گفتگو با ارغوان مقامیان زاده ؛ رتبه برتر کنکور1402

گفتگو با ارغوان مقامیان زاده ؛ رتبه برتر کنکور1402 رشته منحصراً زبان

گفتگو با ارغوان مقامیان زاده ؛ رتبه برتر کنکور1402

 

نام و نام خانوادگی: ارغوان مقامیان زاده

رتبه کنکور 1402 : رتبه ۲۶۸ منطقه دو و ۶۸۹ کشوری

رشته و دانشگاه قبولی :آموزش زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان

تراز کنکور : ۱۰۲۴۶

تراز سوابق تحصیلی: ۸۶۴۴

نام شهر و استان: دزفول - خوزستان

میانگین تراز:۶۰۰۰

سال‌های حضور در کانون:یازدهم و دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر:دبیر زبان انگلیسی - کارشناسی

شغل و تحصیلات پدر: مهندسی کشاورزی -فوق لیسانس

 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

از طریق مدرسه و همکلاسی هایم که در پاسخگویی به تست ها و مدیریت زمان مهارت های بیشتری کسب کرده بودند با کانون آشنا شدم.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

یکی از مهمترین فاکتورها برای پیشرفت، تلاش مضاعف و از دست ندادن امید و انگیزه تا رسیدن به هدف است که باعث می شود بتوانیم پله های رسیدن به موفقیت را اصولی تر و محکم تر طی کنیم.

 

  1. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟ 

به هدفی که قرار بود به آن دست پیدا کنم می اندیشیدم و برای جلوگیری از فرسایش مطالعه مباحثی که وقت و انرژی زیادی از من می گرفتند را کاهش و به مطالعه مباحثی که به آن ها تسلط بیشتری داشتم را افزایش می دادم.

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم ۵۵۰۰بود، با تحلیل آزمون و بررسی اشتباهات و همچنین مطالعه جدی و هدفمند توانستم مهارت های تست زنی خود را افزایش دهم که کاملاً با دانش زبان عمومی متفاوت است و این تلاشم باعث شد تا بتوانم در آزمون آخر به تراز ۶۷۰۰ برسم.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

داشتن علاقه و در نظر گرفتن یک هدف مشخص در ذهن و همچنین یادگیری از اشتباهات قبلی برای پیشرفت در طی سال تحصیلی و آزمون ها از اهمیت زیادی برخوردار است، نوسان در مطالعه را باید به حداقل رساند و با جدیت ادامه داد.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

با شرکت در آزمون های جامع و همچنین حل کنکورهای سال های قبل با شبیه سازی شرایط کنکور سراسری و تحلیل پاسخنامه ها دوران جمع بندی را گذراندم و برای کنکور اصلی آمادگی بیشتری کسب کردم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ 

از فروردین دوران جمع بندی را رسماً آغاز نمودم و با جمع بندی مطالب و نکاتی که در طی سال از منابع و آزمون ها جمع آوری کرده بودم مرور اصلی خود را شروع کردم و هر چقدر به کنکور نزدیک تر می شدم نگرانی ام کاهش می یافت زیرا توانسته بودم توانایی های خود را به خوبی مدیریت کرده و درک درستی از زمان داشته باشم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

سعی کردم استمرار خود را در مطالعه روزانه حفظ نمایم و یک روتین منظم و مشخص برای درس خواندن بسازم چرا که صرف داشتن انگیزه کافی نیست و موقتی است و برای یک هدف طولانی مدت کم است و باید داشتن برنامه منظم را ضروری دانست.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

برای سوال های ساده و دشوار و زمان بر باید علامت هایی در نظر گرفت و هنگام حل سوالات آن ها را مشخص کرد تا بعد از اتمام پاسخ به سوالات ساده تر در وقت باقیمانده به حل سوالات دشوارتر بپردازیم و برای هر درس در آزمون زمان نسبی و مشخصی را در نظر بگیریم تا از هیچ بخشی غافل نمانیم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

با شرکت در این آزمون ها برای آزمون های جدید آمادگی بهتری کسب می کردم و با سبک سوالات آشنا می شدم و از خطاهای احتمالی آگاه می شدم تا با رفع آن ها نتیجه دلخواهم را کسب نمایم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من بیشتر روی کارنامه اصلی آزمون تکیه می کردم چون می توانستم پیشرفت یا پسرفت ترازم را بررسی نموده و با مشاهده درصدهای هر بخش نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنم و همچنین سطح خود را نسبت به رقیبانم بسنجم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

همیشه سعی داشتم طبق برنامه راهبردی حرکت کنم تا نظم خود را از دست ندهم و بتوانم با تسلط بیشتر حداکثر سوالات آزمون را مدیریت کنم و اگر جایی مدرسه عقب تر از برنامه کانون بود سعی می کردم خود را به برنامه برسانم و با حل سوالات بیشتر بتوانم تحلیل آزمون را بهتر انجام دهم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

اولویت من در تحلیل روی سوالاتی بود که اشتباه پاسخ داده بودم ولی پس از آن حتماً سوالات بدون پاسخ را دوباره حل می کردم و سعی داشتم راه حل پاسخنامه آزمون را در تحلیل خود در نظر بگیرم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های آبی قلم چی برای آشنایی بیشتر با سبک سوالات و روان کردن تست زنی استفاده می کردم و کتاب زرد جهت حل کنکورهای سال های قبل در زمان جمع بندی برای شبیه سازی بیشتر استفاده می کردم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

از تابستان برای مرور درس های سال قبل استفاده بهینه ای بردم و با حل تست های بیشتر نکات تستی هر مبحث را کشف کردم و با بازیابی مطالبی که قبلاً آموخته بودم توانستم تا حد زیادی از بابت درس های سال گذشته آسوده خاطر شوم و از مهر با آمادگی بهتر و زمان بیشتر سال جدید را آغاز کنم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

زمان مشخص برای مطالعه جهت امتحانات نهایی و آماده شدن برای کنکور در نظر گرفتم و با روش های متمایزی برای هر کدام مطالعه کردم و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی برای رسیدن به اهدافم جدی تر کوشیدم.

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

با توجه به درصدهای آزمون های قلم چی و همچنین درصد کنکورم انتظار قبولی در رشته مورد علاقه ام را داشتم و با دیدن نتیجه ام خیلی هیجان داشتم و می دانستم که به نتیجه زحماتم رسیده ام.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید؟

معمولاً بخش رتبه های برتر و قبولی های کنکور در سایت را ملاحظه می کردم تا اطلاعات بیشتری درباره روند قبولی هر رتبه در کنکور را کسب نمایم و با دیدن رتبه های برتر با انگیزه بیشتری به مطالعه ادامه دهم .

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟

بیشتر سعی می کردم با خودم رقابت کنم و خیلی خود را با دیگران مقایسه ننمایم، به دلیل اینکه امید خود را از دست ندهم و بیشتر روی روند پیشرفت یا پسرفت خودم تمرکز کنم تا به خود نزدیک تر شده و خود را بهتر بشناسم، این کار را با استفاده از مقایسه تراز ها و درصدهای قبلی خود با نتیجه فعلی ام انجام می دادم. 

 

Menu