از کارنامه‌ی اشتباهات تا موفقیت در امتحانات

یکی از بهترین منابع برای آمادگی بیش‌تر در امتحانات نیم‌سال اول کارنامه‌ی اشتباهات است.

از کارنامه‌ی اشتباهات تا موفقیت در امتحانات

یکی از بهترین منابع برای آمادگی بیش‌تر در امتحانات نیم‌سال اول کارنامه­ی اشتباهات است. در کارنامه‌ی اشتباهات نواقص یادگیری شما مشخص است و می­توانید با مراجعه‌ی مستقیم به اشتباهات و اختصاص زمان کافی به آن‌ها، برطرفشان کنید. سعی کنید ابتدا مباحث را بر اساس اهمیتشان و بودجه‌بندی خاصی که دارند تقسیم‌بندی کنید تا براساس اولویت به آن‌ها بپردازید.

نکته‌ی بعدی حل تمرینِ کافی است. برای جبران نواقص یادگیریتان باید به اندازه­ی کافی تمرین‌های تشریحی حل کنید. اگر مستقیما به سراغ حل تست بروید ممکن است دوباره به همان دام‌های موجود در سوال بیفتید. به همین دلیل بهتر است ابتدا به سراغ کتاب درسی و یا جزوه‌ی مدرس بروید و مطالب را دوره کنید. سپس با حل تمرین تشریحی و نمونه سوال‌های کتاب یا جزوه، خودتان را محک بزنید و بعد به سراغ سوالات سخت‌تر و در نهایت حل تست‌ها بروید.

توجه داشته باشید که موفقیت در امتحانات نیازمند برنامه­ریزی و تلاش هدفمند است و صرفا با مطالعه‌ی حجمی کتاب درسی یا حل تعداد بسیار زیادی نمونه سوال محقق نمی­شود. بهتر است با استفاده از ابزاری که دراختیار دارید یعنی کارنامه­ی اشتباهات، حداکثر بازده ­را داشته باشید و بهترین نتایج را به دست آورید.

Menu