3 آزمون در دو هفته برای یک برنامه‌ی موفق

کانون با اضافه‌کردن آزمونی خاص به نام آزمون هدف‌گذاری در پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول، یکی از مرورها را با کمک بازیابی از حافظه‌ی بلندمدت و با محدودیت زمانی انجام می‌دهد.

3 آزمون در دو هفته برای یک برنامه‌ی موفق

همیشه دانش‌آموزان سخت‌کوش و موفق،  برنامه‌ریزی درسی خود را برای آزمون بعدی از بعدازظهر همان روز آزمون شروع می‌کنند و با توجه به نحوه‌ی اجرای مطالعه‌ی درسی خود طی این دو هفته، برنامه‌ی راهبردی کانون را شخصی‌سازی کرده و تمام تلاش خود را می‌کنند که با رعایت کیفیت، مطالعه کنند. در این میان دانش‌آموزان با توجه به وضعیت علمی خود در درس‌های پایه (دهم و یازدهم) از نظر تسلط روی مباحث متفاوت خواهند بود؛ اما اکثر دانش‌آموزان در درس‌های دوازدهم وضعیتی شبیه به هم دارند؛ زیرا در حال مطالعه‌ی اولیه‌ی این درس‌ها هستند. بنابراین به تکرار و مرورهای مناسب برای یادگیری بهتر و به‌حافظه‌سپردن این مطالب نیاز دارند. چون فرصت زیادی هم برای انجام این کار ندارند، باید از روش‌های مفید و اصولی استفاده کنند.

کانون با اضافه‌کردن آزمونی خاص به نام آزمون هدف‌گذاری در پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول، یکی از مرورها را با کمک بازیابی از حافظه‌ی بلندمدت و با محدودیت زمانی انجام می‌دهد.

برنامه‌ریزی کلی بر محور سه آزمون هدف‌گذاری در پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول، آزمون معادل در پنج‌شنبه‌ی دوم و آزمون اصلی کانون در روز جمعه می‌چرخد.

چرا آزمون هدف‌گذاری روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی اول برگزار می‌شود؟

1. ایجاد انگیزه برای اتمام برخی از درس‌های برنامه‌ی آزمون در هفته‌ی اول و جلوگیری از اتلاف وقت؛

2. افزایش بازخوردها در درس‌ها و مرور مباحث با روش جدید و مفیدتر؛

3. تحلیل و بررسی مطالعه در هفته‌ی اول از نظر ساعت و تعداد پیمانه‌های تست؛

4. دریافت بازخورد مطالعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر در هفته‌ی دوم؛

5. آشنایی با تست‌های متنوع‌تر و داشتن بانک سؤال از درس‌ها برای ایستگاه‌های جبرانی؛

6. آزمون‌دادن بهترین روش برای یادگیری.

آزمون زمانی باید برگزار شود که بیشترین تمرکز را دارید و آزمون‌دادن بهترین زمان برای یادگیری است؛ زیرا مطالب درسی را با روش‌های جدید یاد می‌گیرید. یادتان باشد افزایش تعداد بازخوردها برابر است با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هدف‌گذاری در دسترس‌تر.

Menu