چَه‌چَه بزن و قرابت معنایی را یا بگیر

بسیار هستند دانش‌آموزانی که با سوالات قرابت معنایی احساس راحتی ندارند وپاسخ‌دهی به این سوالات برایشان آسان نیست.

چَه‌چَه بزن و قرابت معنایی را یا بگیر

بسیار هستند دانش‌آموزانی که با سوالات قرابت معنایی احساس راحتی ندارند وپاسخ‌دهی به این سوالات برایشان آسان نیست. یکی از دلایلی که به این موضوع دامن می‌زند عدم تسلط دانش‌آموز بر خواندن ابیات و در نتیجه عدم درک معنای واقعی آن‌هاست .

برای این دسته از دانش‌آموزان که البته دانش‌آموزان سخت‌کوشی هستند و به دنبال حل این مساله هستند دو پیشنهاد دارم :

اول اینکه هر چند کم اما به صورت روزانه شعرخوانی کنید و سعی کنید از این کار لذت‌ ببرید. شاید در روزهای اول بهبودی در وضعیت شعرخوانی خود احساس نکنید، اما اگر پیوسته ادامه دهید، معجزه‌ی آن را خواهیددید .

و اما پیشنهاد دوم آن است که به صورت پیوسته هر شب پنج یا ده تست قرابت کار کنید. با این کار شعرخوانیتان‌ بهبود میابد. ضمن اینکه ابیات بیشتری می‌بینید و با مفاهیم بیشتری آشنا می‌شوید و اینگونه تجربه‌اتان هم در این زمینه بیشتر می‌شود.

پس با قرابت نجنگید. شعرخوانی کنید و چَه‌چَه بزنید، لذت ببرید، کار را پیش ببرید و به‌صورت معجزه‌آسایی قرابت معنایی سهل خواهدشد ‌.

Menu