تمرکز بر نقاط قوت و تلاش برای ازبین‌بردن نقاط ضعف

نیم‌سال دوم سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی و آگاهی از مسیر حرکتی خود آغاز کنید.

تمرکز بر نقاط قوت و تلاش برای ازبین‌بردن نقاط ضعف

نیم‌سال دوم سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی و آگاهی از مسیر حرکتی خود آغاز کنید. اگر برنامه‌ی راهبردی را دقیق بررسی کنید، ایستگاه‌های مهمی را پیش رو دارید. امروز که در آزمون ۲۷‌دی شرکت کردید، دقیقاً پس از امتحانات نیم‌سال اول و هدف آنْ جمع‌بندی مطالب نیم‌سال اول دوازدهم بود. در ۱۱بهمن درس‌های پایه را که از ابتدا طبق برنامه خوانده‌اید، مرور می‌کنید و دو هفته‌ی کامل روی این مباحث پایه متمرکز می‌شوید. سپس طبق روند معمول مدارس، درس‌های نیم‌سال دوم آغاز می‌شود و آزمون‌ها هم همین شیوه را در پیش می‌گیرد.

از ۲۳اسفند که جمع‌بندی نیمی از درس‌های نیم‌سال دوم دوازدهم است تا ۷فروردین، دوباره درس‌های پایه دوره می‌شود و می‌توانید تغییرات جدی را نسبت به نتیجه‌ی آزمون ۱۱بهمن ایجاد کنید. از ۷ تا ۱۵فروردین هم دوباره روی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم متمرکز می‌شوید و می‌توانید نتیجه‌ را با ۲۷دی‌ مقایسه می‌کنید.

چهار آزمون ۲۷دی، ۱۱بهمن، ۷فروردین و ۱۵فروردین سکوهای مقایسه‌ای است که می‌توانید جایگاه خود را بشناسید و آن را ارتقا دهید.

عملکرد خود را در نیم‌سال اول بررسی کنید و مانند مربیانْ آن را آنالیز کنید. کارنامه‌ی مدرسه و جعبه‌ابزار کارنامه‌ی کانون را بگیرید و آن‌ها را به‌دقت بررسی کنید. نقاط قوت خود را کشف کرده و برای بقیه‌ی موضوع‌ها برنامه‌ریزی کنید. فرصت را غنیمت بشمارید.

منبع :

Menu