گفت وگو با حدیث قنبری؛رتبه 798کشوری مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران

در دوران نوروز هرروز از 8 صبح تا 8 شب در پانسیون مطالعاتی به جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم می‌پرداختم و طبق برنامه راهبردی تایم خود را به مرور و جمع بندی مطالب پایه دوازدهم اختصاص می‌دادم.

گفت وگو با حدیث قنبری؛رتبه 798کشوری مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران

نام و نام خانوادگی : حدیث قنبری 

پایه: دوازدهم ریاضی

استان و شهر: اصفهان - اصفهان

 رتبه کنکور:  رتبه ۷۹۸ کشور

 رشته تحصیلی در دانشگاه: مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران

خمصاحبه گر: شبنم غفار عدلی


 چند سال کانونی بوده اید؟ 

من به مدت یک سال کانونی بوده ام.


حدود تراز شما در کانون چقدر بوده است؟

به مدت ۴ سال از پایه ی نهم تا دوازدهم کانونی بوده ام. میانگین تراز من در ابتدای سال نهم ۴۲۰۰ بود و در سال کنکورم حدودا  به ۷۵۰۰ رسید.  


در سال کنکور به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟ و در فصل های مختلف میزان زمانی که به تست زدن و مطالعه اختصاص میدادید چه تغییری کرده است؟

در سال کنکور به طور میانگین ۸ ساعت مطالعه می کردم . من سر مدرسه و کلاس ها درس رو به طور کامل یادمی گرفتم و در منزل با مرور حدودا ۲۰ دقیقه ای شروع به تست زدن می کردم و حدودا ۲-۳ ساعت از تایمم را به تست زدن مبحث جدید اختصاص می دادم.


 تحلیل آزمون را چطور انجام می دادید؟

تحلیل های آزمون من به این شکل بود که به ترتیب سوالات پاسخنامه را چک می کردم و حتی اگر تستی را پاسخ صحیح داده بودم مجددا چک می کردم که روش حل سوال پاسخنامه را هم یاد بگیرم و سوالاتی که غلط حل می کردم و یا بی دقتی داشتم را داخل دفترچه سوال هایلایت میکردم و علاوه بر این وارد کتاب خود آموزم می کردم .  


در کدام درس ضعیف بودید؟ و کدام درس نقطه قوت شما بود؟ 

 درس شیمی جزء نقاط ضعف من بود و درس هندسه و فیزیک  همیشه جزء نقاط قوت من بود. علت اصلی اینکه درس فیزیک نقطه قوت من بود و همیشه به  بالای ۶۰٪  سوالات پاسخ صحیح می دادم این بود که همان روزی که تدریس می شد در منزل تمام زمانم را روی حل تمارین جزوه استاد و تست زدن اون مبحث اختصاص می دادم .

 

 برنامه درسی شما برای دوران نوروز چه بوده است؟ آیا با برنامه راهبردی پیش می رفتید؟

در دوران نوروز هرروز از ۸ صبح تا  ۸ شب در پانسیون مطالعاتی به جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم می پرداختم و طبق برنامه راهبردی تایم خود را به مرور و جمع بندی مطالب پایه دوازدهم اختصاص می دادم.

 

 آیا روش سه روز یکبار را از کتاب زرد انجام می دادید؟

بله . از این روش برای سایر کتاب ها نیز استفاده می کردم.


 روش شما برای دوران جمع بندی چگونه بوده است؟

در دوران جمع بندی آزمون های جامع مؤسسات قلم چی، سنجش، ماز و کنکور های سال های گذشته را باتوجه به زمان بندی کنکور پاسخ می دادم و سپس آزمون را تحلیل می کردم و اگر در مبحثی ضعف داشتم تست هایی از اون مبحث حل می کردم.


برنامه راهبردی را چگونه برای خود شخصی سازی می کردید؟

 برنامه راهبردی منطبق با دروس مدرسه پیشروی داشت و من هم طبق برنامه و تدریس معلم پیشروی داشتم. اساتید کنکوری هم همواره با برنامه ی آزمون های قلم چی پیشروی داشتند بنابراین من طبی تدریس اساتید کنکوری و مدرسه پیش می رفتم و هیچ بی نظمی ای در برنامه ی من پیش نمی آمد.


 چه تکنیکی باعث پیشرفت شما در سال کنکور شده بود؟

تکنیک نشانه گذاری  تست های یکی از مفید ترین روش های درس خوندنم بود که شماره سوالاتی که بلد نبودم رو هایلات نارنجی و سوالاتی که بی دقتی می کردم رو هایلایت سبز می کردم و تمامی کتاب تست هایی که داشتم رو علامت گذاری می کردم.


سخن آخر؛ اگر بخواهید یک نکته موثر به داوطلبان کنکور بگویید آن چه خواهد بود؟

هیچوقت برای شروع دیر نیست و نباید با نتایج آزمون ها و افت تراز نا امید شد،بلکه باید تلاش خود را بیشتر کرد چون همه ی ما دچار افت و ناامیدی می شویم و کسی برنده است که تا آخر مسیر ادامه بدهد.

Menu