده زیادی بخواد. اما کم کم تبدیل به یه عادت می شود و حتی انجام ندادنش بیشتر می ره روی اعصاب تا انجام داد.

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟ 
  2. در نوروز ازمون های آزمایشی و کنکور های سال های پیش را در شرایط آزمون و در ساعت مقرر حل می کردم و بعد از آن پاسخنامه هایم را به روش تنبیه تصحیح می کردم و مبحث سوالاتی را که نزده یا غلط زده بودم دوباره مطالعه می کردم و از آن مبحث تعدادی تست می زدم تا تسلط پیدا کنم.

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ 
  2. از کتاب های بنفش و سه سطحی قلمچی برای تسلط کامل روی دروس استفاده می کردم. 

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟ 
  2. حل کردن کنکور های سال های پیش و ازمون های ازمایشی سال های گذشته و تحلیل به روش تنبیهی. این کار باعث شد تا با تمام سبک های سوال آشنا بشم و تمام نقطه ضعف هام رو پیدا کنم و روش کار کنم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 
  2. جمع بندی من تقریبا از اواسط اسفند ماه شروع شد و تا دو روز قبل از کنکور اردیبهشت ماه ادامه داشت. در این مدت ازمون های زیادی رو زدم که همین باعث شد همه چیز به طور کامل برام مرور بشه و نقاط ضعفمو بشناسم و برای رفع کردن آن تلاش کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  2. پیوستگی در ازمون ها باعث می شد همیشه خودم رو برای آزمون بعدی آماده کنم و همیشه برای ازمون دادن آماده باشم. پیوستگی باعث می شود نظم خاصی توی برنامه مطالعه ایجاد بشود و همچنین از همه مهم تر استرس رو کم می کند چون به صورت مداوم در کنار تعداد زیادی از دانش آموز ها در حال آزمون دادنی و کم کم عادی می شود.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟ 
  2. من از روش زمان نقصانی در تمام این سه سال استفاده می کردم و باعث شد به مرور زمان هیچ موقع زمان کم نیارم در آزمون ها و همچنین با تکرار مداوم از این روش بی دقتی های من به شدت کم شد. در کنکور هم از این روش استفاده کردم و سوالات رو در تایم کمتر از زمان مشخص شده سوالات رو حل می کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله من اکثرا هم در آزمون های هدفگذاری و هم مشابه پارسال شرکت کردم چون در رابطه با ازمون هدفگذاری سوالات بسیار خوبی طرح می شد و نتیجه ان باعث می شد بفهمم که خودم را باید برای چه درصدی در آزمون این هفته آماده کنم اما جدا از ان سوالات بسیار خوبی داشت و ایده های جدیدی در آن به کار می رفت. در رابطه با ازمون های مشابه پارسال هم چون کارنامه دقیقی داشت همیشه در آن ها شرکت می کردم و نقاط ضعف و قوتم را پیدا می کردم. همچنین سوالات آزمون های قلمچی همیشه ایده های جدید و جذابی دارند که خیلی کمک کننده است.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟
  2. من از کارنامه پنج نوع درس و کارنامه پروژه ای استفاده می کنم. کارنامه پنج نوع درس باعث می شود بفهمم در چه درس هایی نیاز به تلاش بیشتری دارم و در چه درس هایی باید همان سطح را حفظ کنم. همچنین کارنامه پروژه ای به نوعی نشان می دهد که نمودار پیشرفت من چگونه است و در مسیر درستی هستم یا نه.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟ 
  2. بله تا قبل از شروع دوران جمع بندی مطالعه من به این صورت بود که از شنبه هفته اول تا تقریبا دو شنبه هفته بعد چون کتاب ها را زودتر تمام کرده بودم درس ها را پیش خوانی می کردم و در کل از تمام مباحث کل کتاب تست می زدم تا همه چیز همیشه برایم مرور شود و تسلط کامل داشته باشم و از دوشنبه تا چهارشنبه از مباحث ازمون تست می زدم تا تسلط بیشتری پیدا کنم و در روز پنج شنبه قبل از ازمون هم ازمون مشابه پارسال و هدفگذاری را در سایت کانون شرکت می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 
  2. به تمام سوالات نگاه مختصری می اندازم اما تمرکزم را بیشتر روی سوالات غلط یا نزده می گذارم و پاسخنامه شان را دقیق می خوانم تا اشتباهم را بفهمم یا چیز جدیدی یاد بگیرم. به سوالات ساده توجه زیادی نمی کنم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 
  2. بیشتر زمان صرف تست زدن می شد چون با تست زدن هم درس ها برایت مرور می شود و هم با سبک و ایده های جدید آشنا می شوی. در کل برای دروس ریاضیات و فیزیک تنها بار اول که می خواستم درس جدیدی را شروع کنم نگاهی به درسنامه می انداختم و بعد از آن فقط تست می زدم و گاهی اگر فرمول های درسی یادم می رفت در حد پنج دقیقه فرمول هایش را مرور می کردم. در مورد حفظیات فیزیک هم با همان تست ها و پاسخنامه هایشان اگر سوال حفظیات فیزیک می امد آن ها را می خواندم و اگر فراموش کرده بودم در دفتر نکات یادداشت می کردم. در درس شیمی به جز دفعه اولی که درس را شروع می کردم و از کتاب درسی و درسنامه کتاب درسی کامل ان را مطالعه می کردم بعد از ان هم چند دفعه کتاب درسی را مطالعه می کردم چون به هر حال درس حفظی است و نیاز به مرور دارد. اما در رابطه با شیمی هم تقریبا ۸۰ درصد وقتم را صرف تست زدن می کردم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
  2. بله. برنامه ریزی کردن دقیق و نوشتن ان به روی کاغذ نظم زیادی به من می دهد و مطالعه ام را با کیفیت تر بیشتر و منظم تر می کند زیرا قبل از شروع روز می دانم که برنامه ام برای فردا چیست و در این حالت مغز می داند که چه کار هایی دارد. به نظر من برنامه ریزی درست و منظم نصف کار را انجام می دهد و باعث می شود ان نصف دیگر هم بهتر و منظم تر انجام شود.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  2. من بیشتر از کتاب های بنفش استفاده کردم و به نوعی می توانم بگویم از معدود کتاب های کمک درسی است که زدم. چون کتاب های کمک درسی اکثرا ایده های تکراری دارند و دیگر کمک چندانی نمی کنند برای همین من بیشتر وقتم را روی حل کردن ازمون های ازمایشی سال های گذشته می گذاشتم. اما کتاب های سه سطحی و بنفش قلمچی را کامل می زدم چون کتاب های بنفش سوال های به شدت زیبا و خلاقانه ای دارند که واقعا فوق العاده است. کتاب های سه سطحی هم هر سال جدید می شوند و سوال های خوبی دارد و برای مرور عالی است.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 
  2. در دروس پایه ازمون حل می کردم و در قسمت هایی که مشکل داشتم با تست های بیشتر از ان مبحث مرور می کردم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 
  2. در نیم سال دوم ساعت مطالعه ام را بیشتر کردم و سعی کردم هر چه می توانم ازمون های بیشتری بزنم تا با تمام خط فکری طراح ها اشنا شوم. 

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

کنکور هدف من کنکور اردیبهشت بود چون بعد از اردیبهشت باید تمام وقت را صرف ازمون های نهایی به دلیل تاثیر یکسان آن با کنکور بکنم و دیگر وقت زیادی برای تست نیست. برای همین هدف من کنکور اردیبهشت بود. هرچند از کنکور تیر هم شرکت می کنم و برای ان هم تلاشم را می کنم.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ 

در بهمن ماه با برنامه پیشروی سریع پیش می رفتم و در کنار بودجه آزمون سعی می کردم از تمام مباحث تست بزنم تا تسلط داشته باشم و فراموش نکنم. اما از اواسط اسفند شروع به جمع بندی کردم و آزمون های مبحثی و جامع را می زدم تا جمع بندی کنم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله از سوالات آزمون های مدارس مختلف که روی سایت کانون قرار می گیرد استفاده می کنم و آن ها را حل می کنم. برای آزمون های نهایی ابتدا به صورت کامل چندین دور مطالعه می کنم و بعد برای تسلط بیشتر سوالات آزمون های مختلف را حل می کنم.

Menu