جمع بندی فقط با روش سه‌روز یک بار

توصیه به کنکوریهای عزیز این است که نگران نباشید چون به محضی که در جلسه کنکور سوالات را مشاهده کنند متوجه می‌شوند که مطالب خوانده شده را بخوبی بخاطر دارند.

جمع بندی فقط با روش سه‌روز یک بار

خرداد ماه برای دانش آموزان کنکوری اهمیت ویژه ای دارد چون جمع بندی مطالبی که در طول سال خوانده اند را باید در این ایام انجام دهند هنر مدیریت کردن دوران جمع بندی را باید با کمک پشتیبان آموخت و به آن عمل کرد.مثل همیشه اجرا مهم است.

کانون برای این دوران برنامه ویژه ای  تدوین کرده است که هم از طریق مجله آزمون و هم از سایت کانون برای دانش آموزان و اولیا در دسترس است.

دانش آموزان سال آخر علاوه بر آمادگی برای امتحانات نهایی باید به فکر جمع بندی دروس نیز باشند و آن را اجرایی کنند و از دوران جمع بندی نهایت استفاده را ببرند.دوران جمع بندی زمانی است که با هر شرایط آموزشی میتوان چند قدم به سوی برتر شدن برداشت پس تلاش مضاعف لازم است.

اشتباهی که بعضی از دانش آموزان در این دوران دارند این است که فکر می کنند مطالبی را قبلا خوانده اند فراموش کرده اند و باید دوباره کل کتاب را مرور کنند و این امر باعث می شود که جمع بندی درستی انجام ندهند و این زمان طلایی را از دست بدهند.

توصیه به کنکوریهای عزیز این است که نگران نباشید چون به محضی که در جلسه کنکور سوالات را مشاهده کنند متوجه می شوند که مطالب خوانده شده را بخوبی بخاطر دارند.

جمع بندی یعنی اینکه تا کنون هر چقدر درس خوانده اید را مرور کنید و برای قسمتهایی که خوانده نشده اند برنامه ریزی نکنید در حقیقت جمع بندی عمق بخشیدن به قسمتهای خوانده شده قبلی است.جمع بندی برای دانش آموزان با سطح علمی مختلف متفاوت است .یعنی دانش آموزان قوی تر در دوران جمع بندی حجم کار کمتری دارند چون اطلاعات ناقصشان کمتر است ولی این دوران برای دانش آموزان متوسط و ضعیف حساس تر است چون ممکن است  به اشتباه تصمیم بگیرند که کل را مطالعه کنند که این تصمیم بجز آشفتگی ذهنی آنها را به جایی نمی رساند، پیشنهاد این است که در این دوره به بودجه بندی کنکور در دو سال اخیر توجه ویژه شود و اگر قرار مطالعه و رفع اشکالی  انجام شود با توجه به بودجه بندی باشد.

بودجه بندی کنکور در هر سال با سالهای قبل تفاوت چندانی ندارد و با یک بررسی ساده میتوان به این مطلب رسید.گاهی مشاهده میشود که دانش آموزان منتظر این هستند که درس ها تمام شود تا بعد از آن جمع بندی را انجام بدهند که تقریبا" غیر ممکن است و نهایتا از اول خرداد باید جمع بندی را شروع شود.

بعد از اولین آزمون جامع در این دوره و محاسبه درصد دروس مختلف بعضی ها بشدت ناامید می شوند و روحیه خود را از دست می دهند و کار را تمام شده می دانند در صورتیکه اگر آزمون دادن را ادامه بدهند متوجه پیشرفت خود می شوند پس با قدرت ادامه دهید که موفقیت تکرار لجوجانه کارهای ساده و درست است.

در مدت باقی مانده تا کنکور از درسهای عمومی غافل نشوید ، دروس عمومی بعلت فرّار بودنشان بهتر است که در زمانی که به کنکور نزدیک تر میشویم مطالعه شوند مخصوصا دروس ادبیات و معارف.

درست است که در زمان باقی مانده تا کنکور نمی شود معجزه کرد ولی می شود از تجریه دیگران استفاده کرد و به بهترین روش عمل کرد .

جمع بندی به روش سه روز یکبار قلم چی مطمئن ترین روش است که با انجام دادن آن میتوان یک گام به موفقیت نزدیک تر شد.

Menu