استفاده‌ی مفید از زمان‌های کم‌بازده، مرور و تثبیت مباحث درسی

برای همه‌ی ما در طول روز زمان‌های زیاد و باارزشی در طی مسیر، داخل اتوبوس، تاکسی، مهمانی، مسافرت و خیلی جاهای دیگر از دست می‌رود.

استفاده‌ی مفید از زمان‌های کم‌بازده، مرور و تثبیت مباحث درسی

موضوع اول:

برای همه‌ی ما در طول روز زمان‌های زیاد و باارزشی در طی مسیر، داخل اتوبوس، تاکسی، مهمانی، مسافرت و خیلی جاهای دیگر از دست می‌رود. اگر این ساعت‌ها را در طول یک روز یا یک هفته جمع بزنیم به عدد قابل ملاحظه‌ای خواهیم رسید. آن‌گاه یافتن راهی مناسب برای استفاده‌ی حداکثری از این زمان‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

موضوع دوم:

هر مبحث یا هر مطلبی که مطالعه می‌شود نیاز به مرور دارد. مرور مطالب در عین حال که باعث ایجاد یک نوع آرامش و اطمینان خاطر می‌شود، برای تثبیت مطالب در ذهن بسیار ضروری و تعیین‌کننده است.

ما برای برطرف کردن هم‌زمان این دو نیاز دانش‌آموزان، فلش‌کارت‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا فلش‌کارت و چرا برای تمام درس‌ها؟

هر کارت در فلش‌کارت‌ها به مبحث و موضوع خاص درسی اشاره کرده است که این امکان را به دانش‌آموز می‌دهد تا هر مبحثی را که تصمیم به مرور آن دارد جدا کرده و مطالعه کند. فلش‌کارت‌ها با توجه به حجم کم، کارآمدترین ابزار برای مرور بوده و قبل از هر امتحان یا هر آزمون خصوصاً در دوران جمع‌بندی بسیار مفید هستند.

فلش‌کارت گاهی می‌تواند به عنوان پیش‌مطالعه برای افزایش تمرکز قبل از شروع خواندن درس‌ها نیز به کار رود.

یک مثال ساده، ارزش استفاده از این ابزار را بیش‌تر نشان می‌دهد:

خود را در طول مسیر، داخل یک اتوبوس یا تاکسی تصور کنید. در حالی که آدم‌های اطرافتان در حال چرت زدن، بازی با گوشی و هدر دادن وقتشان هستند، شما کارت‌های مورد نظرتان را برداشته و در حال مرور درس‌های خود هستید. قطعاً احساس رضایت خواهید داشت؛ زیرا از وقت خود به‌خوبی استفاده می‌کنید؛ ولی نکته‌ی مهم دیگر این است که شما علاوه بر استفاده از وقت خود و مرور درس‌ها، در حال تثبیت آن مطالب در حافظه‌ی خود هستید.

با این کار، با یک تیر دو نشان زده‌اید. دو نشان مهم: یکی استفاده‌ی مفید از زمان‌های باارزشی که در طول روز به‌راحتی از دست می‌روند و دوم این‌که درس‌های‌تان را مرور کرده و به طور عمیق در ذهنتان جای داده‌اید.

فلش‌کارت‌ها را به عنوان بهترین ابزار برای تمرکز و مرور، هم‌چنین وسیله‌ای مناسب برای استفاده‌ی مفید از زمان‌های کم‌بازده، به طور جدی به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم.

Menu