پیمانه‌ات را پر کن

انتخاب منابع مطالعاتی مناسب یکی از کلیدی‌ترین نکات برای دانش‌آموزان است. زیرا منبع مطالعاتی استاندارد و مناسب می‌تواند کمک بسیاری در برنامه‌ریزی دقیق و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.

پیمانه‌ات را پر کن

انتخاب منابع مطالعاتی مناسب یکی از کلیدی‌ترین نکات برای دانش‌آموزان است. زیرا منبع مطالعاتی استاندارد و مناسب می‌تواند کمک بسیاری در برنامه‌ریزی دقیق و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد. کتاب‌های آبی پیمانه‌ای یکی از این منابع است که مسیر مطالعه‌ی دانش‌آموزان را هموارتر می­کند. با استفاده از پیمانه‌های 20 سوالی یا 10 سوالی می‌توانید ارزیابی خوبی از کیفیت مطالعه‌تان داشته باشید و از همه مهم‌تر این پیمانه‌ها بر اساس میزان اهمیت و سختی مطالب تعیین شده است و به دانش‌آموز نشان می‌دهد کدام مطلب نیاز به تمرین و ممارست بیشتر دارد.

 با این حساب لازم است دانش‌آموزان با توجه به نمودار پیشروی در برنامه‌ی راهبردی و تعداد پیمانه‌ها، برنامه‌ی مطالعاتی‌شان را شخصی‌سازی کرده و مطابق اهمیت مطالب برای آن‌ها وقت بگذارند. با این روش هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی وقت دانش‌آموزان به صورت بهینه استفاده می‌شود و از پرداختن بیش از اندازه به یک مبحث جلوگیری می‌شود. از طرفی مباحث مهم جا نمی‌ماند و برحسب پیمانه‌ی تعریف‌شده مطالعه می‌شود.

در نهایت توصیه می‌شود که دانش‌آموزان با استفاده از کتاب‌های آبی پیمانه‌ای برنامه‌ریزی دقیق‌تری در مطالعه‌ی دروس خود داشته باشند.

Menu