با آمادگی کامل در امتحانات خرداد ماه آماده شوید

خرداد ماه برای دانش آموزان یک ماه ویژه است ، زمانی است که نتیجه‌ی 9 ماه درس و مدرسه مشخص می‌شود و وقت آن است که هر چه کاشته ایم برداشت کنیم.

با آمادگی کامل در امتحانات خرداد ماه آماده شوید

خرداد ماه برای دانش آموزان یک ماه ویژه است ، زمانی است که نتیجه ی 9 ماه درس و مدرسه مشخص می شود و وقت آن است که هر چه کاشته ایم برداشت کنیم.

در این میان خرداد ماه اهمیت ویژه ای برای سال دواز دهمی ها دارد چون باید خود را برای امتحانات نهایی آماده کنند و این به معنی است که سوالات توسط دبیر خودشان طرح نمی شود و تصحیح برگه امتحان نیز توسط فرد دیگری انجام می شود و از همه مهم تر اینکه نتیجه این آزمون ها در کنکور تاثیر دارد پس شرایط برای دوازدهمی ها ویژه است و باید با آمادگی کامل در این امتحانات حاضر شوند.

موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که کسب نمره 20 در این امتحانات کار سختی نیست و بدون شک از کسب درصد 100 در کنکور بسیار ساده تر است و آن هم به این دلیل است که در هر روز یک درس را امتحان می دهید و آزمون تشریحی است و مثل کنکور بصورت 0 و 1 نیست یعنی پاسخ شما در کنکور یا صحیح است که نمره آن را کسب می کنید یا غلط  کسب نمی کنید و جریمه هم میشوید ولی در آزمون تشریحی در صورت پاسخ به سوال شانس کسب نمره بیشتر است .

طبق تجربه باید گفت که سوالات امتحان نهایی از سوالات کنکور به مراتب ساده تر هستند و کسب نمره عالی در آن بسیار آسان تر از کنکور است.

برای موفقیت در امتحانات نهایی حتما با پشتیبانتان صحبت کنید و یک برنامه ویژه این دوره طراحی کنید ، حتما ساعت مطالعه را در مدت باقی مانده افزایش دهید و فراموش نکنید که یک دانش آموز با هوش متوسط  و هدف مشخص  میتواند موفق شود ولی دانش آموز تیزهوش بدون هدف و برنامه ریزی به جایی نمی رسند پس مغرور نشوید.

در مکانی که یادگیری شما را حداکثر می کند درس بخوانید ، پیشنهاد من این است که پشت میز مطاله بنشینید و درس بخوانید و حتما در جای خلوت این کار را انجام دهید.بعد از یک تایم مشخص در صورت احساس خستگی حتما استراحت کنید و در زمان استراحت مطلقا سراغ موبایل و تلوزیون نروید و سعی کنید زمان استراحت شما از 5 یا 10 دقیقه بیشتر نشود در غیر اینصورت برگشتن به مطالعه دشوار می شود.

ممکن است بعضی از دانش آموزان به یک کتاب خاص علاقه نداشته باشند ،  از هیچ کتابی نباید غافل شد و همه ی کتابها باید مطالعه شوند .توجه به این نکته که 20 درصد از مطالب هر کتاب برای دانش آموزان ضعیف نوشته میشود و شما برای این کتابها میتوانید از همین مطالب شروع کنید. اگر تشخیص این مطالب برای شما دشوار است با دبیر آن درس یا با هم کلاسی هایتان درباره این موضوع مشورت کنید.

برای آمادگی بهتر در این دوران میتوانید از جعبه ابزار کارنامه استفاده کنید ، پیشنهاد من کارنامه مبحثی است چون با مشاهده آن میتوانید مباحث هر درس را طبقه بندی کنید (از آسان به دشوار) و یادگیری ناقص در هر مبحث را به یادگیری کامل تبدیل کنید.

همه ی مشاوران تحصیلی و پشتیبانها در مورد خواب مناسب و تغذیه برای این دوران پیشنهاداتی دارند که باید آنها را رعایت کرد ، در این دو مورد تکلیف را مشخص کنید و با پدر و مادرتان پیرامون این دو موضوع  صحبت کنید.

برای آمادگی کامل و حضور موفق در امتحانات نهایی از خلاصه نویسی ها و حاشیه نویسی های کتاب که در طول سال انجام داده اید و کتاب خود آموز  استفاده کامل را ببرید و به آنها توجه ویژه داشته باشید.

نکته آخر اینکه روز امتحان زود از خواب بیدار شوید و تورق سریع انجام دهید تا مطالب یکبار دیگر در ذهنتان مرور شود.

به امید موفقیت شما در امتحانات نهایی.

Menu