مهارت خودیادگیری موفق با تمرکز حواس عالی را بیاموزید

سال آخر منتهی به کنکور همیشه و برای هر دانش‌آموزی چالش‌ها و چاره‌های خاص خودش را دارد.

مهارت خودیادگیری موفق با تمرکز حواس عالی را بیاموزید

سال آخر منتهی به کنکور همیشه و برای هر دانش‌آموزی چالش‌ها و چاره‌های خاص خودش را دارد. مثلاً برنامه‌ریزی در این سال اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند و همین‌ طور ایجاد تعادل و توازن در مطالعه‌ی درس‌ها اعم از عمومی و اختصاصی و استفاده‌ی بهینه از وقت و انرژی و بسیاری چالش‌های دیگر نیازمند برنامه‌ریزی است.

این موضوع به‌‌ویژه در سال تحصیلی جدید به‌مراتب بااهمیت‌تر است؛ زیرا با کرونا آمیخته و کرونا به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است و ما را با اقتضائات تازه‌ای روبه‌رو ساخته است. به عنوان مثال، حضور در مدرسه و کلاس درس به‌صورت فیزیکی دیگر مثل سال‌های گذشته اهمیت محوری نخواهد داشت، بلکه مطالعه‌ی مفید و متمرکز شما در فضای مجازی است که نقش و جایگاه قطعی پیدا می‌کند و این یعنی خودیادگیری فعال، صرف‌نظر از دو عنصر زمان و مکان که در سال‌های گذشته ثابت بوده‌اند و اکنون به‌صورت شناور عمل می‌کنند. به‌بیان روشن‌تر، مطالعه و یادگیری خطی جای خود را به مطالعه و یادگیری برخط داده است و این واقعیت گریز‌ناپذیر است که باید با آن کنار بیاییم.

قدر مسلم این است که حضور در کلاس درس از نظر فیزیکی چندان مهم نیست، بلکه باید با مهارت حضور مؤثر و متمرکز در فضای کلاس درس مجازی آشنا شوید و آن را در خودتان بیش از پیش پرورش دهید و تقویت کنید.

منبع :

Menu