نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 7 مهر

اول برنامه راهبردی که همان برنامه کانون است. هر دانش آموز با توجه به توانایی هایش آن را میتواند شخصی سازی کند و مطابق آن پیشروی کند. اما آنچه بیشتر اهمیت دارد شناخت و تسلط بر برنامه راهبردی است. دوم

نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 7 مهر

دانش آموزان عزیز سلام

در این مطلب مهمترین نکات جلسه آقای قلم چی در روز جمعه 7 مهر، از نگاه پشتیبانان ویژه کانون قلم چی برای شما آورده شده است.


نکات پشتیبانان ویژه از جلسه مشاوره‌ای کاظم قلم‌چی - 7 مهر

مائده ملکی 

رتبه ۲ کشور و ۱ منطقه یک- دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران 

۱_دانش آموزان بهتر است با دو نوع برنامه ای که در کانون به آن نیاز دارند آشنا شوند . نوع اول ، برنامه ی راهبردی است که باید طبق نیازهای دانش آموز شخصی سازی شود . نوع دوم ، برنامه ی شخصی است که بهتر است در دفتر برنامه ریزی نوشته شود . 

۲_برنامه ی راهبردی چشم انداز دو هفته ی بعد را به دانش آموز می دهد . در صورت عقب ماندن از برخی درس ها ، دانش آموز می تواند در ایستگاه های های مختلف آن را جبران کند . 

۳_ با مقایسه ی آزمون ۷ و ۱۴ مهر ، بیشتر با نقاط ضعف خود آشنا می‌شویم و بهتر میتوانیم برای آزمون های آینده برنامه ریزی کنیم . 

۴_ نوشتن دفتر برنامه ریزی ساده است و وقت زیادی هم نمی برد. در کل بهتر است عملکرد خود را _ در هر سطحی که باشد_ثبت کنیم.

۵_اگر مدرسه کندتر از برنامه ی راهبردی پیش برود دو انتخاب داریم : پیش خوانی یا مطالعه ی درس های عقب مانده در ایستگاه های جبرانی


محدثه فلاح

رتبه ۵۳ منطقه دو- دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

۱-برای برنامه ریزی درست و کارا، باید ابتدا برنامه راهبردی آزمون را در نظر بگیریم.

۲- برنامه راهبردی نقشه راه را به ما نشان می دهد. ایستگاه های جبرانی دارد که فرصتی برای تسلط بیشتر بر دروس ایجاد می‌کند.

۳-داشتن دفتر مخصوص برنامه ریزی و مکتوب کردن مطالعه مان امری ضروری است.

۴-برنامه درسی باید شخصی سازی شده باشد و براساس نیاز شما تنظیم شود. مثلا اگر نیاز به پیش خوانی دارید در برنامه لحاظ شود.

۵-کانون آزمون هایی خارج از برنامه راهبردی دارد که به صورت هدیه برای همه در نظر گرفته میشود، در صورت نیاز به خواندن دروس میتوانید در آنها نیز شرکت کنید.


ستایش دیانت شعار

رتبه 23منطقه 1 کنکور 1402

1.برنامه‌ی راهبردی همچون نقشه‌ی مسیر در ذهن دانش آموزانی ست که آن را خوب می‌شناسند و برای خود شخصی سازی می‌کنند.

2. توجه کردن به ایستگاه های جبرانی   چنانچه عقب مانده اید بتوانید به مسیر خود بازگردید و همچنین آزمون های جامع که سکوهای مقایسه ای هستند و بهترین گزینه برای اندازه گیری میزان پیشرفت شما در طی مسیر می‌باشند.

3. نوشتن ساعت مطالعه‌ی شما و میزان تست دروس مربوطه در دفتر برنامه‌ریزی کار بسیار ساده‌ای ست و زمان کمی را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

4. کمک گرفتن از پشتیبانان و اولیای خود در تکمیل برنامه ریزی شخصی تان نیز کارا می‌باشد.

5. آزمون های هدیه‌ی کانون که برای تمامی افراد اعم از کانونی و غیر کانونی رایگان می‌باشد، فرصت خوبی برای دوباره قرار گرفتن در محیط و شرایط آزمون و سنجش وضعیت دروس شماست.


مهسا مهرآسا

رتبه ۴منطقه ۳- دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران

۱_در کانون دو برنامه داریم:برنامه راهبردی و برنامه شخصی؛در برنامه راهبردی باید به ایستگاه های جبرانی توجه ویژه کرد چون باعث جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموز میشود

۲_در برنامه راهبردی سکوی مقایسه ای داریم که نشان میدهد چه تغیراتی نسبت به آزمون قبل دانش آموز داشته است.مقایسه آزمون ۷و۱۴مهر باعث میشود نقاط قوت را بهتر شناسایی و جهت بهبود نقاط ضعف گام برداشت.

۳_در برنامه شخصی میتوان با توجه به ظرفیت دانش آموز حجم دروس مطالعاتی را با کمک اولیا و پشتیبان کم یا زیاد کرد.

۴_نوشتن برنامه شخصی بسیار ساده است و بیشتر خود دانش آموز میتواند این   برنامه را با توجه به عملکرد فعلی خود تنظیم کند

۵_در دفتر برنامه ریزی میتوان ایده ها و تصمیمات خود را ذکر کرد؛به عنوان مثال گرچه مقیاس برنامه یک هفته است ولی اگر بنا به دلیلی نتوانستید کل برنامه را جمع کنید میشود با گذاشتن ایستگاه های جبرانی در هفته آتی ضعف هفته گذشته را جبران کرد و این به تصمیم خود دانش آموز وابسته است.



علی نعمت دوست

رتبه 66 منطقه 1- دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شریف

 1- هر دانش آموز کانونی دو نوع برنامه ریزی دارد

اول برنامه راهبردی که همان برنامه کانون است. هر دانش آموز با توجه به توانایی هایش آن را میتواند شخصی سازی کند و مطابق آن پیشروی کند. اما آنچه بیشتر اهمیت دارد شناخت و تسلط بر برنامه راهبردی است.  دوم برنامه شخصی دانش آموز است که آن را در دفتر برنامه ریزی میتواند یادداشت کند. استفاده از دفتر برنامه ریزی و شناخت ویژگی های آن میتواند بسیار به دانش آموزان کمک کند.

 2- در مورد برنامه راهبردی آزمون های کانون به چند نکته مهم باید دقت کرد:

اول نمودار پیشروی هر آزمون است که با یک نگاه میتوان فهمید که برنامه‌ی این آزمون چیست و تا کجا باید پیشروی کرد. 

دوم ایستگاه های جبرانی است که در برنامه راهبردی وجود دارند. این آزمون ها به دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانسته اند خوب درس بخوانند کمک میکند تا کاستی هایشان را جبران کنند. 

سوم سکوهای مقایسه ای است. این آزمون های جامع برای سنجش میزان پیشرفت دانش آموزان نسبت به سکوی مقایسه ای قبل است. 

 3- برنامه راهبردی کانون را هر دانش آموز میتواند بسته به شرایط برای خود شخصی سازی کند. شرایطی همچون حجم زیاد مطالب، عدم مطالعه به موقع و... . دانش آموزان میتوانند برای این کار از والدین و پشتیبان خود کمک بگیرند. در این شرایط دو راه پیش روی دانش آموز است. یک مطالعه درسها به روش خودآموز و یا موکول کردن آن بخشهای مطالعه نشده به ایستگاه های جبرانی. 

4- دانش آموزان برای طرح برنامه شخصی خود میتوانند از دفتر برنامه ریزی استفاده کنند. دلیل توصیه به استفاده از این دفتر ساده بودن آن و عدم نیاز به صرف زمان زیاد برای استفاده از آن است به طوری که شاید زمانی کمتر از 5 دقیقه را از دانش آموز بگیرد. دانش آموز همچنین میتواند از این دفتر برای محاسبه زمان مطالعه روزانه خود نیز استفاده کند و به خودشناسی بهتری برسد

5- دفتر برنامه ریزی با چندین هدف بوجود آمده است. اولین دلیل اعدادی است که در آن نوشته میشود. بیشتر این اعداد ساعات مطالعه هستند و زمان هایی که به هرکار اختصاص داده شده‌اند. این کار به برنامه ریزی هرچه بهتر دانش آموز کمک میکند. همچنین در دفتر برنامه ریزی برنامه فعالیت های پیشرو را نیز میتوان یادداشت کرد.


مرتضی حیدری 

رتبه 16 منطقه دو انسانی- کنکور 1402

۱_ لزوم شخصی سازی برنامه راهبردی با کسب شناخت مناسب از برنامه راهبردی با توجه به نمودار های پیشروی

 ۲_ لزوم توجه به صفحه ی جمع بندی دفتر برنامه ریزی برای شخصی سازی برنامه راهبردی و ارائه ویژگی های دفتر برنامه ریزی از جمله توجه به نمودار پیشروی و ایستگاه های جبرانی برنامه آزمونها

 ۳_  آزمون هفت مهر مانند یک سکوی مقایسه ای ست همانند آزمون هدیه هفته آینده که با مقایسه آنها میتوان نقاط قوت را شناخت و نیازها را تقویت کرد 

 ۴_ میتوان برنامه راهبردی را با حذف برخی قسمتها شخصی سازی کرد و در ایستگاه های جبرانی جبران کرد یا اینکه از روش خودآموزی استفاده کرد 

 ۵_  نوشتن ساعات مطالعه در دفتر برنامه ریزی باعث افزایش انگیزه و افزایش شناخت به خود میشود.


علی غلامی

رتبه ۷ منطقه۲- دانشجوی حقوق دانشگاه تهران 

۱-علاوه بر برنامه راهبردی هر دانش آموز میبایستی یک برنامه شخصی سازی شده داشته باشد که به تناسب روند مطالعه ای فرد از حجم برخی دروس کاسته شود یا بر آن افزوده شود.

۲-یکی از ویژگی هاي مهم آزمون کانون وجود ایستگاه های جبرانی است. در صورتی که دانش آموز از برنامه عقب افتاد فراخور توانایی وی می‌تواند یا پیش خوانی کند‌ یا اینکه در این ایستگاه ها جبران کند.

۳-مقایسه آزمون ۷مهر با سکوی مقایسه ای تیرماه برای ارزیابی نتیجه مطالعه دانش آموزان در ۳ماه تابستان.

۴-استفاده از دفتر برنامه ريزي به هیچ عنوان نباید کم اهمیت تلقی شود. از دانش آموز باید خواست پس از اتمام تایم اختصاص داده شده به مطالعه آن را در دفتر مندرج کند و همچنین مقایسه ساعات مطالعه باید هفتگی باشد.

۵-برنامه پیشروی سریع برای همه دانش آموزان مناسب نمی‌باشد، بنابراین نمی‌بایست دانش آموز را به پیشرفت با این برنامه تشویق کرد. این پیشوری مخصوص دانش آموزانی با سطح بالاست که از بازه تابستان استفاده کرده اند و توانایی لازم را دارند.


فاطمه ایران پور

رتبه 16 منطقه دو- دانشجوی حقوق تهران

هر دانش آموز دو برنامه دارد :

 ۱- برنامه راهبردی: برنامه ای است که هر دانش آموز با توجه به راهبرد های پیشروی کسب می کند اما می تواند آن را شخصی سازی کند .

 ۲- برنامه شخصی : برنامه مخصوص هر دانش آموز که در دفتر برنامه ریزی خود طرح می کند . 

 ۳- در خصوص برنامه راهبردی توجه به ایستگاه های جبرانی لازم است تا بر این اساس اگر در مواردی فرد به هر دلیل از برنامه پیشروی جامانده این تعلیق را جبران کند .

 ۴- از دیگر مواردی که در برنامه راهبردی وجود دارد سکوهای مقایسه ای است ، تا دانش آموزان بتوانند عملکرد خود را در بازه های زمانی مشخص بسنجند. یکی از این سکو ها آزمون ۷ مهر است تا افراد عملکرد خود را نسبت به تابستان بسنجند و بهتر برنامه ریزی کنند .

 ۵- در مورد برنامه شخصی  برخی اصول دفتر برنامه ریزی عبارتند از : 

نوشتن ساعت درس خواندن در هر درس در طول روز ، دادن مقیاس هفتگی به برنامه ، نوشتن تصمیمات و ... این دفتر می تواند تاثیر عمیقی بر انگیزه و تلاش دانش آموز داشته باشد .

محمدباقر خندان 

رتبه ۴۰ منطقه ۲- دانشجوی برق شریف

۱- برنامه راهبردی کانون که همان برنامه آزمون هاست باید مورد توجه ویژه دانش آموزان قرار بگیرد و باید با توجه به نقاط قوت، ضعف و توانایی های شخص با استفاده از مهارت های خودشناسی شخصی سازی شود برای مثال دانش آموزی ممکن است حس کند در درسی توانایی بیشتری دارد و خوب است که چند مبحثی از آزمون جلو باشد باید برای این کار برنامه را مطابق توانایی هایش شخصی سازی کند.

 ۲- در برنامه راهبردی کانون ایستگاه های جبرانی در نظر گرفته شده است که اگر دانش آموز در مبحثی ضعف داشت و یا نرسیده بود آن را در آزمون مربوطش بخواند میتواند از این ایستگاه ها برای جبرلن عقب ماندگی خودش استفاده کند.

 ۳- در برنامه راهبردی برخی آزمون ها با عنوان سکو های مقایسه ای آورده شدن که به خاطر شباهت مباحث این آزمون ها با آزمون های گذشته دانش آموز میتواند روند پیشرفت خود را بررسی کند و در صورت نیاز شخصی سازی برنامه تغییر دهد.

 ۴- علاوه بر برنامه راهبردی هر دانش آموز باید یک برنامه ریزی شخصی داشته باشد که میتواند برای ای منظور از دفتر برنامه ریزی شخصی کانون استفاده کند. پر کردن دفتر برنامه ریزی شخصی زمان خیلی کمی را میگیرد اما میتواند کمک خیلی خوبی باشد.

 ۵- در این دفتر دانش آموز میتواند ساعت های مطالعه هفتگی خود را یادداشت کند تا بعدا با نگاه کردن به آنها بتواند نقاط ضعفش را پیدا کند. همچنین میتواند تصمیم ها و هدف های خود را نیز در این دفتر یادداشت کند تا بتواند ارزیابی بهتری از فعالیت های خودش در آینده داشته باشد و برای آزمون های بعدی تصمیم های بهتری بگیرد.


فائقه شمسی

رتبه 38 منطقه ۲- دانشجوی روان شناسی شهید بهشتی

۱- هر دانش آموز با دو نوع برنامه پیش می‌رود. یکی برنامه‌ی راهبردی که مطابق با هر آزمون برنامه ریزی شده و دیگری برنامه‌ی شخصی سازی شده‌ی هر دانش آموز می‌باشد که با توجه به توانایی های او نوشته می شود.

۲- ایستگاه های جبرانی به این منظور قرار داده شده اند که اگر دانش آموز به هر دلیلی به برنامه‌ی آزمون نرسید، بتواند در آن بازه دروس عقب مانده را جبران کند.   ممکن است دانش آموزی به دلیل پیش رفتن با دروس مدرسه، نتواند پیشخوانی برای آزمون انجام بدهد و در این موقعیت ایستگاه جبرانی به کمک او خواهد آمد.

۳- سکوهای مقایسه ای به این خاطر قرار داده شده اند که دانش آموزان بتوانند آزمون‌هایی با برنامه های مشابه را با یکدیگر مقایسه کنند. مثلا آزمون ۷ مهر و آزمون نخستین تابستان از جمله آزمون هایی هستند که دانش آموزان می‌توانند سطح درسی خود را در آن ها مقایسه کنند.

۴- استفاده از دفتر برنامه ریزی علاوه بر این که نظم خاصی به کاز می دهد، بسیار ساده نیز هست و زمان بسیار کمی از دانش آموز می‌گیرد. همچنین به افزایش انگیزه نیز کمک میکند.

۵-دفتر برنامه ریزی علاوه بر این که دفتری برای یادداشت کردن ساعات مطالعه است، همراه همیشگی‌ دانش آموز نیز می‌باشد. دانش آموزان می‌توانند تصمیم های خود را نیز در این دفتر یادداشت کنند و ابتکار و خلاقیت به خرج دهند.


محمدحسین واحدیان درگاهی

رتبه 143 منطقه یک- دانشجوی پزشکی مشهد

۱-دفتر برنامه ریزی صرفا دفتری برای یادداشت کردن ساعات مطالعه نیست؛همراه استواری برای دانش آموز هم چنین می‌باشد؛دانش آموزان می‌توانند اهداف و تصمیم های خود را هم چنین در این دفتر ثبت کنند و از خلاقیت خود بهره ببرند.

۲- در برنامه راهبردی کانون ایستگاه های جبرانی در نظر گرفته شده است که اگر دانش آموز در مبحثی به مشکل خورد و یا نتوانست به شکل کامل آن را تمام کند؛آن را در آزمون مربوطه به شکل کامل و درست بخواند و از این ایستگاه ها برای جبران عقب ماندگی خودش استفاده کند.

۳-علاوه بر برنامه راهبردی هر دانش آموزی بایستی یک برنامه شخصی سازی شده متناسب با شرایط خود باتوجه به مهارت های خود شناسی و ... داشته باشد که به نسبت روند مطالعه ای فرد از حجم برخی دروس کاسته شود یا بر حجم برخی دروس اضافه شود.

۴-هدف تشکیل سکوهای مقایسه ای به این خاطر قرار است که برای دانش آموزان مقایسه آزمون‌هایی با برنامه های مشابه را با امکان پذیر باشد فرضا آزمون ۷ مهر و آزمون نخستین تابستان از جمله این مورد هایی هستند که دانش آموزان می‌توانند سطح درسی خود را در این دو آزمون با هم مقایسه کنند.

۵-دفتر برنامه ریزی با چندین دلیل تشکیل شده است؛یکی از دلایل اعدادی است که در آن ثبت می شود؛اکثر این اعداد ساعات مطالعه هستند و تایم هایی که به هرفعالیت اختصاص داده شده‌اند؛این کار به برنامه ریزی هرچه صحیح تر و کاربردی تر دانش آموز کمک میکند؛همچنین در دفتر برنامه ریزی؛برنامه کار ها و اهداف آینده را نیز می توان ثبت کرد.

امیر حسین محبتی 

رتبه 12 منطقه سه- دانشجوی روانشناسی دانشگاه تهران 

 ۱- برنامه ریزی در هر زمان و مکانی به شیوه های مختلفی با توجه به اهداف و انتظارات مخاطبان صورت می‌گیرد و به این نیاز در کانون به خوبی توجه شده است

 ۲- برنامه راهبردی همان بودجه بندی آزمون هاست که مسیر مطالعاتی را از آزمون اول تا آزمون های جمعبندی منتهی به کنکور مشخص کرده است و بعد از شخصی سازی طبق آن پیش می‌روید.

 ۳- برنامه شخصی چیزیست که در عمل پیاده کرده‌اید و قرار است آن را در دفتر برنامه ریزی تان وارد کنید و در ایستگاه های مقایسه ای به عملکرد خود پی ببرید.

 ۴- اگر از برنامه عقب ماندم چه می‌شود؟

در ایستگاه‌های جبرانی می توانید مطالبی که نخواندید یا به تسلط نرسیدید را جبران کنید

پس نگران نباشید!

۵- در آخر برنامه ریزی طبق بودجه آزمون های کانون،مسیر اصلی رتبه برتر شدن شماست و خودم به تمام دانش آموزان پیشنهاد می‌دهم که بدون برنامه و آزمون،قید درس خواندن را بزنند!

مرضیه محمدی

رتبه ۹ منطقه دو کنکور انسانی ۱۴۰۲

۱- برنامه راهبردی کانون باید متناسب با ویژگی های شما شخصی سازی شود ممکن است قسمت هایی را حذف ، کمتر یا بیشتر بخوانید

برای شناخت خوب برنامه راهبردی به نمودار های پیشروی توجه کنید و با توجه به این برنامه راهبردی یک برنامه شخصی برای خودتان طراحی کنید

 ۲- ایستگاه های جبرانی باعث میشود اگر عقب ماندید یا خوب مطالعه نکردید بتوانید جبران کنید 

 ۳- سکوهای مقایسه ای همان آزمون های جامع هستند که شما میتوانید متوجه تغییرات خود بشوید و نقاط قوت و نیاز های خود را بهتر تشخیص دهید و درصورت نیاز در برنامه خود تغییر ایجاد کنید

 ۴- اگر برنامه مدرسه از برنامه آزمون عقب بماند دو راه پیش رو دارید اول اینکه خودتان پیش خوانی کنید یا اینکه آن قسمت را در ایستگاه های جبرانی مطالعه کنید

 ۵- برنامه ریزی با دفتر برنامه ریزی ساده است و وقت کمی میخواهد مقیاس زمانی برنامه یک هفته است که شما میتوانید کم کاری یک روز را در روز بعد جبران کنید.

محمد رستمی

 رتبه ۶۳ منطقه دو- دانشجوی حقوق شهید بهشتی

1- اهتمام به ایستگاه های جبرانی برنامه راهبردی:

اگر در یک آزمون برای درسی ساعت مطالعه کمتری اختصاص دادید یا جا ماندید، ایستگاه جبرانی بودجه بندی به تعویق افتاده را تامین میکند.

۲- مقایسه کارنامه ۷ مهر با ۱۴مهر آینه تمام نمای نقاط قوت شماست.

۳- در صورت اینکه در مدرسه درسی را هنوز‌معلمتان تدریس نکرده است، با پیش خوانی و روش خود آموزی میتوان به بودجه بندی رسید.

۴- برنامه راهبردی به راحتی پر میشود اما مهمتر این است که در انتهای روز به ما نشان میدهد چقدر درس خوانده ایم و همین نوشتن ساعت های مطالعه انگیزه تان را بیشتر میکند 

۵- نمودار پیشروی برنامه راهبردی، برنامه شما و نقشه ذهنی شما برای آزمون پیش رو را فراهم میکند.


مارال گلابی

رتبه ۴۲ منطقه ۱- دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران

 ۱- به طور کل در طول سال تحصیلی، دانش‌آموزان باید به دو برنامه توجه داشته باشند. اول برنامهٔ راهبردی کانون است که همان برنامهٔ آزمون‌هاست و دوم برنامهٔ شخصی آن‌هاست که توسط خودشان نوشته می‌شود.

۲- برنامهٔ راهبردی نقشهٔ ذهنی مسیری‌ست که دانش‌آموز در طول سال قرار است بپیماید. نمودارهای پیشروی به دانش‌آموز نشان می‌دهند که در هر آزمون چند قدم به جلو حرکت می‌کند و سازمان‌دهی ذهنی خوبی را ایجاد می‌کنند. ایستگاه‌های جبرانی در برنامهٔ راهبردی، ایستگاه‌هایی هستند که اگر دانش‌آموز جایی از روند عقب ماند، بتواند عملکرد خود را جبران کند.

۳- سکوهای مقایسه‌ای آزمون‌هایی هستند که دانش‌آموز می‌تواند از طریق آن‌ها عملکرد خود را نسبت به سکوی قبل بسنجد و ببیند در فاصلهٔ دو سکو چه‌قدر پیشرفت داشته‌است. آزمون ۷ مهر یک سکوی مقایسه‌ای است و آزمون ۱۴ مهر مشابه ۷ مهر و یک آزمون هدیه برای کانونی‌ها و غیرکانونی‌هاست.

۴- برنامهٔ راهبردی توسط دانش‌آموز شخصی‌سازی می‌شود. گاهی دانش‌آموز قسمت‌هایی را حذف می‌کند یا به علت مطالعه نکردن آن درس در مدرسه، خواندن آن را به ایستگاه‌های جبرانی موکول می‌کند. شخصی‌سازی برنامه راهبردی اهمیت زیادی دارد.

۵- برنامهٔ شخصی دانش‌آموزان در دفتر برنامه‌ریزی نوشته می‌شود که ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد. نوشتن آن بسیار ساده است و هر زمان دانش‌آموز درسی را مطالعه کرد، ساعت مطالعه را یادداشت کرده و در پایان روز جمع می‌زند. این به انگیزه دانش‌آموز کمک می‌کند. دانش‌آموز می‌تواند تصمیم‌هایش را نیز یادداشت کند. باید توجه کرد که مقیاس زمانی برنامه شخصی هفتگی است. برنامهٔ شخصی فضای کافی برای خلاقیت را به دانش‌آموزان می‌دهد و می‌تواند دوستی صمیمی برای آن‌ها باشد.



Menu