رتبه‌های برتر ریاضی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟

رتبه‌های برتر ریاضی در دوران جمع‌بندی خود چه کارهایی انجام دادند؟

رتبه‌های برتر ریاضی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟


برای کسب نتیجه مطلوب در کنکور عوامل متعددی دخیل است. برنامه دوران جمع‌بندی از این جمله است. در این مطلب رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ از برنامه و کارویژه‌های خود در دوران جمع‌بندی قبل از کنکورشان می‌گویند... 



رتبه‌های برتر ریاضی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟

روزیتا جمال زاده ، رتبه 75 منطقه 3 ، علوم کامپيوتر دانشگاه صنعتي اميرکبير - تهران

من از اواسط اردی‌بهشت بیشتر تمرکزم روی امتحانات نهایی بود و همزمان در آزمون‌های کانون هم شرکت می‌کردم و اینطور نبود که بگویم چون امتحان دارم و تست را کنار بگذارم. من الان خودم به عنوان پشتیبان کانون قلم‌چی فعالیت دارم و در تماس‌های تلفنی اگر کسی بگوید تست نمی‌زنم اهمیت آن را یادآور می‌شوم. من سال قبل در جلسات هفتگی دوازدهم ریاضی هم شرکت می‌کردم و یاد گرفته بودم در هیچ دوره ای نباید از تست دور شد. 




محمد محمودیه ، رتبه 23 منطقه 1 ، مهندسی کامپيوتر دانشگاه صنعتی شريف - تهران

من درس‌ها و مباحثی که نیاز بود را مرور می‌کردم. مثلا برای درس شیمی قسمت‌هایی که نیاز به خواندن و مرور کردن داشت را از منابعی که داشتم مثل کتاب‌های وزارتی، جزوات اساتید، کتاب‌های کمک آموزشی مرور می‌کردم تا مطالبش در ذهنم کامل به روز باشد و بعد از آن تست‌زنی را شروع کردم. از تست‌هایی شروع کردم که قبلا کار کرده بودم و آن موقع نشان‌دار کرده بودم و مجدد آنها را حل کردم. البته در دوران امتحانات هم به تسلط کامل رسیده بودم چون کتاب‌ها را کامل خوانده بودم و بعد از آن سوالات سال‌های قبل را هم حل کرده بودم. برای حل مجموعه سوالات زمان در نظر می‌گرفتم و تحلیل می‌کردم. 




محمدرضا کاظمی ، رتبه 26 منطقه 3 ، مهندسی مکانيک دانشگاه صنعتی شريف - تهران

من جمع بندی را با کتاب‌های تستی پیش می‌بردم ولی عمدتا تست‌های جدید نمی‌زدم ولی خوب تست‌هایی که قبلا کار کرده بودم و یا سخت بودند و یا نکته‌دار بودند و نشان‌دار کرده بودم را مجدد کار کردم. در طول سال تحصیلی یکسری جزوه‌های کامل و یکسری جزوه‌های خلاصه نوشته بودم که به ویژه در روزهای نزدیک به کنکور آنها را مرور می‌کردم. البته روزهای آخر تست نمی‌زدم و بیشتر از روی تست‌ها می‌خواندم تا نکات آنها یادآوری شود. فرمول‌هایی که نوشته بودم را مرور می‌کردم. من کلا درس‌ها را به ویژه در امتحانات برای روزهای آخر نمی‌گذاشتم و فقط کتاب را مرور می‌کردم. البته حتی در دوره امتحان نهایی تست زنی را در برنامه‌ام داشتم. 




مینو پیروزمهر ، رتبه 91 منطقه 2 ، علوم کامپیوتر دانشگاه تهران

من سوالات کنکور حل می‌کردم و عصر همان روز سوالات را تحلیل می‌کردم. با این تحلیل‌ها نقاط ضعف و ایراداتم را پیدا می‌کردم و سراغ برطرف کردن آنها می‌رفتم و دوباره تست می‌زدم و کتاب مرور می‌کردم. بعد از آن مجدد آزمون می‌دادم. همیشه کتاب را خوب می‌خواندم و به قسمت‌هایی که مهم بودند بیشتر توجه می‌کردم. منابع من کتاب‌های کانون و کنکور‌های سال‌های قبل بود. 




رضا بخشی پور ، رتبه 67 منطقه 2 ، مهندسی برق دانشگاه صنعتی شريف - تهران

در دوران جمع‌بندی اولویت من حل کنکورهای سال‌های قبل بود. برنامه من با توجه به اینکه فشرده بود، بیشتر به این شکل بود که من در یک روز، دو کنکور حل می‌کردم. به این ترتیب کنکورهای داخل و خارج ۴ سال قبل را کار کردم. برای آزمون دادن شرایط کنکور را کامل شبیه سازی می‌کردم، صبح در زمان معین شروع به حل کنکور داخل کشور یک سال می‌کردم، سپس تحلیل می‌کردم. بعد از ظهر همان روز کنکور خارج از کشور را کار می‌کردم و برای آن هم شرایط کاملا شبیه سازی شده کنکور بود و بعد از اتمام، سوالات آن را هم تحلیل می‌کردم. تا روز آینده مطالبی که سوالات آن را غلط زده بودم، مرور می‌کردم. 




محمدشهاب شرافت ، رتبه 78 منطقه 1 ، مهندسی کامپيوتر دانشگاه تهران

کنکور ۱۴۰۲ اولین سالی بود که ما امتحان نهایی داشتیم و خوب من تمرکز اصلی‌ام‌ برای امتحانات بود، بطوریکه اگر روزی ۱۰ ساعت درس می‌خواندم، ۸ساعت آن برای امتحانات نهایی بود ولی در مطالعه تستی استمرار داشتم و حتما آن ۲ساعت را به تست‌زنی اختصاص می‌دادم، چون اگر قطع می‌شد یادآوری مجدد آن مشکل می‌شد. ولی امسال به نظر من مطالعه تستی و تشریحی بهتر است ۵۰-۵۰ باشد. همچنین مدت زمانی که برای هر درس اختصاص پیدا می‌کند مهم است و اگر مداوم و پشت سرهم باشد باعث خستگی مغز می‌شود. مثلا یکی از دوستان من برای امتحان سلامت و بهداشت یک هفته کامل وقت گذاشت ولی به دلیل همین خستگی ۲روز پایانی نتوانست مطالعه مفید داشته باشد و نمره خوبی نگرفت. چون فاصله بین کنکور امسال و پایان امتحان نهایی کمتر است داشتن مطالعه تستی در حین امتحانات مهم و لازم است. 



Menu