توصیه هایی برای هفته پایانی کنکور

زمان‌های نقصانی را بارها و بارها تکرار و تمرین کنید تا ذهن و چشمتان به آنها عادت کند.

توصیه هایی برای هفته پایانی کنکور

- تغذیه: تغذیه نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارد اکنون که هفته های پایانی کنکور است باید عادات غلط تغذیه ای خود را اصلاح کنید چراکه تغییر رویه شدید در روز کنکور اصلا توصیه نمی شود. در وعده های صبحانه مواد غذایی کم حجم مثل نان، کره و مربا یا عسل و چای میل کنید و در روز آزمون خوردن شیر یا تخم مرغ اصلا توصیه نمی شود.

- نگرانی در مورد محل آزمون: این مسئله باید کاملا بی مورد تلقی شود، برای خودتان غول نسازید. چون مکان نامناسب یا سر و صدا موجب خراب کردن آزمون نمی شود. چیزی که باعث می شود در کنکور عملکرد خوبی نداشته باشید فکر کردن به عوامل مزاحم و داشتن افکار منفی است.

- سه وسیله لازم و ضروری سر جلسات آزمون: 1- شکلات 2-آبمیوه شیرین جهت جلوگیری از افت قند خون 3- ساعت مچی برای مدیریت زمان.

- مقابله با خستگی ناشی از 4 ساعت یک جا نشستن: قطعا تمرین آزمون های سه روز یک بار کمک شایانی به این امر خواهد کرد. برای رفع خستگی ناشی از نشستن در پایان هر درس کشش عضلانی در دست ها و پاهایتان ایجاد کنید، بدین صورت که دستها در راستای افق و پاها را در راستای عمود بطور همزمان بکشید. همچنین در هفته های پایانی هر روز صبح از ساعت 8 الی 12 بطور مداوم و بدون استراحت درس بخوانید تا جسم و ذهنتان عادت کند.

- زمان های نقصانی را بارها و بارها تکرار و تمرین کنید تا ذهن و چشمتان به آنها عادت کند.

- در مدت زمان باقی مانده نظم در خواب را مد نظر داشته باشید. حتما شب ها زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید داشتن خواب آرام موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است.

- حتما دو بازه نیم ساعتی در روز ورزش کنید. یک بازه طرف صبح و بازه دیگر سمت شب، به این علت که ورزش اولا باعث ایجاد تعادل یونی خون می شود و این امر در ایجاد آرامش موثر است. دوم این که با انجام فعالیت های ورزشی خسته می شوید و شب خواب راحت تری دارید.

- آرامش روانی خود را به هم نریزید. به پیش داوری در مورد کنکور و نتیجه کنکور نپردازید. عدم موفقیت رو هیچ زمان تصور نکنید و این را بدانید که بدون آرامش نمی توانید از دانسته های خود استفاده کنید. در این مدت ترجیحا با کنکوری های دیگر تعامل و ارتباط نداشته باشید چراکه ممکن است باعث انتقال انرژی منفی شود.

- برای ایجاد آرامش بیشتر از دمنوش های آرام بخش مثل گل گاو زبان استفاده کنید.

Menu