افزایش استاندارد برنامه‌ی مطالعاتی با شرکت در آزمون هدف‌گذاری

هدف‌گذاری یعنی تشخیص و شناسایی درست اهداف و مشخص‌کردن و برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به آن‌ها.

افزایش استاندارد برنامه‌ی مطالعاتی با شرکت در آزمون هدف‌گذاری

هدف‌گذاری یعنی تشخیص و شناسایی درست اهداف و مشخص‌کردن و برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به آن‌ها. انسان‌ها با توجه به دیدگاه‌ها و امکانات و استعداد‌های خود قطعاً اهداف متعددی را در زندگی دنبال می‌کنند و برای نیل به این اهداف در پی راه‌های مطمئن و کوتاه‌تری نیز هستند.

تاکنون از هدف‌گذاری بسیار سخن گفته‌ایم و ویژگی‌های هدف (آگاهانه، دست‌یافتنی، مشخص و روشن، قابل‌اندازه‌گیری، مکتوب‌، دارای واحد زمانی، واقعی و...) را بارها برشمرده‌ایم؛ اما اکنون برای کسب اطمینان از درست‌بودن هدفی که برمی‌گزینید، کانون با ابتکار جدید خود، اطلاعات و داده‌هایی را از سطح علمی و میزان یادگیری‌تان در فاصله‌ی یک هفته تا آزمون اصلی به شما می‌دهد تا بتوانید بر مبنای آن، هدف درست را تشخیص دهید و برای نیل به آن، برنامه‌ریزی کنید. این ابتکار جدید، آزمون‌های هدف‌گذاری است که روزهای پنج‌شنبه‌ی بین دو آزمون برگزار می‌شود. نتایج این آزمون‌ها نوری برخاسته از تلاش یک‌هفته‌ای شما فراروی برنامه‌ی مطالعاتی هفته‌ی دوم شماست. با شرکت در این آزمون‌ها به چندین دستاورد مثبت خواهید رسید:

1. تا قبل از این، برخی دانش‌آموزان به امید هفته‌ی دوم، در هفته‌ی اول کم‌کاری می‌کردند و زمان زیادی را از دست می‌دادند. حال با این آزمون‌ها بخش اعظم کار به هفته‌ی اول منتقل شده و از اتلاف زمان به‌صورت چشمگیری می‌کاهد.

2. این آزمون‌ها تکلیف هفته‌ی دوم را از نظر شیوه‌ی کار (تمرین تست یا مطالعه‌ی بیشتر) برای شما مشخص می‌کند.

3. با توجه به اهمیت بازیابی در فرایند یادگیری، حجم برنامه‌ی دوهفته‌ای شما دو قسمت شده است و با این آزمون‌ها حدود 70 تا 80درصد حجم برنامه را دو بار بازیابی می‌کنید.

4. این آزمون‌ها نوعی مرور و جمع‌بندی برای همان 70 تا 80درصد حجم برنامه است که ضمن تثبیت آموخته‌ها، نقاط ضعف و نیازمند به تلاش بیشتر را به‌صورت موضوعی و مبحثی برای شما مشخص می‌کند.

5. نتیجه‌ی این آزمون به بالابردن سطح ایمنی آزمون اصلی شما کمک شایانی می‌کند؛ زیرا با دردست‌داشتن کارنامه‌ی آن، در پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون اصلی از نظر کمی کنترل بیشتری بر خود دارید.

6. چون در این آزمون‌ها به شما تراز نمی‌دهیم، روحیه‌ی شما برای تلاش بیشتر (بدون مقایسه با دیگران) تقویت می‌شود.

7. صرف وجود آزمون، انگیزه‌ی شما را برای تلاش بیشتر در ایام کرونایی بیشتر می‌کند.

8. قطعاً کم‌کردن فاصله‌ی بین آزمون‌ها به برنامه‌ی مطالعاتی شما نظم بیشتری می‌بخشد.


Menu