پنج گام تا کنکور از زبان احمد منصوری تراز 7400 انسانی

سعی کنید منابعی را انتخاب کنید که جامع‌ترین باشد و شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز کند اما فراموش نکنید که مرجع اصلی شما برای مطالعه بخصوص در رشته علوم انسانی کتاب درسی است.

پنج گام  تا کنکور از زبان احمد منصوری تراز 7400 انسانی

گام اول (شناخت و تهیه منابع ):

 سعی کنید منابعی را انتخاب کنید که جامع‌ترین باشد و شما را از هر منبع دیگری بی‌نیاز کند اما فراموش نکنید که مرجع اصلی شما برای مطالعه بخصوص در رشته علوم انسانی کتاب درسی است ولی درعین‌حال نباید خود را به یک کتاب محدود کنید و بهتر است از کتاب‌های مختلف تست‌های متنوعی کار کنید.

گام دوم (تهیه فهرست موضوعات مطالعه) :

فهرستی از تمام موضوعات مورد مطالعه خود تهیه کنید سعی کنید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و با تمرین و پشتکار خود را در دروسی که ضعف دارید بالا بکشید، تا می توانید هیچ درسی را حذف نکنید و یادتان باشد با تمرین فراوان می‌‌توان بر آن‌ها غلبه کرد ،همچنین برای شناخت نقاط ضعفتان می توانید کارنامه آزمون(کارنامه پنج درس)خود را بررسی کنید و دروسی را که ضعف دارید شناسایی کنید.

گام سوم (مدیریت زمان):

در ابتدا بهتر است اولویت‌بندی دروس را رعایت کنید با این کار می‌توانید زمان‌بندی خاص مطالعاتی خود را ایجاد کنید اما یادتان باشد کنکور فقط درس خواندن نیست بلکه باید قلق های تست زنی و تکنیک های مطالعاتی را هم یاد بگیرید همچنین در کنار درس باید سعی کنید تفریح و استراحت را هم فراموش نکنید و تعادل بین مطالعه و تفریح رعایت کنید.

گام چهارم (برنامه ریزی شخصی) :

 برنامه راهبردی آزمون برای طیف وسیعی از دانش آموزان اعم از قوی و ضعیف طراحی شده است، بهتر است در ابتدای کار، برنامه آزمون را ارزیابی کنید و هر کجا لازم است تغییرات مناسبی را در برنامه ریزی و مطالعه تان ایجاد کنید سعی کنید سبک مطالعاتی و برنامه شخصی خود را هرچه سریع‌تر پیدا کنید برای این کار می توانید روش های مختلف مطالعه و تست زنی در دروس مختلف را امتحان کنید.

گام پنجم (پیروی از برنامه‌ریزی):

 فقط داشتن مشاوری خوب و برنامه ای عالی برای موفقیت در کنکور کافی نیست بلکه مهم‌ترین اصل اجرای برنامه‌ریزی است وتنها با حرکت در مسیر درست می توانید به موفقیت دست یابید.

موفقیت شما آرزوی ماست

احمد منصوری

Menu