همیشه دانشآموزان سختکوش و موفق، برنامهریزی درسی خود را برای آزمون بعدی از بعدازظهر همان روز آزمون شروع میکنند و با توجه به نحوهی اجرای مطالعهی درسی خود طی این دو هفته، برنامهی راهبردی کانون را شخصیسازی کرده و تمام تلاش خود را میکنند که با رعایت کیفیت، مطالعه کنند. در این میان دانشآموزان با توجه به وضعیت علمی خود در درسهای پایه (دهم و یازدهم) از نظر تسلط روی مباحث متفاوت خواهند بود؛ اما اکثر دانشآموزان در درسهای دوازدهم وضعیتی شبیه به هم دارند؛ زیرا در حال مطالعهی اولیهی این درسها هستند. بنابراین به تکرار و مرورهای مناسب برای یادگیری بهتر و بهحافظهسپردن این مطالب نیاز دارند. چون فرصت زیادی هم برای انجام این کار ندارند، باید از روشهای مفید و اصولی استفاده کنند.
کانون با اضافهکردن آزمونی خاص به نام آزمون هدفگذاری در پنجشنبهی هفتهی اول، یکی از مرورها را با کمک بازیابی از حافظهی بلندمدت و با محدودیت زمانی انجام میدهد.
برنامهریزی کلی بر محور سه آزمون هدفگذاری در پنجشنبهی هفتهی اول، آزمون معادل در پنجشنبهی دوم و آزمون اصلی کانون در روز جمعه میچرخد.
چرا آزمون هدفگذاری روز پنجشنبهی هفتهی اول برگزار میشود؟
1. ایجاد انگیزه برای اتمام برخی از درسهای برنامهی آزمون در هفتهی اول و جلوگیری از اتلاف وقت؛
2. افزایش بازخوردها در درسها و مرور مباحث با روش جدید و مفیدتر؛
3. تحلیل و بررسی مطالعه در هفتهی اول از نظر ساعت و تعداد پیمانههای تست؛
4. دریافت بازخورد مطالعاتی مناسب برای برنامهریزی دقیقتر در هفتهی دوم؛
5. آشنایی با تستهای متنوعتر و داشتن بانک سؤال از درسها برای ایستگاههای جبرانی؛
6. آزموندادن بهترین روش برای یادگیری.
آزمون زمانی باید برگزار شود که بیشترین تمرکز را دارید و آزموندادن بهترین زمان برای یادگیری است؛ زیرا مطالب درسی را با روشهای جدید یاد میگیرید. یادتان باشد افزایش تعداد بازخوردها برابر است با برنامهریزی دقیقتر و هدفگذاری در دسترستر.