گفت و گو با امیر رضا حائری رتبه برتر دوازدهم تجربی از ماهشهر

گفت و گو با امیر رضا حائری با تراز 11835 در کنور اردیبهشت رتبه برتر دوازدهم تجربی از ماهشهر

گفت و گو با امیر رضا حائری رتبه برتر دوازدهم تجربی از ماهشهر

 

نام و نام خانوادگی : امیر رضا حائری

پایه :  دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : استان خوزستان ، شهر بندر ماهشهر

میانگین تراز : 6722

معدل :18.56

سال‌های حضور در کانون : نهم ، یازدهم ، دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر : فیزیوتراپیست ، کارشناسی ارشد فیزیوتراپی

شغل و تحصیلات پدر : بازنشسته ، مهندسی کامپیوتر

تراز و درصد دروس کنکور اردی‌بهشت : 11835 

 

مصاحبه‌گر : رضوان قایدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 

سال های قبل همکلاسی ها و دوستانم در آزمون های کانون شرکت می کردند و به مرور من هم تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم و برای هر آزمون خودم را بسنجم تا بتوانم نقص ها و اشکالاتم را بیابم.

 

  1.  نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

 

زیست شناسی      شیمی         فیزیک       ریاضی      دین و زندگی     ادبیات فارسی      عربی      زبان انگلیسی    سلامت و بهداشت     هویت اجتماعی

        19                 20               19.5            20               17                      17              19.25             19                             16                        16


 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 

من بعد از دو هفته مطالعه ، با شرکت کردن در آزمون ها کانون می توانستم شرایط درسی خودم را در مباحث مربوطه بسنجم و تصمیمات بهتری برای ادامه مسیر بگیرم و علاوه بر این،  آزمون ها باعث افزایش انگیزه من می شد.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 


شرکت کردن در آزمون ها انگیزه ای برای مطالعه و رقابت است ، افزایش مطالعه هم طبیعتا باعث پیشرفت در دروس و افزایش سطح دانش آموز می شود که یک دانش آموز بخاطر وجود این آزمون ها مجبور به حل تست های آموزشی و زمان دار می شود که همین تست زدن ها باعث ارتقای سطح دانش آموز می شود.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

 

بله پنجشنبه قبل از هر آزمون با حل سوالات سال گذشته و تحلیل و بررسی آنها آمادگی خودم را برای شرکت در آزمون روز جمعه افزایش می دادم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 

از کارنامه مبحثی و کارنامه اشتباهات استفاده می کردم ، استفاده از این دو کارنامه باعث می شد بتوانم نقاط ضعف و مباحثی که همچنان در آنها مشکل دارم را پیدا کنم و تلاش کنم این مشکلات را حل کنم و وضعیت خودم را بهبود ببخشم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

 

بله همراه با برنامه راهبردی سعی می کردم تا سه شنبه هفته آزمونی قبل از آزمون مباحث را به بودجه بندی برسانم و روز چهار شنبه به مرور و حل آزمون سال قبل با همین بودجه بندی می پرداختم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

 

بله پاسخ همه سوالات را بررسی می کردم چون برای سوال های ساده تر هم ممکن است راه بهتر و سریعتری وجود داشته باشد ولی مسلما وقت بیشتری را به سوالات غلط و نزده اختصاص می دادم و سعی می کردم اشکالات خود را برطرف کنم. 

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

 

ریاضی و فیزیک نقاط قوت من بودند، برای درس ریاضی و فیزیک ابتدا درس نامه و مثال های کتاب و جزوه معلم را می خواندم و پس از آن به سراغ تست آموزشی می رفتم و در نهایت با زدن آزمون از آن مبحث یادگیری ام را تثبیت می کردم و بعد از آن به سراغ ادامه مباحث می رفتم و در مدرسه هم وضعیت خوبی در این دروس داشتم و در امتحانات نهایی هم نمرات خوبی در این دروس کسب کردم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت مطالعه می‌کردید؟ چه تعداد تست کار می‌کردید؟

 

به طور میانگین در تابستان حدود 8 ساعت با میانگین حدود 70 تا 80 تست و در پاییز و زمستان حدود 9 ساعت با 100 تست ، از عید به بعد هم حدود 9 ساعت و میانگین بالاتر از 100 تست و در هفته های منتهی به کنکور ساعت مطالعه من به میانگین 10 ساعت رسید. 

 

  1. نقش اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر چگونه بود؟

 

پدر و مادرم قطعا بهترین حامی من بودند و در تمام سال های تحصیلی هم همراهم بودند که شرایط و امکانات مطالعه و و پیشرفت درسی را به بهترین شکل ممکن برایم فراهم می کردند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 

بله دفتر برنامه ریزی داشتم و آن را تکمیل می کردم و پر کردن دفتر برنامه ریزی باعث می شد بتوانم نگاهی کلی به عملکردم در طول هفته داشته با شم و وضعیتم را نسبت به هفته های قبل از آن بسنجم در نتیجه در صورت نیاز می توانستم به تغییر روی بیاورم و روند برنامه ریزی ام را اصلاح کنم. 

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

کتاب سه سطحی شیمی که این کتاب سطح بندی سوالات و تعداد مناسب سوالات این کتاب را متمایز می کند و این امکان را برای من فراهم می کرد که سوالات را به صورت دسته بندی شده حل کنم و کمتر دچار فراموشی شوم. 

 

  1. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

 

بهترین درصد من در کنکور اردیبهشت ماه درس زیست شناسی بود.

1)مطالعه روزنامه وار کتاب های درسی جهت آشنایی با کلیات مطالب

2)مطالعه دقیق کتاب درسی و بخاطر سپردن مطالب 

3)تست آموزشی از کتاب تست و وارد کردن نکات جدید و مهم به کتاب درسی 

4)حل آزمون مبحثی از آن قسمت برای رسیدن به تسلط در آن مبحث

 

  1. کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

 

تقریبا می شود گفت  همه دروس در سطح مورد نظر بودند و غافلگیر نشدم که با توجه به کنکور رشته ریاضی از سخت بودن شیمی و ساده تر شدن ریاضی نسبت به سال قبل اطلاع داشتم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

 

درس های دهم و یازدهم را هم به طور موازی با دروس پایه دوازدهم و منطبق بر برنامه راهبردی کانون پیش می بردم و به مطالعه و تست زدن می پرداختم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

 

میزان استفاده از تلفن همراه و بازدید از صفحات مجازی را کاهش دادم که منجر به افزایش تمرکز و ساعت مطالعه ام شد و به نظر خودم یکی از بهترین  تصمیمات من  کاهش استفاده از تلفن همراه بود.

 

  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟

 

بله جمعه ها همراه با دوستانم فوتبال بازی می کردم که به طور کلی جمعه هایی که آزمون قلمچی بود ، فقط باید تحلیل آزمون انجام می دادم و در تایمی که مانده بود استراحت می کردم.

 

 

Menu