کارنامه‌ی اشتباهات، جعبه‌سیاه مسیر مطالعه

بدون شک یکی از ناب‌ترین ابزار‌های موجود برای پیشرفت، کارنامه‌ی اشتباهات است.

کارنامه‌ی اشتباهات، جعبه‌سیاه مسیر مطالعه

بدون شک یکی از ناب‌ترین ابزار‌های موجود برای پیشرفت، کارنامه‌ی اشتباهات است. دانش‌آموزان در جلسه‌ی آزمون به سؤال‌هایی پاسخ نادرست می­دهند و درنهایت موجب افت نمره‌ی تراز آن‌ها می­شود؛ اما این یک قسمت کار است و قسمت مهم‌تر آن، رسیدگی به این اشتباهات است. اگر هنوز نتوانسته‌اید به پیشرفت دلخواهتان برسید و از جایگاه فعلی خود راضی نیستید این ابزار جدید و بی­نظیر یعنی کارنامه‌ی اشتباهات درست مانند جعبه‌سیاه هواپیما که در تمام مسیر وقایع را ثبت می­کند و علت سوانح را نیز روشن می­سازد،  برای شما نیز عوامل افت و ضعفتان را مشخص می‌کند. آگاهی به مباحث ضعیف و نقاط چالش‌برانگیز مطالعه قطعاً زمینه‌ساز پیشرفت‌های بعدی شما خواهد بود.

از دیدگاه دوم وقتی تعداد اشتباهات در هر آزمون کم‌تر شده و بر تعداد پاسخ‌های درست افزوده شود، کارنامه‌ی اشتباهات عاملی انگیزشی است. این موضوع بیانگر دقت بیش‌تر در مطالعه و هم‌چنین تمرکز مضاعف در جلسه‌ی آزمون است که ممکن است دانش‌آموز آن را پیش از این کسب نکرده باشد.

با هر بازه‌ی ترازی به طور مستمر و حداکثری از کارنامه‌ی اشتباهات موجود در صفحه‌ی شخصی‌تان استفاده کنید تا بتوانید با دست خودتان و آگاهی از موانع، پیشرفت‌تان را رقم بزنید.

Menu