گفتگو بامحمدمهدی محمودی از تلاش مستمر تا قبولی مهندسی عمران

گفتگو بامحمدمهدی محمودی از تلاش مستمر تا قبولی مهندسی عمران دانشگاه تهران

گفتگو بامحمدمهدی محمودی از تلاش مستمر تا قبولی مهندسی عمران


نام و نام خانوادگی : محمدمهدی محمودی

نام شهر و استان : تهران

رتبه کنکور : رتبه 920 رشته ریاضی کنکور 1402

از چه سالی عضو کانون هستید : دوازدهم 

میانگین تراز :6500

تحصیلات و شغل مادر: کارشناسی،خانه دار

تحصیلات و شغل پدر : کارشناسی ارشد،شاغل در پالایشگاه


مصاحبه گر :  سیدجواد شهیدیان

 

به نظر شما چه عواملی باعث شدند که بتوانید نتایج درخشان را بگیرید؟

استفاده از بانک تست‌های آزمون‌های آزمایشی فصل به فصل سه درس و سپس رفع اشکال از طریق درسنامه و کتب درسی و کتاب‌های کانون توانستم به نتایج دست پیدا کنم. 


به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شد به اینجا برسید؟

عوامل زیادی تاثیر گذار بودن مثل تلاشگری با نظم بودن و پایبند به برنامه درسی اما مهم ترین عامل اراده خودم و تلاش مستمر بود که باعث شد تا بتوانم به موفقیت دست پیداکنم و البته کمک های خانواده و پشتیبانم بی تاثیر نبود.


چرا کانون را در سال کنکور  انتخاب کردید؟

نزدیک بودن سطح سوالات به کنکورهای سال‌های اخیر و جامعه آماری بالا و وجود پشتیبان باعث شد تا در سال کنکور کانون را انتخاب کنم.

 

از نتیجه و درصد کدام درس‌های‌تان در آزمون‌های آخر رضایت بیشتری داشتید و علت این رضایت چه بود؟

درس شیمی و گسسته ، وضعیت نسبتا پایدار و قابل قبولی بدست آوردم و تنها علت آن تمرین تست های زیاد بوده است و البته از روش بازیابی هم استفاده کردم.


در چه درس‌هایی تغییر روش مطالعه داشتید و توانستید تغییر رادیکال ایجاد کنید؟

درس شیمی و گسسته مجبور شدم تغییر روش مطالعه انجام بدهم که نتیجه مورد نظر بعد از این موضوع حاصل شد و روش بازیابی در این دو درس بسیار به من کمک کرد.

بیشتر در درس شیمی از روش مطالعه مخصوص به خودم یعنی مطالعه دقیق کتاب درسی در کنار زدن تست های زیاد و تحلیل تست ها و دوباره بازگشت به کتاب استفاده می کردم اما با نزدیک شدن به کنکور برای بعضی از فصول و بخش ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردم که این روش را پشتیبان به من آموزش داد که بسیار مناسب بود و مشکلات من رادر این درس حل کرد.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

حدالامکان سعی داشتم آزمون ها را حضوری شرکت کنم و اگر مشکلی پیش می‌آمد آنلاین می‌دادم اما غیبت نداشتم و پیوستگی را حفظ کردم و عدم شرکت در آزمون یعنی خروج از مسیر موفقیت پس در همه آزمون ها شرکت داشتم و سعی می کردم تا باخودم رقابت داشته باشم و پیشرفت کنم.


در مورد ارتباط خودتان با پشتیبان و پشتیبان ویژه خودتان بفرمایید و اینکه وجود پشتیبان و مشاور چقدر می‌تواند موثر باشد؟

هفتگی با پشتیبان خود سوالات خود را مطرح می‌کردم و چالش‌ها را حل می‌کردیم. پشتیبان مناسب مانند راه بلد در مسیر سخت  است که ما را به سرمنزل مقصود می رساند و این موضوع و ارتباط مناسب با ایشان بسیار ضروری است که می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد و مارا به هدف خودمان نزدیک کند.

 

در امتحانات مدرسه برنامه مطالعاتی شما چگونه بود؟

به طور کلی در ایام امتحانات از روش بازیابی استفاده می‌کردم و 75درصد زمانم روی کنکور و 25 درصد زمانم روی تشریحی بود.


تعادل بین مطالعه تستی و تشریحی را در این دوران چگونه برقرار کردید؟

تمرکز اصلی من روی قسمت تستی بود پس با زمان کمی توانستم برای آزمون های تشریحی هم آماده شوم و با سرعت بهینه پیش روم و بتوانم معدل خوبی را به دست بیاورم.


از نمونه سوالات امتحانی در سایت کانون چه بهره ای بردید؟

نمونه سوالات امتحان در سایت کانون باعث می‌شود تا به دنبال سوالات نباشیم و سریع به نمونه سوالات دسترسی پیدا کرده و آنها را تمرین  کنیم و به نظرم این قابلیت بسیار مفید بوده و می تواند سرعت رسیدن به هدف را افزایش دهد.

مفهوم بازیابی در دوران امتحانات قابل لمس تر است. ابتدا آزمون دادن است و سپس مطالعه بر مبنای نتایج امتحان یکی از اصلی ترین مفاهیم بازیابی است. 


شما در ایام امتحانات از این روش چگونه بهره‌مند شدید؟

بله، با روش بازیابی آشنا هستم  و با استفاده از این روش در دوران امتحانات نهایی توانستم با زمان کم نتیجه مناسبی را بگیرم و با سرعت مناسبی پیش روی داشته باشم.


آیا مطابق برنامه های راهبردی حرکت می‌کردید؟

بله کاملا، همراه برطبق برنامه راهبردی آزمون ها پیش رفتم که این موضوع باعث شد تا مرورهای زیاد و مناسبی را داشته باشم و برای کنکورم موضوعی نمانده باشد که مطالعه یا دوره نکرده باشم.


آیا از کتاب‌های کانون هم استفاده کردید؟

از کتاب زرد کانون و آزمون‌های جامع در کنار کتاب‌های جمع بندی استفاده کردم که باعث شدند تا بتوانم بهترین مرور و بازیابی اطلاعات را داشته باشم البته از کتاب‌های سه سطحی هم به دلیل سطخ مناسبشان استفاده کردم و به نظرم این موضوع باعث افزایش تمرکز و سرعت مطالعه من شد.


در دوران نوروز شما حتما باید یک برنامه خاص و منسجم داشته باشید. آیا برای این دوران برنامه ریزی کرده بودید؟

از پشتیبان خود و برنامه کانون و اردوی مطالعاتی تهران در دانشگاه امیرکبیر استفاده کردم که باعث شد نهایت استفاده از این بازه را داشته باشم البته کتاب نوروز هم منبع دیگر من در این مسیر بود که در کنار هم باعث رشد و تغییر 


دفتر برنامه ریزی داشتید؟

از دفتر برنامه ریزی کانون استفاده می کردم و این موضوع بسیار به من کمک کرد و باعث شد تا شبیه سازی مناسبی را  انجام دادم و دید کلی نسبت به هفته نیز به می داد و بسیار مفید بود.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟ 

در ایام نوروز و جمع بندی از اشتباهات خودم بهترین منبع بدست آمده بود که آن را کار کردم و بنظرم گلچین آزمون‌ها بود و بسیار کمک کننده بود.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را چقدر در جلسات آزمون استفاده می‌کردید؟

در آزمون‌های جامع آخر به طوری دقیق شده بودم که اصلا مسئله کمبود زمان مطرح نبود البته قبل از آن کلی در آزمون‌ها تمرین کرده بودم مانند روش نقصانی و ضربدر منفی و این موضوع بسیار در نهایت به من کمک کرد و در کنکور استرس کمی داشتم البته تعداد بالای آزمون‌ها هم در این موضوع بی تاثیر نبود.


 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در سال کنکور را بفرمایید. 

خانواده و پدر و مادر در مسیر کنکور مهمترین تاثیر را دارند و پدر و مادرم در این موضوع بسیاز همراه من بودند.


برای دانش آموزانی که تا الان تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه‌ای دارید؟ 

برای این دوماه باقی مانده تمام سعی و تلاش خود را به کار ببندید و مسیر را با جدیت ادامه دهید تا به هدف خودتان برسید.


Menu