گفت و گو با فاطمه شنوفی؛رتبه 1039 کشوری کنکور ریاضی

من ابتدا اولویت را برای بررسی سوالاتی که پاسخ غلط داده بودم می‌گذاشتم و سپس سوالاتی که پاسخی نداده بودم را بررسی می‌کردم و به طور کامل در روز جمعه آزمون را تحلیل می‌کردم.

گفت و گو با فاطمه شنوفی؛رتبه 1039 کشوری کنکور ریاضی

نام و نام خانوادگی : فاطمه شنوفی  

رتبه کنکور:  رتبه 1039 کشور 

رشته تحصیلی در دانشگاه: مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی

شغل مادر : دبیر

شغل پدر : کارمند 


مصاحبه گر :شبنم عدلی


 چند سال کانونی بوده اید؟

 من به مدت یک سال کانونی بوده ام.

 

حدود تراز شما در کانون چقدر بوده است؟

میانگین تراز من در ابتدای سال 5800 بود و در سال کنکورم حدودا  به بالای 7000 رسید.  

در سال کنکور به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه میکردید؟ 

ساعت مطالعه من به طور میانگین 7 بوده است . اما در سال کنکور به 10 ساعت الی 12 ساعت مطالعه مفید نیز توانستم دستیابی پیدا کنم. در ماه های نزدیک کنکور ساعتی که برای تست زدن اختصاص می دادم خیلی بیشتر از زمان مطالعه ام بوده است.

 

 تحلیل آزمون را چطور انجام میدادید؟

من ابتدا اولویت را برای بررسی سوالاتی که پاسخ غلط داده بودم می گذاشتم و سپس سوالاتی که پاسخی نداده بودم را بررسی می کردم و به طور کامل در روز جمعه آزمون را تحلیل می کردم.

 

روش مطالعه شما برای دروس ریاضی و فیزیک چگونه بوده است؟ در کدام درس ضعیف بوده اید؟

دروسی مثل ریاضی و فیزیک که به صورت حل مساله می باشد را من با تمرین و تست زیاد توانستم تسلط پیدا کنم سعی میکردم تمامی تست های کتابم را به طور کامل انجام دهم و تمرین کنم و سپس تست هایی که پاسخ نداده بودم را چند روز بعد مجدد حل میکردم که تسلط پیدا کنم. در درس فارسی ضعیف بودم اما با مطالعه بیشتر ضعفم جبران شد. 


برنامه درسی شما برای دوران نوروز چه بوده است؟ آیا با برنامه راهبردی پیش میرفتید؟

در دوران نوروز هرروز از ۸ صبح تا  ۸ شب در پانسیون مطالعاتی به جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم می پرداختم.و طبق برنامه راهبردی تایم خود را به مرور و جمع بندی مطالب پایه دوازدهم اختصاص می دادم.

 

آیا روش سه روز یکبار را از کتاب زرد انجام میدادید؟

بله . از این روش برای حل سوالات کنکور از کتاب زرد قلم چی استفاده می کردم. به اینصورت که به صورت سه روز یکبار هر کنکور را بررسی می کردم. 

 

روش شما برای دوران جمع بندی چگونه بوده است؟

در دوران جمع بندی آزمون های جامع مؤسسات قلم چی، سنجش،کنکور های سال های گذشته را باتوجه به زمان بندی کنکور پاسخ می دادم و سپس آزمون را تحلیل می کردم. 

 

برنامه راهبردی را چگونه برای خود شخصی سازی میکردید؟

 برنامه راهبردی منطبق با دروس مدرسه پیشروی داشت و من هم طبق برنامه و تدریس معلم پیشروی داشتم.اساتید کنکوری هم همواره با برنامه ی آزمون های قلم چی پیشروی داشتند بنابراین من طبی تدریس اساتید کنکوری و مدرسه پیش می رفتم و هیچ بی نظمی ای در برنامه ی من پیش نمی امد. برنامه من توسط پشتیبان و مشاور شخصی سازی می شد.

  

چه تکنیکی باعث پیشرفت شما در سال کنکور شده بود؟

از نظر من مطالعه و مرور بیشتر دروس و تسلط پیدا کردن بر مطالب و اینکه سعی کنیم درس را مفهومی یادبگیریم نه اینکه فقط حفظ کنیم خیلی موثر هست.

 

سخن آخر، اگر بخواهید یک توصیه در رابطه با سال کنکور برای دانش آموزان بگویید چه خواهد بود؟

شروع کردن مطالعه برای دوران کنکور از دو سال جلوتر خیلی کمک می کند تا فرصت بیشتری داشته باشیم که دروس را به طور عمیق و مفهومی و از پایه خوب یاد بگیریم از نظر من شروع زودهنگام خیلی مهمه و باعث کاهش استرس هم می شود. مخصوصا برای کسانی که رشته ریاضی هستند و نیاز هست دروس را به طور پایه ای از سال های قبل خوب یادبگیرند.

 

Menu