گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛زهرا تیزنظر دوازدهم تجربی بامیانگین5800

در سال کنکور روزانه 7 ساعت مطالعه داشتم ، چون در مدرسه سعی می‌کردم مطالب را به خوبی یاد بگیریم کارم در مطالعه آسان‌تر می‌شد ، بعد از شرکت در آزمون‌های قلم چی سرعت زدن تستم بالاتر رفت و می‌توانستم تستی

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛زهرا تیزنظر دوازدهم تجربی بامیانگین5800

نام و نام خانوادگی: زهرا تیزنظر 

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر ، استان : تهران 

میاتگین تراز : 5800

شغل پدر: آزاد

شغل مادر: آزاد

مصاحبه گر : شبنم عدلی 


چند سال کانونی بوده اید؟

من از سال دوازدهم در کانون ثبت نام کردم و حدود یک سال کانونی بوده ام.


حدود تراز شما در کانون چقدر بوده است؟

میانگین تراز من حدود 5800 بوده است، اما در تعدادی از آزمون ها تراز بالاتری نیز کسب کرده بودم.


در سال کنکور به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟ و در فصل های مختلف میزان زمانی که به تست زدن و مطالعه اختصاص می دادید چه تغییری کرده است؟

در سال کنکور روزانه ۷ ساعت مطالعه داشتم ، چون در مدرسه سعی می کردم مطالب را به خوبی یاد بگیریم کارم در مطالعه آسان تر می شد ، بعد از شرکت در آزمون های قلم چی سرعت زدن تستم بالاتر رفت و می‌توانستم تستی را در زمان معین شده در آزمون ها بزنم.


در کدام درس ضعیف بودید و کدام درس نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه خود را برای درسی که در آن عملکرد خوبی داشتید توضیح دهید.

من در تمامی دروس در یک حد بودم چون تعادل را در ساعت مطالعه ام برقرار می کردم و برای هر درس از روش خاص مطالعه همان درس که از دبیران و پشتیبان کانونی ام یاد گرفته بودم استفاده می کردم.


تحلیل آزمون را چطور انجام می دادید؟

بعد از دریافت کارنامه سراغ تحلیل کارنامه می رفتم ، سوالاتی را که درست زده ام را دوباره چک می کردم و با دیدن پاسخ آنها مروری برای خودم می شد ، اما سوالاتی که برای من وقت گیر بوده و نرسیدم حل کنم را اول خودم حل می کردم و بعد سراغ پاسخنامه می رفتم و آن ها را چک می کردم.


برنامه درسی شما برای دوران نوروز چه بوده است؟ آیا با برنامه راهبردی پیش می رفتید؟

در دوران نوروز همانند تابستان با برنامه راهبردی پیش می رفتم و در آزمون های جمع بندی دهم و یازدهم و نیمه اول دوازدهم شرکت می کردم در این دوران چون مدرسه هم نمی رفتم سعی می کردم ساعت مطالعه خودم را بالا ببرم و مطالبی را که خوانده ام مرور کنم تا برای آزمون ها آمادگی کامل داشته باشم .


آیا روش سه روز یک بار را از کتاب زرد انجام می دادید؟

بله روش سه روز یک بار را انجام داده و کنکور های سال قبل را می زدم و این روش برای جمع بندی روش خوبی بود.


روش شما برای دوران جمع بندی چگونه بوده است؟

برای دوران جمع بندی علاوه بر روش سه روز یک بار که در دو هفته مانده به کنکور انجام دادم ، آزمون های سال های قبل را زدم و اشکالات خود را بررسی کردم ، درس های حفظی خود را با کتاب های جمع بندی که چکیده مطالب نیز دارند مرور کردم.


برنامه راهبردی را چگونه برای خود شخصی سازی می کردید؟

من مباحث آزمون بعدی را پس از هر آزمون نگاه می کردم و سپس برنامه ریزی می کردم که در هفته اول مباحث را کامل بخوانم که در هفته دوم بتوانم تست فقط کار کنم.


چه تکنیکی باعث پیشرفت شما در سال کنکور شده بود؟

من از تکنیک پومودور استفاده می کردم ، به این روش که در هر بازه 1:30 ساعت مطالعه ، 25 دقیقه مطالعه سپس 5 دقیقه استراحت داشتم و همین روند را تکرار می کردم همچنین سر جلسه آزمون از تکنیک ضربدر منفی استفاده می کردم.


آیا شما خود را قهرمان پیوستگی می دانید؟ دلیل اینکه اصلا غیبت نداشتید چه بوده است؟

بله چون من اصلا غیبت نداشتم حتی اگر به طور کامل به بودجه بندی نمی رسیدم باز هم در آزمون شرکت می کردم ، چون در سال کنکور آزمون دادن انقدر مهم هست که نباید هیچ آزمونی را از دست داد.


سخن آخر؛ اگر بخواهید یک نکته موثر به داوطلبان کنکور بگویید آن چه خواهد بود؟

به نظر من حفظ انگیزه در سال کنکور خیلی مهمه اینکه هنگامی که حتی در درسی نتیجه نگرفتیم سعی کنیم انگیزمون حفظ کنیم و  تلاش کنیم، سعی کنید در سال کنکور ناامید نشید و تا روزهای پایانی مطالعه خود را حفظ کنید.

Menu