نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 24 شهریور

نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 24 شهریور نخبگان اصطلاحا قهرمانان کنکور به 4 دسته تقسیم می‌شوند: قهرمانان پیوستگی ، قهرمانان تاب آوری ، قهرمانان استثنایی و قهرمانان پیشرفت بازدید

نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 24 شهریور

دانش آموزان عزیز سلام

در این مطلب مهمترین نکات جلسه آقای قلم چی در روز جمعه 24 شهریور، از نگاه پشتیبانان ویژه کانون قلم چی برای شما آورده شده است.

نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 24 شهریور

علی نعمت دوست

رتبه 66 منطقه 1-  دانشجوی مهندسی مکانیک شریف

1- کنکور 1403 نیز مانند سال قبل در دو مرحله برگزار خواهد شد اما با این تفاوت که مرحله اول از دی به اردیبهشت مننقل شده است. در نتیجه آن تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به طور جدی برای این مرحله آماده می‌شوند و سعی در پایان دروس کنکور تا اسفند خواهند داشت. به همین دلیل کانون برای این دانش آموزان برنامه پیشروی سریع را درنظر دارد.

2- پیشروی سریع تنها برای تعداد محدودی از دانش آموزان مفید خواهد بود. البته ممکن است بعضی دانش آموزان بخواهند در چند درس پیشروی سریع داشته باشند یا در چند درس پیشروی نرمال داشته باشند. به عبارتی دیگر بخواند برنامه راهبردی را برای خودشان شخصی سازی کنند.

3- به دلیل حجم بالای دروس در سال کنکور کانون قلمچی در برنامه راهبردی ایستگاه های جبرانی را قرار داده است تا دانش آموزان بتوانند در صورت عقب افتادن از برنامه در این فرصت ها عقب افتادگی‌شان را جبران کنند.

4-  البته تصمیم اینکه دانش آموزان با برنامه پیشروی سریع یا نرمال پیش بروند نیز بسیار مهم است. این تصمیم اول برعهده خود دانش آموز است و باید مدتی را بخوبی صرف این تصمیم مهم کند. دوم اینکه دانش آموزان میتوانند از پشتیبان و اولیاء خود هم در این زمینه کمک بگیرند.

عوامل مهم در این تصمیم عبارتند از معدل مدرسه و تراز آزمون.

البته دانش آموزان می‌توانند باتوجه به اراده و توانایی های خود اقدام به انتخاب کنند.

5- در پایان توجه به این نکته که آموختن عمیق درس ها با حوصله و اطمینان بهتر از پیشروی عجولانه و شتابزده است و در بسیاری از موارد نتایج بهتری را برای فرد رقم میزند.

دانش آموزانی که پیشروی نرمال را انتخاب می‌کنند حتما باید روی شخصی سازی برنامه فکر کنند و تمرکز خود را روی درس های دوازدهم بگذارند.



علیرضا قطعی

رتبه 23 منطقه 1- دانشجوی پزشکی شیراز

1-دو مرحله‌ای بودن کنکور و تعویض تاریخ کنکور اول از دی ماه به اردیبهشت شایان توجه است. این تغییر سبب خواهد شد تعداد بیشتری از دانش آموزان متمایل به اتمام سریعتر دروس و شرکت در مرحله اول کنکور باشند.

2- از این رو مطالعه و درک برنامه راهبردی اهمیت ویژه ای دارد.در برنامه راهبردی کانون شرایط هر دو گروه دانش آموزان در نظر گرفته شده و دو نوع حجم پیشروی در این برنامه پیشنهاد شده که دانش آموزان بسته به سطح فعلی خود و نیز سطح انتظار از این آینده مخیر به انتخاب هستند.

3- نکته مهم دیگر امکان شخصی سازی برنامه راهبردی فعلی است ،به عبارتی دانش آموز ممکن است نه بخواهد مطابق برنامه سریع پیش برود و نیز اینکه توانایی او در پیش روی بیش از حجم نرمال توصیه شده باشد.در چنین شرایطی توصیه می شود دانش آموز با توجه به شناختی که از خود دارد برنامه را شخصی سازی کند بدین ترتیب که در دروس قوی تر سریعتر پیش رود.

4- نکته مهم دیگر اینکه اگر چه فرصت شرکت در هر دو مرحله آزمون سراسری مزایای خاص خود را دارد اما توجه به این مهم ضروری است که با عجله نباید فرصت تعمیق آموخته ها را از دانش آموزان گرفت.به عبارتی« یک ده آباد به از صد شهر خراب». برنامه سریع پیش‌روی کانون به همه دانش آموزان توصیه نمی‌شود و در انتخاب آن با توجه با فرجه زمانی و مهارت های فراشناخت دانش آموز باید وسواس خاصی لحاظ شود. این تصمیم تا حدود زیادی متأثر از مطالعه دانش آموزان در تابستان است ،آیا دروس پایه به قدری خوب مطالعه شده است که فرصت پیش روی سریع را به ما بدهد ؟

5-  نکته آخر توجه به ایستگاه های جبرانی است ،برنامه کانون بالطبع حجم بالای دروس دارای ایستگاه های جبرانی است.اگر دانش آموز به پیشروی مورد نظر نرسد این امکان مهم شخصی سازی برنامه در اختیار اوست که در بازه های متناوب و البته حساب شده محتوای باقیمانده را با کیفیت مطالعه کند به جای آنکه همواره در بازه های آزمون صرفاً به دنبال تمام کردن بودجه بندی آزمون باشد.حتی برتر ها هم استفاده خاص خود را از این بازه ها دارند ،ایستگاه جبرانی برای برتر ها فرصت مناسبی برای تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت است که نباید با جو زدگی و تلاش برای زودتر تمام کردن محتوای پیش روی هدر رود.



فاطمه ایران پور
رتبه ۱۶ منطقه ۲ – دانشجوی حقوق دانشگاه تهران 

۱- از آن جایی که امسال مرحله اول کنکور در اردیبهشت برگزار می شود،  تعداد زیادی  از دانش آموزان میل دارند از برنامه ی سریع تری برای آمادگی برای مرحله اول استفاده کنند. بر این اساس دو برنامه نرمال و پیشروی سریع درنظر گرفته شده .

۲- همه ی دانش آموزان لزوما نباید پیش روی سریع را انتخاب کنند ، همچنین دانش آموزان می توانند به انتخاب خود فقط در تعدادی از دروس پیش روی سریع داشته باشند و یا برعکس .

۳- باید توجه داشت در برنامه پیش روی نرمال هم حجم دروس کم نیست ، به همین دلیل ایستگاه های جبرانی ای پیش بینی شده است .

4- این نکته مهم است که دانش آموزان با استفاده از مشورت والدین و پشتیبانان ، واقع بینانه تصمیم گیری کنند ، برنامه را شخصی سازی کرده و از انتخاب بدون تامل برنامه پیشروی خود داری کنند . شخصی سازی برنامه در هر دو برنامه پیشروی بسیار مهم است ، همچنین  کیفیت و دوری از سطحی خوانی هم نباید فراموش شود . 

۵- با توجه به وجود ایستگاه های جبرانی در هر دو برنامه امکان تغییر برنامه در حین سال تحصیلی و جبران عقب ماندگی ها هم وجود دارد .


محدثه فلاح

رتبه 53منطقه دو دانشجوی پزشکی تهران

1-تغییرات امسال برنامه کانون امکان پیشروی سریع علاوه بر نرمال را برای دانش آموزان فراهم میکند‌.

2- شخصی سازی برنامه باتوجه به تسلط و شناخت دانش آموزان از خود و  نتایج آزمون هاشان با کمک پشتیبان صورت میگیرد.

3- علاوه بر امکان پیشروی سریع، ایستگاه های جبرانی در نظر گرفته شده تا برای مباحثی که ضعف یادگیری و تثبیت داشته اند فرصت جبران باشد.

4- کنکور دو ماراتن است پس اهمیت شخصی سازی برنامه و عجولانه تصمیم نگرفتن دوچندان میشود.

5- توجه به آمادگی برای امتحان های نهایی و خواندن دروس عمومی در کنار  برنامه شخصی سازی شده حائز اهمیت است.


 

مائده ملکی

۲ کشور و ۱ منطقه- دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

 ۱_ دانش آموزان از مهر به بعد ، انتخاب خواهند کرد که هدف اصلی شان کنکور اردیبهشت خواهد بود یا تیر . کانون برای هر دو دسته از افراد ، برنامه ی جداگانه ای در نظر دارد . 

 ۲_دانش آموزانی که هدف اصلیشان کنکور اردیبهشت است در نمودار پیشروی خانه های قرمز رنگ را پیش خواهند برد . خانه های آبی نشانه ی پیشروی نرمال هستند که هر دو دسته دانش آموزان موظف هستند به سوال های مربوط به این پیشروی ، پاسخ دهند . 

 ۳_نمودار های پیشرفت در یک پوستر جداگانه ، در وسط مجله ی آزمون و همینطور سایت کانون قرار داده خواهند شد . دقت شود که پیشروی سریع برای تعداد محدودی از دانش آموزان مناسب خواهد بود . 

 ۴_دانش آموزان بهتر است با بررسی کامل جوانب و فراشناخت کافی ، تصمیم به انتخاب بین پیشروی سریع و نرمال بگیرند و در نظر داشته باشند که در هر صورت هر دو نوع پیشروی ، حجم زیادی دارند که طبیعی است . کانون برای این مسئله ، ایستگاه های جبرانی در نظر خواهد گرفت . 

 ۵_رمز مفید ترین استفاده از برنامه ، شخصی سازی آن با توجه به شرایط خود دانش آموز است . به طور مثال می توان در مورد وضعیت خود از طریق ارزیابی تراز های قبلی آزمون ها ، معدل فرد در مدرسه ، پیشینه ی درسی در تابستان و ... قضاوت کرد .


عماد دهقان

رتبه 27 منطقه دو- دانشجوی مهندسی کامپیوتر تهران

1. با توجه به اینکه امسال هم کنکور در دو مرحله در اردیبهشت و تیر برگزار می شود ، در برنامه راهبردی دو پیشروی نرمال و سریع در نظر گرفته شده که دانش آموزان می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از این دو مورد را انتخاب کنند.

2. پیشروی سریع فقط برای تعداد محدودی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان با شرایط خاص مفید است . هرچند ممکن است بعضی از دانش آموزانی که پیشروی نرمال را انتخاب می کنند در یک یا دو درس بخواهند پیشروی سریع را انتخاب کنند و برعکس ممکن است بعضی از دانش آموزان که پیشروی سریع را انتخاب می کنند در یک یا دو درس پیشروی نرمال را امتحان بدهند . به این کار می گویند شخصی سازی برنامه

3. چگونه تشخیص بدهیم که پیشروی نرمال را اجرا کنیم یا پیشروی سریع را انتخاب کنیم ؟  

اولا تصمیم با خود شماست . باید مدتی خودتان خوب فکر کنید و شرایط خودتان را در نظر بگیرید. ضمنا و  حتما از مشورت پشتیبان خود استفاده کنید . با دوستان و اولیا هم صحبت کنید و نهایتا خودتان تصمیم بگیرید .

4. نگران فرصت های از دست رفته‌ و اشتباهات ابتدای مسیر پیشروی نباشید فرصت های زیادی برای اصلاح مسیر دارید . ایستگاه های جبرانی هم کم نیستند . اگر عقب ماندید چند ایستگاه جبرانی در مسیر وجود دارد . شما می توانید بعدا و در صورتی که خودتان تشخیص دادید کمی برنامه را تغییر دهید و سرعت پیشروی را کم یا زیاد کنید .

5. شخصی سازی برنامه ی راهبردی مهارت های فراشناختی شما را افزایش می دهد . وقتی برنامه ی راهبردی و نمودارهای آن را بررسی می کنید و وقتی برنامه ی راهبردی را برای خودتان شخصی سازی می کنید مهارت های فراشناختی شما هم تقویت می شود. یاد می گیرید بهتر فکر کنید و برای خودتان تصمیم های بهتری بگیرید . یاد می گیرید بهترین روش ها را که برای شما مناسب تر است برای درس های مختلف انتخاب کنید.


امید خضرلو

رتبه ۲۷ منطقه سه- دانشجوی پزشکی تهران

 ۱_امسال کنکور در دو مرحله اردیبهشت و تیرماه برگزار خواهد شد.برخی از دانش آموزان قصد دارند در اردیبهشت ماه به صورت کاملا آماده به مصاف کنکور بروند.بنابراین می‌خواهند تمام دروس را تا اردیبهشت تمام کنند.در برنامه راهبردی برای این افراد پیشروی جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

۲_در دروس فیزیک و شیمی پایه که به صورت زوج درس هستند؛کسانی که می‌خواهند پیشروی بیشتر و سریع تری در نیم سال اول داشته باشند می‌توانند هردو پایه را با هم آزمون دهند.همچنین در نیم سال دوم،برای دروس دوازدهم نیز انتخاب دیگری وجود دارد.دانش آموزانی که برای کنکور اردیبهشت می‌خواهند آماده شوند؛علاوه بر پیشروی نرمال با پیشروی سریع نیز پیش می‌روند.

۳_این که یک دانش آموز انتخاب کند که با پیشروی سریع یا نرمال پیش برود بستگی به شرایط خودش در هر یک از دروس دارد.بحث فراشناخت اینجا اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.دانش آموز با این مهارت برای هر یک از دروس تصمیم می‌گیرد که با کدام روش می تواند بهتر نتیجه بگیرد.

 ۴_دانش آموز اگر در انتخاب خود دچار اشتباه شد نیازی به نگرانی نیست.با توجه به وجود ایستگاه های جبرانی در ادامه برنامه،آنها فرصت جبران اشتباه خود را دارند و می‌توانند مسیر خودشان را اصلاح کنند.اکثریت دانش آموزان با برنامه نرمال پیش می‌روند.هر زمان دانش آموزی افت داشت و نمره دلخواه را کسب نکرد نباید ناراحت باشد.باید به فکر اصلاح باشد و به ایستگاه های جبرانی پیش رویش فکر کند.

۵_این نکته را در نظر بگیرید که ما نمی توانیم به صورت قطعی بگوییم دانش آموزانی که با پیشروی سریع،آزمون می‌دهند نتیجه بهتری نسبت به کسانی که پیشروی نرمال دارند؛می‌گیرند.اصطلاح معروفی وجود دارد که تایید کننده این مورد است.(لاک‌پشت های صبور از خرگوش های عجول سبقت می‌گیرند.)تمرکز اصلی باید برای دروس دوازدهم صرف شود.از تاثیر امتحان نهایی که مربوط به دروس دوازدهم است نباید غافل شد.باید دانش آموزان برنامه راهبردی را برای خودشان شخصی سازی کنند.


محمدحسین واحدیان درگاهی

۱۴۳منطقه یک- دانشجوی پزشکی مشهد

۱-کنکور ۱۴۰۳ در دو بار برگذار شدن با کنکور ۱۴۰۲ شباهت دارد با این تفاوت که در اردیبهشت‌ماه مرحله اول برگذار می شود که با توجه به این که مدت زمان بیشتری فرد توانایی خواندن دروس دارد افرادی را به این کنکور بیش از پیش سوق می دهد.

۲-دادن کنکور مرحله یک فرآیند چند بعدی است که صرفا یک رابطه مشخص و واضحی ندارد و عوامل گسترده ای در آن تاثیر گذار است و فرد باید بر حسب سطح علمی و نمرات مکتسبه در آزمون ها و چگونگی خواندن در تابستان و ... و توانایی های ذاتی درباره این آزمون تصمیم گیری کند.

۳-افرادی که فراشناخت درستی ندارند و آگاهی کاملی از توانایی های خود نداشته باشند ممکن است که این تصور برایشان شکل بگیرد که توانایی انجام این کار را دارند ما به عنوان یک راهنما باید مانع نامیدی آنها شویم و به شکل اصولی به آنها راهنمایی بدهیم به گونه ای که به آنها بگوییم چند آزمون را امتحان کن تا فرد به شناخت درست برسد.

۴-پیشروی سریع نباید به گونه ای باشد که فرد صرفا بخواند بی آنکه درک کند یادگیری اصولی یک درس هرچند به مقدار کمتر بهتر از خواندن روزنامه وار یک درس است که نتوانیم از آموخته های خود بهره ببریم به مانند آن جمله که می گوید فردی که هشتاد درصد مطالب را به شکل صد در صدی یاد دارد بهتر از فردی است که صد در صد مطالب را به عمق هشتاد درصدی یاد دارد؛یادگیری غیر اصولی باعث اعتماد به نفس کاذب در زمان کنکور می شود که این ضرر رسان است.

۵-هر چیزی که ما استفاده می کنیم باید شخصی سازی شود چون ما انسان ها تفاوت گوناگونی دارد از شکل٫نژاد و ... درس خواندن هم از این قاعده مستثنی نیست این ها ما را به این کار سوق می دهد که برنامه شخصی سازی شده داشته باشیم به گونه ای که فراشناخت را در آن لحاظ کنیم و با استفاده از توانایی هایمان و کمک های راهنمایانمان در این مسیر یک برنامه اصولی متناسب با شرایط خود تهیه کنیم تا ضمانت اجرای بالایی و حداکثر بازدهی ممکن را داشته باشد.


محمدباقر خندان

رتبه ۴۰ منطقه 2- دانشجوی برق شریف

 1-با توجه به اینکه امسال مرحله اول کنکور در اردیبهشت ماه برگزار میشود خیلی از دانش آموزان تمایل دارند بتوانند دروس خود را تا عید تموم کنند تا بتوانند در این کنکور با آمادگی کامل شرکت کنند از این رو کانون برنامه ای راهبردی با قابلیت پیشروی سریع و نرمال در نظر گرفته است.

 ۲-باید توجه داشت که برنامه پیشروی سریع برای اکثر دانش آموزان مناسب نیست و باید از جوزدگی دوری کرد و برنامه ای که با توانایی ها و وضعیت ما مناسب باشد را انتخاب کنیم میتوانیم از ترکیب برنامه پیشروی سریع و نرمال استفاده کنیم.

 ۳-انتخاب روش پیشروی بیشتر به خود دانش آموز بستگی دارد و باید با توجه به توانایی ها و زمانی که میتواند برای درس خواندن بگذارد و وضعیت فعلی تراز و معدل برنامه مناسب خود را انتخاب کند در این انتخاب میتوانید از مشورت های مشاوران و پشتیبانان استفاده کنید.

 ۴- یکی از ویژگی های برنامه راهبردی این است که ایستگاه های جبرانی در آن در نظر گرفته شده است که اگر دانش آموز چه در پیشروی سریع چه نرمال به برنامه نرسید یا احساس کرد در بعضی از مباحث ضعف دارد میتواند ازین ایستگاه ها استفاده کند.

 ۵- درنهایت نباید از اهمیت دروس عمومی و تاثیر معدل در کنکور غافل شد و باید برای این دروس نیز برنامه ریزی کنیم.


 

مژده ابراهیمی

رتبه ۱۴ منطقه 1- دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

1_ موفق شدن در مسیر کنکور علاوه بر سطح علمی ،نیازمند به داشتن مهارت های مدیریت آزمون و فراشناختی است.

2_ یکی از این مهارت های مهم و ویژه شخصی سازی برنامه راهبردی با واقع بینی تمام ،با در نظر گرفتن سطح علمی و ویژگی های شخصیتی خود است.

3_ با توجه به برگزاری کنکور اول در اردیبهشت ماه بیشتر دانش آموزان خواستار اتمام دروس تا پایان اسفند ماه خواهد بود.برنامه راهبردی قلم چی در قسمت قرمز مناسب برای این دانش آموزان است .

4_ بسته به سطح علمی و خواست دانش آموز ممکن است در چند درس پیشروی سریع انتخاب شود.

5_ البته پیشروی نرمال هم برای دانش آموزانی که کنکور تیر برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است در نظر گرفته شده است .

 پیشروی سریع لزوما به معنای به دست آوردن سریع موفقیت هم نیست.شاید با روال عادی پیش رفتن برای بعضی افراد موثرتر باشد .


 

امیرحسین محبتی 

۱۲ منطقه سه- دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

 ۱) پیشروی نرمال یا سریع

با توجه به اهداف و مدت زمان و میزان تسلط خود بایستی انتخاب کنید که کنکور اصلی تان اردیبهشت است یا تیر؟

 ۲) شخصی سازی برنامه 

اینکه پیشروی سریع یا نرمال را انتخاب کرده‌اید،قابل تغییر است

هم می توانید به پیشروی نرمال،یک درس اضافه کنید و هم از پیشروی سریع یک درس حذف کنید

فرمان دست شماست!

 ۳) معیار انتخاب نوع پیشروی

کمی خلوت!بله بنشینید با خود فکر کنید و از دیگران مشورت بخواهید. تراز آزمون های گذشته،معدل مدرسه و فرصت مطالعاتی در تابستان ملاک خوبی برای سنجش توانایی تان می باشد.

۴)نگران نباشید

اگر پیشروی سریع را انتخاب کرده اید،می توانید بعد از چند آزمون و بازخورد آن انتخاب کنید که به این مسیر ادامه می دهید یا خیر.ایستگاه های جبرانی در طول سال به کمک تان می آید!

 ۵)یادگیری زندگی در مسیر کنکور 

هنگام شخصی سازی برنامه و اهداف تان همزمان در حال تمرین مهارت های فراشناختی خود هستید؛تصمیم گیری درست را یاد می‌گیرید و از چالش های زندگی بهتر عبور میکنید.


مارال گلابی

رتبه ۴۲ منطقه یک- دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران

 1- امسال با توجه به برگزاری دو مرحله‌ای کنکور و برگزاری مرحله اول در اردیبهشت، بسیاری از دانش‌آموزان ممکن است تمایل داشته باشند خود را برای آزمون اردیبهشت کاملا آماده کنند و به همین منظور تا پایان اسفند ماه هر سه پایه را مطالعه کرده باشند. 

 ۲- برنامه راهبردی امسال شامل دو نوع پیش‌روی می‌شود. پیش‌روی نرمال و پیش‌روی سریع. تمامی دانش‌آموزان پیش‌روی نرمال را به روال همیشگی در برنامه خواهند داشت اما پیشروی سریع به گونه‌ای است که در نیم‌سال اول هر دو زوج‌درس مطالعه می‌شود و در نیم سال دوم تمرکز بر دوازدهم دو چندان می‌شود. پیش‌روی سریع برای تعداد کمی از دانش‌آموزان مناسب است و دانش‌آموزان باید با اجتناب از جوّزدگی، به درستی برنامه خود را انتخاب کنند. 

 ۳- شخصی‌سازی برنامه: دانش‌آموزان مجبور نیستند به طور مطلق یکی از دو پیشروی را انتخاب کنند. هر دانش‌آموز با توجه به مهارت‌ها، نقاط قوت و ضعف و علایق خود می‌تواند تعدادی از دروس را برای پیشروی سریع انتخاب کرده و تعداد دیگری را با پیشروی نرمال جلو ببرد. برای انتخاب صحیح، دانش‌آموز باید به ترازها، نمرات مدرسه و نقاط قوت و ضعفش توجه داشته باشد و از پشتیبان و اطرافیان خود کمک بگیرد.

 ۴- ایستگاه‌های جبرانی: در برنامه راهبردی ایستگاه‌های جبرانی در نظر گرفته شده تا نگرانی دانش‌آموزان رفع شود. دانش‌آموزان می‌توانند در صورت ناکارآمدی روش خود، روند خود را جبران کنند و برنامه را تغییر داده و اصلاح کنند. برای انتخاب روند باید به این توجه داشت که آیا می‌خواهند هر دو نیم‌سال را با پیشروی سریع جلو روند یا فقط یکی از نیم‌سال‌هارا. در صورت شکست یا کم شدن نمره، باید به ایستگاه‌های جبرانی توجه کنند. آنچه مهم است، پیوستگی و صبر است نه شتاب‌‌زدگی.

 ۵- فراشناخت: شخصی‌سازده برنامه راهبری به تقویت مهارت فراشناخت کمک کرده و باعث می‌شود دانش‌آموز از خود و روند درس‌خواندنش شناخت بهتری پیدا کند و مهارت‌های برنامه‌ریزی‌اش را تقویت کند.


سینا فضلی

رتبه ۲۳ منطقه 2- دانشجوی حقوق شهید بهشتی

1-امسال نیز مانند سال گذشته کنکور دو مرحله ای خواهد بود اما با این تفاوت که مرحله اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

۲-برای دانش آموزانی که قصد دارند تا پایان اسفند ماه درس های پایه و دوازدهم رو تمام کنند.این دسته از دانش اموزان می توانند از نوار قرمز رنگی که در برنامه راهبردی تعبیه شده است استفاده کنند.

۳-پیشروی سریع به تعداد محدودی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان پیشنهاد می شود.البته دانش اموزان می توانند بعضی دروس را برای پیشروی سریعتر انتخاب کنند و برنامه خود را شخصی سازی کنند.

۴-در برنامه راهبردی به علت حجم بالای مطالب سه پایه ایستگاه های جبرانی تعبیه شده است تا با مرور مطالب پیش خوانده از فراموشی شان پیش گیری شود.

۵-برای شخصی سازی برنامه خود توانایی های شخصی ، نتایج پیشین ازمون های خود و ... را در نظر بگیرید.از این طریق توانایی های فراشناختی خود را نیز تقویت می کنید.

Menu