طلایی‌ترین و مهم‌ترین دوران در کنکور سراسری دوره جمع بندی است

در این بین جمع بندی دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی اهمیت و تاثیر گذاری خیلی بیشتری دارد و لازم است که دقیق‌تر و اصولی‌تر انجام شود .

طلایی‌ترین و مهم‌ترین دوران در کنکور سراسری دوره جمع بندی است

طلایی ترین و مهم ترین دوران در کنکور سراسری دوره جمع بندی است . در دوره جمع بندی کنکور ، داوطلبان تلاش می کنند تا بتوانند تمام مباحثی که مطالعه کردند را حداقل بار دیگر مرور کرده و در ذهن خودشون دسته بندی کنند تا سر جلسه کنکور دسترسی آنها به این مباحث راحت تر باشد .

در این بین جمع بندی دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی اهمیت و تاثیر گذاری خیلی بیشتری دارد و لازم است که دقیق تر و اصولی تر انجام شود .

ابتدا قبل از شروع روش برای جمع بندی درس ریاضی باید دانش آموز عزیز سطح خودش رو مشخص کرده باشد چون در زمان جمع بندی درس ریاضی ، با 3 دسته داوطلب روبه رو می شویم که نحوه جمع بندی این درس برای هر 3 گروه با هم متفاوت است . به تفکیک روش جمع بندی  هر داوطلبی با توجه به شرایط خود متناسب ترین نحوه جمع بندی درس ریاضی رو انتخاب میکند .

دسته اول ، داوطلبان قوی : این دسته شامل داوطلبای ست که همه مباحث درس ریاضی را به خوبی خوانده و تست زدند ، تسلط بالایی روی تست های این درس دارند ، میانگین درصد این دانش آموزان در  این درس حدود 70 درصد است . این گروه احتیاجی به منبع آموزش ندارند و فقط با مرور دوباره فرمول ها و تست زدن سراسری 10 سال اخیر می توانند به تثبیت و طبقه بندی مطالب در ذهنشان کمک کنند . جمع بندی این گروه ، فقط شامل مرور فرمول ها و تست های جامع میشود .

 

 دسته دوم ، داوطلبان متوسط : داوطلبانی که سطح مطالعه ضعیف تا متوسط دارند ، بیشتر مطالب درسی را خواندند اما کیفیت مطالعه آنها در یکسری مطالب پایین بوده است و کم کاری هایی داشتند ، میانگین درصد حدود 30 تا 60 درصد است . این دسته از داوطلبان باید بیشتر وقت را برای تسلط رو مباحث قوی تر و تسلط روی تست های سراسری 7 سال اخیر بگذارند که می توانند از منابعی با حجم کم و بیان ساده استفاده کنند تا در درس ریاضی قوی تر از قبل عمل کنند .

 

 دسته سوم ، داوطلبان ضعیف : این دسته شامل داوطلبانی ست که سطح مطالعاته ضعیف و یا تازه شروع به مطالعه درس ریاضی کردند و فرصت مطالعه همه قسمتای این درس را نداشتند و ندارند . بهترین کار برای این دسته از داوطلبان حذف کردن مباحث کم اهمیت و خیلی ضعیفشان میباشد البته نه حذف کل ریاضی ! می توانند از منابع تست و آموزش مناسب دوره جمع بندی که شامل مباحث مهم و ضروری باشد استفاده کنند و مطالعه چندین باره تست های سراسری 4 سال اخیر تا هم ریاضیاتشان را تقویت کنند و هم بابت وقتی که میگذارند ضرر نکنند .

همه داوطلبان در هر سطح علمی که هستند برای جمع بندی درس ریاضی حتما باید موارد زیر را در زمان مطالعه درس ریاضی رعایت کنند ، این موارد شامل :

یادداشت برداری از همه فرمول های ریاضی هر مبحث به طور پیوسته برای مرور سریع

حل تست های جامع و سوالات آزمون سال های گذشته به صورت زمان دار(سراسری)

تجزیه و تحلیل کامل جواب تست و دلیل غلط بودن سایر گزینه ها(بسیار مهم)

عدم اتلاف وقت با حل تستای خیلی سخت و فقط و فقط تست سراسری کنکور

انتخاب مطالب مهم و تست خیز و حذف هوشمند مطالب کم اهمیت تر

در نهایت پیشرفت در ریاضی کند است و یک شبه ممکن نیست اما با بررسی مباحث خاص و تمرکز بر روی زنجیره ی پر اهمیت ریاضیات کنکور امکان اختصاص وقت 30 سوال در رشته ی تجربی و 55 سوال در رشته ی ریاضی بر روی سوالاتی خاص فراهم است.

همچنین میانگین درس ریاضی در کنکور در هر دو رشته ی تجربی و ریاضی بسیار پایین است و اگر درصدی حدود 40 تا 50 کسب کنید شما جزو دسته ی برتر داوطلبان خواهید بود.

موفق باشید.

 


Menu