گفت و گو با عسل فدعمی رتبه برتر دوازدهم تجربی از ماهشهر

گفت و گو با محمد مهدی شیبانی رتبه برتر دوازدهم ریاضی از ماهشهر با تراز 6532 و معدل 19.32

گفت و گو با عسل فدعمی  رتبه برتر دوازدهم تجربی از ماهشهر

نام و نام خانوادگی : عسل فدعمی

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : بندرماهشهر ، استان خوزستان

میانگین تراز : 6537

معدل : 19.32

شغل و تحصیلات مادر : دبیر- فرهنگی- لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ملی حفاری- لیسانس

تراز و درصد دروس کنکور اردی‌بهشت : 

زیست: 79 / فیزیک: 83 / شیمی: 34 / ریاضی: 51 / زمین شناسی: 64 / تراز کنکور: 10738

 

مصاحبه‌گر : رضوان قایدی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 

 بله تعدادی از اعضای خانواده، عضو کانون بودند و نتیجه ی خیلی خوبی کسب کردند و پیشنهاد آنها بود که در آزمون های قلم چی شرکت کنم ، تمام کسانی که مرا برای شرکت در این ازمون ها تشویق میکردند خودشان از نفرات برتر کنکور و قبولی های دانشگاه های برتر بوده اند.

 

  1.  نمره‌های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلی‌تان چند شد؟

 

 ریاضی: 20/ شیمی: 20/ فیزیک: 20/ عربی: 20/ دینی: 20/ زیست: 19/ ادبیات: 18.75 و پارسال 19.25/ زبان: 18.25 و پارسال 19

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

 

پیشرفت در نحوه ی آزمون دادن و مدیریت زمان ، کاهش استرس در حین آزمون و پیشرفت در درس هایم دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون قلم چی بود.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 

پیوستگی در آزمون های قلم چی سبب می شد که من هر دو هفته یک بار برای آزمون ها آماده شوم و خود را بسنجم و اشکالاتم را برطرف کنم که باعث پیشرفت زیاد من در آزمون ها شد.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

 

بیشتر در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم ولی گاهی در آزمون های هدفگذاری هم شرکت می کردم تا با نمونه سوالات بیشتری آشنا شوم و مدیریت آزمون را به خصوص درمورد فیزیک و شیمی تمرین کنم زیرا این دو درس علاوه بر چالشی بودن تا حد زیادی برای من شیرین بودند.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 

 امسال بیشتر از کارنامه ی اصلی استفاده می کردم ، ولی در سال های قبل از کارنامه ی بازیابی در دوره ی امتحانات نوبت اول و نوبت دوم بسیار زیاد استفاده می کردم چون درک بهتری برای یافتن نقاط قوتم بود.  

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله مطابق برنامه ی راهبردی درس می خواندم اما گاهی پیش می آمد که کمی جلوتر از آن حرکت کنم به خصوص در درس زیست شناسی ، برنامه ام به این صورت بود که تعداد تست ها و مباحثی را که باید مطالعه می کردم رو  در دو هفته تقسیم می کردم  و چهارشنبه ی هفته ی دوم در آزمون مشابه پارسال شرکت میکردم و پنج شنبه مرور می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ 

 

تست های درس های زیست و شیمی را تحلیل می کردم ولی در درس های فیزیک و ریاضی فقط تست های غلط و نزده را بررسی می کردم. چون برای من درس شیمی و زیست تا حد بیشتری چالشی بود  و در درس ریاضی و فیزیک  نسبت به آن دو درس اشکال کم تری داشتم.

 

  1. کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

 

 درس های زیست و فیزیک نقاط قوت من هستند. روش مطالعه ام برای زیست به این صورت بود که بعد از مشاهده ی تدریس استاد با دقت کتاب درسی را مطالعه می کردم و سپس از کتاب کمک درسی تست میزدم و نکات مهم و پرتکرار تست ها را در گوشه ای از کتاب یادداشت می کردم. پس از آن به هر شکل کتاب با دقت نگاه می کردم و نکاتی را که خودم از شکل ها پیدا می کردم، در کنار شکل یادداشت می کردم و سعی می کردم از شکل حافظه ی تصویری بسازم که این مورد به من کمک خیلی زیادی کرد به طوری که با دیدن تست های مربوط به شکل کتاب، شکل را با دقت نسبتا خوبی به خاطر می آوردم. روش مطالعه ام برای فیزیک به این صورت بود که بعد از مشاهده ی تدریس استاد تست های جزوه را چندین بار تمرین می کردم و سپس از کتاب کمک درسی ، تست می زدم که در حل و بررسی سوالات آزمون قلم چی درس فیزیک کمک زیادی به من کرد. بررسی تمرین های کتاب درسی بسیار بسیار مهم است. زیرا بسیاری از سوالات کنکور در این درس برآمده از تمرین های کتاب درسی است. من تمرین های کتاب فیزیک را چندین بار حل کردم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت مطالعه می‌کردید؟ چه تعداد تست کار می‌کردید؟

 

 به طور میانگین بین 8 تا 10 ساعت مطالعه داشتم که در پاییز و فروردین ساعت مطالعه ام بیشتر از این ساعت بود. تعداد تست ها متغیر بود ولی معمولا 200 تست در روز کار می کردم که این تعداد بعضی روزها به 300 تست میرسید و بعضی اوقات نیز به 100 تست میرسید.

 

  1. نقش اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر چگونه بود؟

 

 پدر و مادرم نقش زیادی در موفقیت های من داشته اند. آنها همیشه مرا حمایت می کردند. اگر نیاز به کتاب یا کلاسی داشتم، شرایط را برای من فراهم میکردند و اگر گاهی دچار ناامیدی میشدم، به من امید و انگیزه برای ادامه دادن می دادند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 

 بله. تکمیل این دفتر باعث ثبات در ساعت مطالعه ی من شد. به طوری کی توانستم نظم شخصی را در برنامه خودم ببینم و بتوانم قدرت مانورم را در هر درس ببینم و بفهمم کدام درس ها به تعداد تست و زمان مطالعه بیشتری نیاز دارند.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

 

کتاب های سه سطحی. این کتاب ها دارای تست های بسیار خوبی از آزمون ها هستند که با حل آنها می توانیم به نکات خوبی دست پیدا کنیم. این کتاب به علت سطح بندی شده بودن نحوه شناخت سوالات را برایم اسان تر می کرد و این کمک بسیار زیادی برای من بود زیرا می دانستم در کنکور وقتم را برای چه سوالاتی بیشتر بگذارم.

 

  1. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

 

 بهترین درس من در کنکور فیزیک بود. حل تست های جزوه و کتاب کمک درسی و بررسی تمرین های کتاب کمک شایانی به من کرد.

 

  1. کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

 

 تقریبا همه چیز در کنکور مطابق انتظارم پیش رفت و غافلگیری خاصی نداشتم. زیرا در طول سال حالت های مختلفی را هم در ذهنم و هم در واقعیت تمرین کرده بودم و می دانستم در صورت تغییر سبک سوالات چگونه باید رفتار کنم. با اینکه درس شیمی در کنکور اردیبهشت کمی دشوارتر از انتظار من بود ولی تغییری در آرامش من در جلسه ی کنکور به وجود نیاورد و خداروشکر توانستم شرایط را مدیریت کنم.

 

  1. دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ 

 

برای اینکه از فضای درس و تست و تمرین دور نشوم و بتوانم پیوسته سنجش مناسبی از خودم داشته باشم در این ازمون ها شرکت کردم و توانستم از پایه خودم را یک بار دیگر برای کنکور آماده کنم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

 

 برای دروس پایه دقیقا مطابق با برنامه ی راهبردی پیش رفتم تا بتوانم به موقع به سر فصل ازمون ها برسم و درصد بهتری  را در ازمون نسبت به ازمون بعدی کسب کنم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

 

 افزایش ساعت مطالعه و حل آزمون بیشتر که کمک بسیار زیادی به من کرده و توانستم درصد بهتری را نسبت به سال قبل در کنکور کسب کنم.

 

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

 

 تلاش کردن، حتی اگر زمانی شکست خوردم، باز هم از نو شروع کردم و تلاش کردم از تجربه هایی که در پی شکستم کسب کرده ام، استفاده کنم. 

 

  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟ 

 

امسال، سال نسبتا دشواری بود و نمی توانستم مثل قبل تفریح داشته باشم ، ولی گاهی به موسیقی گوش می دادم که باعث آرامش من می شد.

 

  1. روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

 حفظ کردن متن کتاب درسی، بررسی تمرین ها و جزوه هایی که معلم هایم به ما داده بودند ، زیرا برایم نقش یک سکوی پرتاب برای موفقیت من بود.

 

  1. نقش پشتیبان در موفقیت‌تان چقدر بود؟

 من، امسال رابطه ی خیلی خوبی با خانم قایدی که مدیر مقطع من  بودند، داشتم. خانم قایدی فراتر از یک پشتیبان ، دوست من بودند و هستند. خیلی دوستشون دارم و امیدوارم همیشه سلامت، شاد و موفق باشند.

 

 

Menu